Za varovanje izpitne tajnosti bi moral po Zakonu o maturi poskrbeti Republiški izpitni center. Bo direktor izpitnega centra Darko Zupanc prevzel odgovornost in odstopil? V času njegovega dolgoletnega vodenja centra je do tako hude kršitve namreč prišlo že drugič.
Z Republiškega izpitnega centra (Ric) smo zdaj že prejeli pojasnilo, da so od dijakov z dne 8.junija dobili obvestilo o morebitni objavi letošnje izpitne pole za matematiko na družbenih omrežjih. Ob pridobitvi »pdf« dokumenta je bilo potem na Ricu ugotovljeno, da gre za izpitno gradivo letošnje splošne mature – izpitno polo iz matematike na osnovni ravni. To gradivo je bilo, kot zatrjuje Ric, dostopno šolam in zunanjim ocenjevalcem za matematiko v skladu z maturitetnimi postopki dva dni po pisanju izpita matematike, 8. junija po 12. uri. Iz pdf dokumenta je po mnenju Ric jasno razvidno, da ne gre za izpitno polo dijakov oziroma izpitno polo pred pisanjem izpita matematike.
Na podlagi navedenega na Ricu ugotavljajo, da ni prišlo do kršenja IZPITNE tajnosti pri matematiki, da pa je prišlo do kršenja POSLOVNE tajnosti z javno objavo izpitne pole za matematiko. Ric bo na osnovi ugotovljenih dejstev zadevo predal v obravnavo prekrškovnemu organu. Šole bodo pozvane, da na podlagi določil Zakona o maturi izvedejo notranji nadzor v delu rokovanja z maturitetnim gradivom. Obvestilo o domnevi, da je do kršitve poslovne tajnosti prišlo pri kateri od šol, bo potem posredovano vsem aktivnim zunanjim ocenjevalcem za matematiko.
Rešena izpitna pola iz matematike je zaokrožila po spletu takoj po opravljenem izpitu, zato se velja vprašati, ali so jo nekateri dijaki dobili že pred izpitom?
Kakor koli na Ricu obračajo in pojasnjujejo, dejstvo je, da so se rešene pole znašle med maturanti. Sum o zlorabah je toliko večji ob informacijah, ki krožijo med dijaki, da ne le letos, pač pa da je vsako leto mogoče kupiti pole od slovenščine do matematike.
Velja opozoriti še na pismo prizadetih in neimenovanih maturantov, ki je zaokrožilo potem ko se je izvedelo za zlorabo z izpitnimi polami za matematiko. V pismu pišejo, da so do prvega preizkusa mature iz angleščine verjeli, da je zrelostni izpit eden izmed redkih, pri katerem imajo vsi dijaki enake možnosti pokazati svoje pravo znanje, ki so ga pridobivali skozi vsa štiri leta gimnazije. Žal ugotavljajo, da so bili v zmoti: »Že takoj pri prvih izpitih smo opazili, da je kontrola nad dijaki manjša, kakor pri navadnih testih. V razredu bi moral biti strožji pregled dovoljenih pripomočkov, saj smo slišali, da se med izpiti pojavljajo telefoni, skriti v žepih jaken, ki jih profesor ne opazi.«
Kaj vse se še dogaja? Opaziti je bilo, da je posamezni dijak pregledal celotno maturo, po desetih minutah je odšel na toaleto le za minuto ali dve, nato spet prišel nazaj v razred in to dejanje ponovil pri obeh polah. Velja še opozoriti, da so imeli določeni dijaki pri izpitu matematike kalkulatorje za risanje grafov in računanje določenih integralov ter podobne pripomočke: »Ob novici, da obstaja rešena izpitna pola iz matematike, ki je zakrožila po spletu dejansko že takoj po opravljenem izpitu, se velja vprašati, ali so jo nekateri dijaki dobili že pred izpitom?«
Prizadeti dijaki opozarjajo: »Vsa našteta dejanja so nedopustna in krivična do vseh nas, ki smo se intenzivno pripravljali na maturo in smo se v izrednih razmerah, v katerih nam je bila odvzeta razlaga in priprava na maturo profesorja, potrudili in verjeli, da imamo vsi enake možnosti. V primeru, da se matura iz matematike razveljavi in jo bo potrebno ponovno pisati, se nam zdi krivično, da bi to morali storiti dijaki, ki smo se na maturo pravično pripravljali.«