Revija Reporter
Slovenija

To je edina stvar, v kateri se strinjata Miro Cerar in Vili Kovačič

STA

6. maj. 2018 6:00

Deli na:

Organizatorji referendumske kampanje imajo še teden dni časa, da volivce prepričajo o prednostih oz. slabostih zakona o drugem tiru. Ponovljena kampanja zaenkrat ni postregla s presenečenji. Pobudnik referenduma Vili Kovačič in predsednik SMC Miro Cerar s stališči vztrajata na nasprotnih bregovih, oba pa pozivata k čim večji referendumski udeležbi.

Ponovljena kampanja pred glasovanjem o zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom med Divačo in Koprom je minila mirno. Začela se je s pozivom pobudnika referenduma Kovačiča in prvaka največje parlamentarne stranke Cerarja k čim večji udeležbi na glasovanju, tu pa se je strinjanje med ključnima organizatorjema kampanje tudi končalo.

Kovačič namreč zagovarja alternativno različico projekta drugi tir. "Mi smo ne za drugi tir, ampak za dvojni tir po trikrat nižji ceni, ki bo dvakrat hitreje zgrajen in brez škode za ljudi in okolje," je ponovil. Prav tako bi projekt, za kakršnega se zavzema Kovačič, gradili brez Madžarov. "Mi smo sposobni drugi tir financirati sami. Zdaj se hvalijo z visoko gospodarsko rastjo, naj nekaj tega denarja namenijo drugemu tiru," je dejal ob začetku kampanje.

Cerar, ki tokrat v kampanji nastopa kot prvak stranke SMC, ne kot odhajajoči predsednik vlade, se s predlogom, da bi drugi tir v celoti financirali iz državnega proračuna, "globoko ne strinja". Prepričan je, da je pripravljena dobra finančna konstrukcija, ki kar najmanj obremenjuje davkoplačevalce, tako da bo lahko država proračunska sredstva ohranila tudi za druge infrastrukturne projekte po državi ter socialne in ostale namene. Ocenjena vrednost gradbenih del trenutno največjega infrastrukturnega projekta v Sloveniji znaša nekaj manj kot milijardo evrov.

Tokratna kampanja ima sicer enako število organizatorjev kot prva, večina je istih, so se pa vanjo vključili tudi v Luki Koper. Med razlogi za vključitev v kampanjo so zapisali, da "zakon sicer predvideva dodatne finančne obveznosti za družbo, a po drugi strani lahko upravičeno predvidevamo, da bi imel zastoj ali opustitev projekta dolgoročno veliko večje negativne posledice za družbo".

Izid ponovljenega glasovanja z zanimanjem pričakujejo tudi v Bruslju. Komisarka za promet Violeta Bulc je ob začetku kampanje pojasnila, da sredstva, ki jih je Evropska komisija že odobrila za drugi tir, ostajajo na voljo, hkrati pa dodala, da bodo v prihodnosti na voljo tudi novi razpisi. Slovenija je v okviru dveh evropskih razpisov za drugi tir pridobila 153 milijonov evrov, 109 milijonov do odločitve na referendumu ostaja zamrznjenih.

Minister za infrastrukturo, ki opravlja tekoče posle, Peter Gašperšič računa, da se bo investicija lahko začela v dneh po referendumu. Pojasnil je, da se pripravljalna dela še niso začela, ker sodijo v ločen "paket", za katerega so dobili tudi ločen paket evropskih sredstev. Z Evropsko komisijo so se dogovorili, da je ta sredstva mogoče črpati tudi prek podjetja 2TDK, če bi ta del investicije izvedla direkcija za infrastrukturo.

Za to pa je treba pripraviti tudi ostalo dokumentacijo, v prvi vrsti sam investicijski program. Tega je podjetje 2TDK pripravilo in ga bodo v prihodnjih dneh pregledali na komisiji, ki je v okviru ministrstva zadolžena za pregled investicij. "Potem sledi sama potrditev in to bo potem tudi podlaga, da lahko to investicijo začnemo," je navedel. Na ministrstvu medtem nadaljujejo tudi z iskanjem civilnih nadzornikov projekta. Na javni poziv je prispelo 13 vlog, ki jih na ministrstvu še obravnavajo.