Kot so za STA pojasnili v Elektru Ljubljana, ki upravlja s sistemom Gremo na elektriko, v katerega so vključene tudi številne polnilnice v Ljubljani, uporaba polnilnic ves čas izjemno narašča. Od leta 2010, ko so začeli s storitvijo polnjenja, so zabeležili skupno skoraj 90.000 polnjenj, od tega samo lani več kot 42.000.
V sistem Gremo na elektriko je vključenih 118 polnilnic oz. 229 polnilnih mest po vsej Sloveniji. V Ljubljani je najbolj obiskana polnilnica na Miklošičevi cesti, zunaj Ljubljane na območju Elektra Ljubljana polnilnica na Vrhniki, sicer pa v Citycentru Celje. Od januarja je bilo od skupno 14.088 opravljenih polnjenj 9710 opravljenih v Ljubljani, v osrednjeslovenski regiji pa 4378.
Polnjenje je trenutno še brezplačno, bo pa storitev v kratkem postala plačljiva. Ceno in druge podrobnosti bo družba razkrila na četrtkovi novinarski konferenci.
Številne polnilnice ponuja tudi Petrol. Polnjenje na njihovih običajnih polnilnicah je brezplačno, na hitrih polnilnicah pa ne. Uporabniki mobilne aplikacije za polnjenje in Petrolove plačilne kartice elektromobilnosti morajo za minuto polnjenja plačati 20 centov, neregistrirani uporabniki pa 25 centov.
V mreži 26 hitrih polnilnic Sodo, v kateri so tudi Petrolove polnilnice, so lani opravili skupno 10.656 polnjenj, kar je 1711 več kot predlani in 6564 več kot leta 2016.
Od začetka leta 2016 do konca letošnjega marca je bilo na vseh hitrih polnilnicah mreže Sodo opravljenih skupno 31.754 polnjenj. Največ jih je bilo v tem obdobju opravljenih na avtocestnem počivališču Lopata jug (3008), sledijo bencinski servis Ravne (2715) ter avtocestni počivališči Lukovica jug in Lukovica sever (2214 oz. 2211 polnjenj). Vsa tri avtocestna počivališča so na štajerski avtocesti, bencinski servis Ravne pa na Ravnah na Koroškem.
S polnilnicami za električne avtomobile upravljajo tudi drugi ponudniki. V Elektru Gorenjska so za STA pojasnili, da je uporaba njihovih polnilnic trenutno še brezplačna. Smernic glede načina plačevanja in časa uvedbe plačljivega polnjenja še niso dokončno izoblikovali, bo pa storitev polnjenja zagotovo postala plačljiva, so dodali.
Brezplačna je še vedno tudi uporaba polnilnic, s katerimi upravlja hčerinska družba Elektro Primorske E3. "Trenutno so še vedno raziskovalne in promocijske narave, ko pa bomo pridobili dovolj podatkov, bomo razvili poslovni model za trženje električnih polnilnic in posledično načrt za postavitev dodatnih enot," so pojasnili.
V družbi Dravske elektrarne Maribor so pojasnili, da v "naslednjem kratkoročnem obdobju" ne načrtujejo vzpostavitve plačljivega sistema polnjenja, v Elektru Maribor pa so zapisali le, da za uporabo polnilnic trenutno še ne zaračunavajo.
Polnjenje električnih avtomobilov postopoma postaja plačljivo
22. apr. 2019 10:09 Osveženo: 10:10 / 22. 4. 2019
Uporaba polnilnic za električne avtomobile stalno narašča, saj je na cestah vse več tovrstnih vozil. Mnogi njihovi uporabniki kot eno glavnih prednosti navajajo brezplačno polnjenje na javnih mestih, ki pa počasi že postaja plačljivo. Upravljavci polnilnic sicer poudarjajo, da to pomeni tudi širitev mreže polnilnih mest.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke