Policisti na cestah spet inkasanti, namesto, da bi kontrolirali najbolj nevarne odseke
Po koncu policijske stavke je na cestah spet opaziti več policijskih kontrol, toda namesto, da bi umirjali promet na najbolj nevarnih odsekih in iz prometa izločali najbolj nevarne voznike, so policisti nadaljevali s staro prakso: pobiranjem glob, kjer se jih da na hitro pobrati največ.
Več kot pol leta trajajoča policijska stavka ni imela negativnih posledic le za proračun zaradi manj pobranih glob za prometne prekrške, pač pa je dobesedno odnesla tudi vrsto človeških življenj. Ker so policisti za nekaj mesecev zelo omejili svojo prisotnost na cestah, kar smo še kako dobro opazili vozniki, se je tudi prometna varnost bistveno zmanjšala, ljudje so vozili hitreje kot bi sicer, manj previdno in tudi alkoholiziranih je bilo več.
V prvih petih mesecih letos (do začetka junija, ko je bilo po sporazumu policijskih sindikatov z vlado stavke konec) je na slovenskih cestah ugasnilo 55 življenj, v enakem obdobju lani pa 32. Pobranih glob pa naj bi bilo od začetka stavke sredi novembra do konca stavke pobranih vsaj 20 milijonov evrov manj, kot v enakem obdobju leto pred tem. Ne glede na utemeljene zahteve policistov po zvišanju plač za odgovorno in nevarno delo, je bilo zmanjšanje nadzora na cestah izsiljevanje na račun življenj ljudi, ki policijo plačujemo.
Očitno pa so policijski šefi prometnih policistom zdaj odredili, da je treba »notri prinesti« izgubljeni denar iz naslova glob. Tako zadnje dni opažamo policiste pri Gospodarskem razstavišču v Ljubljani, ki skriti za grmičevjem merijo hitrost vozil iz smeri centra proti Bežigradu (»ujeli« smo jih na priloženi na fotografiji). Tam je cesta štiripasovna, pri čemer lokacija ni znana po večjem številu prometnih nesreč, sploh pa ne hujših.
Za kaj torej gre, če ne za varnost? Za pobiranje glob oziroma nekakšnega cestnega davka, saj veliko voznikov ne ve, da je na odseku Dunajske ceste med križiščem na Bavarskem dvoru in prvim naslednjim križiščem za Bežigradom ob naselju Plava laguna hitrost še vedno omejena na 50 kilometrov na uro, šele po tem križišču se zviša na 60 kilometrov na uro. Policijski inkasanti pri Gospodarskem razstavišču imajo tako zelo lahko delo, njihovi šefi so lahko zadovoljni, proračun se debeli, toda žal se prometna varnost nič ne izboljšuje. Za slednje bi morali nadzirati promet na najbolj kritičnih točkah, saj za to jih plačujemo, mar ne?