Revija Reporter
Slovenija

Pahor: Avtocestni križ do leta 2013

30. jun. 2010 10:55 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Družba za avtoceste v RS (Dars) je danes odprla zadnja novozgrajena odseka na dolenjski avtocesti, Pluska - Ponikve in Ponikve - Hrastje, v skupni dolžini 14,8 kilometra. Kot je ob odprtju povedal premier Borut Pahor, je z njima dokončana 105 kilometrov dolga dolenjska avtocesta, slovenski avtocestni križ pa bo dokončan leta 2013.

Družba za avtoceste v RS (Dars) je danes odprla zadnja novozgrajena odseka na dolenjski avtocesti, Pluska - Ponikve in Ponikve - Hrastje, v skupni dolžini 14,8 kilometra. Kot je ob odprtju povedal premier Borut Pahor, je z njima dokončana 105 kilometrov dolga dolenjska avtocesta, slovenski avtocestni križ pa bo dokončan leta 2013.

Po njegovih besedah se bodo od danes ljudje hitreje, varneje in udobneje vozili iz prestolnice na Dolenjsko in obratno, hkrati pa so z odprtjem zadnjih dveh odsekov dolenjske avtoceste, Pluska - Ponikve in Ponikve - Hrastje, Slovenijo povezali s tem delom Evrope in sveta, je dejal.

Avtocesta bo Dolenjsko povezala tudi v gospodarskem smislu, saj je tamkajšnje gospodarstvo po izvozni naravnanosti in po dodani vrednosti na zaposlenega nadpovprečno, s priključitvijo pa bo regija dobila tudi dodatne konkurenčne prednosti in razvojne možnosti, je nadaljeval.

Odprtju zadnjih odsekov dolenjske avtoceste bo, kot namerava Dars, v prihodnjem letu sledilo odprtje preostalega dela gorenjske avtoceste, upati pa je, da bodo v letu 2013 zaključili dela v koprskem predoru Markovec, s čimer bo slovenski avtocestni križ dokončno izveden, pri prometni infrastrukturi pa se bo takrat potrebno posveti drugim ambicijam, je dejal.

Brez te ni gospodarskega razvoja in ne visoke kakovosti življenja, ker polovica Slovencev živi na podeželju, pa si Pahor želi, da bi tam tudi ostali. Če hočejo, da bo tako, jim morajo zagotoviti enako kakovost življenja, v tem smislu pa je prometno ožilje kritičnega pomena, je ocenil.

Slovenska vlada že razmišlja o tem, kako bodo tudi preostale ceste modernizirali in z njim poživili življenje in gospodarstvo izven urbanih središč. Prav tako pa razmišlja o posodobitvi železniške infrastrukture, saj pripravlja velikopotezne načrte, ki so podobni tistim iz prve polovice devetdesetih let. Potrebno bo veliko pogovorov in dogovorov, vendar je Pahor prepričan, da bodo na koncu uspešni.

Kot je povedala predsednica uprave Darsa Mateja Duhovnik, je vlada po več kot desetletnem umeščanju trase avtoceste mimo Trebnjega in Mirne Peči v letu 2006 sprejela uredbi o državnem lokacijskem načrtu za navedena odseka, konec leta 2007 so začeli graditi viadukt Dole in predor Leščevje, v začetku leta 2008 pa so na avtocestni trasi stekla glavna gradbena dela.

Odseka sta dolga 14,8 kilometra, njuno izgradnjo pa je iz kohezijskega sklada sofinancirala Evropska unija. Z njunim današnjim odprtjem so končno povezali Slovenijo, Evropo in sosednje države, Duhovnikova pa iskreno upa, da je bila odločitev o poteku trase pravilna in da bodo okoličani znali z njo kakovostno živeti.

Dars si želi tudi v prihodnosti dejavno sodelovati pri avtocestni zgodbi in odgovorno upravljati z vsem zgrajenim avtocestnim omrežjem. Čaka ga še nekaj izzivov, kot je gradnja preostalih avtocestnih odsekov, hitra cesta Jagodje - Lucija, avtocestni odsek Draženci - Gruškovje, cestna povezava med Divačo in Jelšanami ter odsek severnega dela ceste tretje razvojne osi Šentrupert - Dravograd, je še povedala Duhovnikova.

Po podatkih Darsa naložbena vrednost avtocestnih odsekov Pluska - Ponikve in Ponikve - Hrastje znaša skoraj 225 milijonov evrov, od tega naj bi bilo 40 odstotkov nepovratnih sredstev iz evropskega kohezijskega sklada.

Evropska komisija je za odsek Pluska - Ponikve že odobrila 53,2 milijona evrov, vloga za prispevek pri gradnji drugega odseka v znesku približno 34 milijonov evrov pa je v potrjevanju. Pri Darsu pričakujejo, da bo evropski prispevek skupaj znašal približno 87 milijonov evrov oz. približno 40 odstotkov celotne naložbe.