Rusko veleposlaništvo Svet24.si

Izgnani ruski diplomat naj bi zapustil Slovenijo

433132554_2134136413613298_5685619191041566114_n Svet24.si

Policija prekinila iskanje male Danke v Banjskem ...

1663812312-036mv Necenzurirano

Kakšna stavka? Največja zasebna klinika podira ...

janez janša, shod Reporter.si

Kdo ima koga za norca? Janša, večkrat v ...

slovenija odbojka najdic planinsec af Ekipa24.si

Kaj se dogaja v slovenski reprezentanci?! Novi ...

Tako bo potekal sončni mrk, ki je marsikoga prestrašil do kosti Odkrito.si

8. april, 2024 - Mrk, ki prinaša katastrofo?!

novak djokovic Ekipa24.si

Je zaradi tega počilo med Đokovićem in ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Šef Slovenskih železnic o stanju slovenskih vlakov: 40 odstotkov vlakov SŽ je v delavnici

Deli na:
Šef Slovenskih železnic o stanju slovenskih vlakov: 40 odstotkov vlakov SŽ je v delavnici

Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes. - Foto: Bobo

Slovenske železnice (SŽ) imajo na progah ves čas le okoli 60 odstotkov svojih vlakov, preostanek je na popravilih ali servisih, je v intervjuju za Dnevnikovo prilogo Objektiv povedal generalni direktor SŽ Dušan Mes. Prepričan je, da je prav posodobitev voznega parka ključ do izboljšanja železniškega prometa v Sloveniji in poslovanja SŽ.

Kot je pojasnil Mes, so najnovejše garniture v voznem parku SŽ stare 20 let. Imajo jih 30, razporediti pa jih morajo na vse proge po državi, zato je razumljivo, da se morajo potniki marsikdaj voziti s starimi vlaki.

Ti so v povprečju stari 30 let, zato SŽ intenzivno delajo na posodobitvi voznega parka. Novi vlaki bi morali biti po pogodbi dobavljeni aprila 2020, a dobavitelji zagotavljajo, da bodo že oktobra letos, je povedal Mes.

"V naslednjem mesecu bomo realizirali možnost za naročilo dodatnih 26 garnitur, torej skupaj 52 garnitur. Dobavni roki so od 24 do 36 mesecev. Leta 2021 bodo tukaj vse garniture. V povprečju bosta dobavljeni po dve na mesec," je pojasnil.

Prvi dobavljeni vlaki bodo dizelski, zato jih bodo po njegovih besedah verjetno razvrstili na kočevsko progo, ki bo po napovedih takrat odprta tudi za potniški promet. Elektrovlaki, ki bodo dobavljeni pozneje, pa verjetno ne bodo vozili samo na eni progi, temveč jih bodo prestavljali glede na potrebe.

SŽ so sicer lani znova zvišale prihodke. Znašali so 561,9 milijona evrov, kar je skoraj devet odstotkov več kot predlani. Dobiček iz poslovanja pred amortizacijo se je v primerjavi s predlanskim povečal za 12 odstotkov, čisti dobiček pa se je medtem skrčil za tri odstotke, na 29,7 milijona evrov. Trenutno ima skupina za dobrih sto milijonov evrov dolgov.


Eden od ciljev SŽ je, da število prepeljanih potnikov do leta 2030 naraste na 21 milijonov letno. Kot je povedal Mes, so novi vlaki temelj za dosego tega cilja, ni pa to edini ukrep. "Sledita tudi digitalizacija in informatizacija procesov, načrtujemo nova parkirišča, postajališča s stojali za kolesa, tudi ljubljanska železniška postaja je velik projekt," je dejal.

Dodal je, da so na statistiko v preteklih letih negativno vplivale tudi zapore prog zaradi del: "Prepričan sem, da bo že po letu 2021, ko bo štajerska proga v celoti končana in bo kočevska proga odprta tudi za potniški promet, potnikov krepko čez 17 milijonov. Trenutno pa s 30 let starim voznim parkom težko prepričujemo ljudi v smiselnost uporabe železnice."

Glede železniških povezav v Ljubljani in okolici je Mes med drugim izrazil mnenje, da bo Tivolski lok zgrajen v treh letih. Postopki so namreč tako daleč, da je to mogoče storiti, bo pa projekt izvajala direkcija za infrastrukturo in ne SŽ, je dodal.

V eno od družb holdinga SŽ, Tovorni promet, bo kmalu vstopil tuji partner, ki bo z dokapitalizacijo pridobil 49-odstotni lastniški delež. Po navedbah medijev naj bi šlo za češko energetsko-logistično korporacijo EP Holding, česar Mes ni potrdil, je pa poudaril, da Tovorni promet potrebuje močnega partnerja.

Govoril je tudi o potencialni dokapitalizaciji katere druge družbe v holdingu SŽ poleg družbe Tovorni promet. Potencialni kandidat je Železniško gradbeno podjetje, za katero med potencialnimi vlagatelji vlada veliko interesa, je povedal.

Glede projekta Emonika na območju ljubljanske železniške postaje pa je med drugim napovedal, da bodo skušali javni del graditi hkrati z zasebnim, saj si ne morejo privoščiti dvakratnega zaprtja glavne železniške postaje.