Minister ob robu dogodka ob 150-letnici industrijske proizvodnje jekla na Slovenskem ni želel biti bolj natančen o tem, kako bi lahko dosegli prestrukturiranje družbe, ki je od leta 2016 v lasti nemškega finančnega sklada. "Vse je možno, če se hoče," je dejal. "Zadeve niso enostavne, lastništvo pa tu ni pomembno. Nujno je preučiti linije, hitro ukrepati, narediti finančno prestrukturiranje, se dogovoriti z upniki in izkoristiti potencial zaposlenih, da bo podjetje začelo popolnoma na novo," je še dodal.
To je sicer le ena možnosti. Druga je propad družbe, kar bi na kratek rok precej škodovalo slovenskemu gospodarstvu, ne le turizmu, na srednji in dolgi rok pa bi Adrijine linije najbrž prevzele druge letalske družbe. S tem bi sicer izgubili velik potencial in znanje usposobljene delovne sile.
Vodstvo družbe je že spomladi seznanilo ministrstvo s težavami in jih prosilo za pomoč. Kot je poudaril minister, bi država še lahko pomagala Adrii Airways znotraj zakonskih možnosti in na način, da to ne bi bila nedovoljena državna pomoč. "Lahko bi jim pomagali na področju promocije, vendar smo od njih zahtevali jasen posloven načrt. Brez tega, da vemo, kaj se bo z njimi zgodilo danes, jutri in pojutrišnjem, država ne more dati niti evra," je bil jasen. Vendar pa jim družba tega v štirih mesecih ni bila sposobna zagotoviti.
Ob tem so na ministrstvu spomnili, da je lastnik letalskega prevoznika ob nakupu napovedal, da bo družbo prestrukturiral, ohranil slovenskega nacionalnega prevoznika in ga razvijal tudi v prihodnje ter s tem omogočil dolgoročne pozitivne učinke na proračun, slovensko gospodarstvo, razvoj stroke in vse deležnike družbe.
"To se več kot očitno ni zgodilo, zato obžalujemo, da se skuša državo sedaj prikazati kot glavnega krivca za nastale težave podjetja. Nesprejemljivo je, da lastnik na eni strani postavlja kratke roke za odziv države, na drugi pa sam v štirih mesecih ne predloži poslovnega načrta, ki je osnova za kakršenkoli korak, ki ga lahko naproti podjetju v očitnih težavah naredi država," so dodali.
Ob tem so spomnili, da je Adria Airways leta 2011 s strani države in bank upnic dobila 70 milijonov evrov. Evropska komisija je v postopku verifikacije odločila, da je bila dokapitalizacija izvedena v skladu z evropskimi pravili državnih pomoči na področju reševanja in prestrukturiranja podjetij v težavah.
Pred iztekom desetih let od obdobja od zadnje pomoči tako ne more prejeti nove pomoči države. "Ko bo Adria Airways poslovala na zdravih temeljih, bo lahko prosila tudi za druge pomoči, saj jih do takrat ne more prejeti," je še dodal minister Počivalšek.
Adria Airways je zaradi finančnih težav za danes in sredo začasno prekinila izvajanje večino letalskih operacij; ohranila je le povezavo z najpomembnejšim vozliščem nemške Lufthanse v Frankfurtu. Po poročanju medijev se je sinoči ob devetih zvečer iztekel "ultimat Adrie Airways", da jim država da štiri milijone premostitvenega posojila oziroma poroštva.
Počivalšek: Država v Adrio Airways s takimi lastniki ne bo vložila niti evra
24. sep. 2019 15:59 Osveženo: 16:00 / 24. 9. 2019
Gospodarski minister Zdravko Počivalšek meni, da bi Adrio Airways pred propadom še lahko rešili z dobro zastavljenim načrtom prestrukturiranja in v dogovoru z upniki. Poudaril pa je, da država ob obstoječi lastniški strukturi v družbo ne bo vložila niti evra, saj meni, da so za slabe razmere v družbi krivi tudi lastniki, sklad 4K Invest.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke