državna meja Svet24.si

Italija bi prekinila schengenski sporazum s ...

jesenice alge Svet24.si

Madež na Savi Dolinki je naraven pojav

nov ct aparat, Pavel Berden in Dimitrij Kuhelj Necenzurirano

Bolniki v UKC Ljubljana ostajajo brez preiskav. ...

koscek erika Reporter.si

Poslovne skrivnosti partnerja Erike Žnidaršič: ...

Zoran Zeljkovic Ekipa24.si

Konec dvomov! Nov pretres v zmajevem gnezdu: ...

Princ Harry in Kate Middleton - nekoč prava prijatelja - danes pa .. Odkrito.si

Kate in Harry - Če se bo to zgodilo, se bosta ...

pogacar 1 Ekipa24.si

Tako malo je manjkalo! Tukaj je posnetek, ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Šoltes: Fiskalno pravilo bi morali uvesti že pred leti

Deli na:
Šoltes: Fiskalno pravilo bi morali uvesti že pred leti

Foto: Bobo

Slovenija bi morala fiskalno pravilo po mnenju računskega sodišča uvesti že pred leti. "Očitno ga potrebujemo, saj ni dovolj politične volje, da bi brez tega uravnotežili javne finance," pravi predsednik računskega sodišča Igor Šoltes. A samo fiskalno pravilo ne zadošča, ustrezno morajo biti urejeni tudi spremljanje, sankcije in nadzor.

Uvedba fiskalnega pravila predstavlja pomemben korak pri razvoju načrtovanja proračuna in fiskalne politike, je računsko sodišče zapisalo v danes objavljenem revizijskem poročilu o učinkovitosti priprave proračunov za leti 2011 in 2012. "Fiskalno pravilo bi moralo pri nas veljati že zdavnaj; brez tega pravila očitno nismo sposobni uravnotežiti javnih financ, tako v obdobju debelih kot suhih krav," je za STA pojasnil Šoltes.

Pri pripravi proračuna za lansko in letošnje leto so bile upoštevane preveč optimistične napovedi, tako glede prihodkov iz naslova davkov kot evropskih sredstev. Poleg tega so bile pri izračunih upoštevane nekatere spremembe zakonodaje, ki pozneje niso bile izvedene. Zato načrtovani prihodki niso bili doseženi in primanjkljaj se je še povečal, je pojasnil Šoltes.



Računsko sodišče v revizijskem poročilu ugotavlja, da je bil postopek priprave proračunov za leti 2011 in 2012 le delno učinkovit. Na to je zelo vplival pozen sprejem nove pravne podlage, ki ureja postopek priprave proračuna, zaradi česar se je proračun pripravljal na podlagi več med seboj neusklajenih pravnih aktov. Tudi razmejitev pristojnosti in odgovornosti za izvedbo posameznih nalog ni bila v vseh primerih ustrezna, kar se je odrazilo predvsem pri (ne)usklajenosti delovanja ministrstva za finance in službe vlade za razvoj in evropske zadeve.

Ponovno bi bilo treba proučiti tudi vlogo Urada RS za makroekonomske analize in razvoj (Umar), saj iz predpisov ni jasno razvidno, da izvaja le funkcijo nevtralnega in neodvisnega napovedovalca makroekonomskih indikatorjev in ne sodeluje pri kreiranju fiskalne politike, še menijo revizorji.