Podatki kažejo, da je zaradi bolniške odsotnosti z dela vsak dan odsotnih 40.530 zaposlenih, kar pomeni skupaj 14.780.930 delovnih dni na leto. Iz statistike NIJZ je razvidno, da je povprečni zaposleni v Sloveniji odsoten 12 dni na leto, kar v podjetju s 500 zaposlenimi pomeni kar 6.000 delovnih dni. Med tem, ko je delavec odsoten, podjetje izplačuje nadomestilo plače (do 30 delovni dni) in stroške nadomeščanja. V večini primerov so zaposleni odsotni zaradi bolezni in poškodbe izven dela. Eden od vzrokov vse daljših bolniških odsotnosti v podjetjih so tudi (pre)dolge čakalne dobe, ki nastajajo v javnem zdravstvu. Veliko bolnikom se zdravstveno stanje poslabša, ko čakajo na prvi pregled, diagnozo in zdravljenje.
1. marca 2020 je za 25 izbranih vrst zdravstvenih storitev na prvi pregled ter na 379 izbranih vrst zdravstvenih storitev čakalo 204.579 oseb. Od tega je nad dopustno mejo čakalo kar 35,79 % vseh čakajočih. Najdaljše čakalne dobe so na področju diagnostike, nenujnih operativnih posegov in fizioterapije.
Z zavarovanjem do hitrega zdravljenja in vrnitve na delo
Vsi vemo, da je pravočasna diagnoza pogoj za uspešno zdravljenje, čakanje pa lahko bistveno poslabša zdravstvene težave. Dolgo čakanje delavca na zdravljenje za podjetje pomeni visoke stroške. Razen tega se delavec takrat, ko se mu stanje morda izboljša, lahko med čakanjem na zdravljenje večkrat vrne na delo. Nato je lahko znova odsoten, morda mu je treba zagotoviti drugo delovno mesto, poiskati nadomeščanje ali drugim zaposlenim izplačati nadure.
Zato so v zavarovalnici Generali poskrbeli, da je podjetjem na voljo kolektivno zavarovanje Specialisti z asistenco za zaposlene. Podjetje s tem zavarovanjem zagotovi zaposlenim v primeru bolezni in poškodb kar najhitrejši dostop do zdravnikov specialistov, diagnostičnih preiskav in zdravljenja v samoplačniških ambulantah. Premijo plačuje podjetje (to pomeni direktni strošek in zmanjšuje osnovo za dobiček), še bolj pomembni za podjetje pa so bolj zdravi in zadovoljni zaposleni ter bistveno nižji stroški dela. Dobrodošlo je še to, da delavec lahko za enako ugodno premijo zavaruje tudi svoje družinske člane (to premijo lahko doplača sam). Zavarovani delavci tako bistveno hitreje pridobijo diagnozo, se pravočasno zdravijo, ozdravijo, se izognejo morebitnim posledicam in se hitreje vrnejo v aktivno življenje in na delo. Podjetja pa s kolektivnim zavarovanjem skrajšajo čas bolniških odsotnosti in izboljšajo zdravstveno stanje svojih zaposlenih.
Zavarovalnica organizira in plača zdravljenje v specialističnih ambulantah
Zavarovanemu delavcu so ves čas zavarovanja na voljo svetovalci klicnega centra Asistenca Zdravje (na številki 080 81 10). Nudijo mu vse informacije o zavarovanju, ki ga je podjetje sklenilo zanj in mu pomagajo pri vseh korakih uveljavljanja pravic iz zavarovanja. Svetovalci mu odobrijo storitev, pomagajo poiskati najboljšega specialista za njegovo zdravstveno težavo (na primer ortopeda, specializiranega za hrbtenico) in ga naročijo na določen termin v ambulanti. Zavarovalnica pa poskrbi za plačilo pregledov, preiskav, operacij, fizioterapije, zdravil …
Zaposleni ima tako na voljo veliko krajšo pot do diagnoze in zdravljenja. Najpogosteje mu zavarovalnica organizira zdravstveno storitev v samoplačniški ambulanti že v 7 dneh.
Široke možnosti zavarovanja
Vsi paketi nudijo enostavne in zahtevne specialistične preiskave, potrebne za postavitev diagnoze in zdravljenje novonastale bolezni ali poškodbe. Med prve sodijo na primer ultrazvok, rentgen, laboratorij ter enostavnejši posegi v ambulanti kot je aplikacija blokade, punkcija in podobno. Med zahtevne preiskave, ki jih delavec potrebuje za pridobitev diagnoze, pa štejejo na primer magnetna resonanca, CT ali gastroskopija …
Poleg diagnostičnih preiskav in posegov vsi paketi omogočajo še štiri različne storitve. To so strokovni telefonski ali video posvet z zdravnikom ustrezne stroke (tudi o bolezni covid-19), psihološka pomoč zaradi resnega zdravstvenega stanja, trajne delovne nezmožnosti opravljanja poklica, poporodne depresije in smrti ožjega družinskega člana. Zaposleni ima na voljo tudi načrt zdravljenja po poškodbi in drugo mnenje strokovnjakov iz tujine.
Obsežnejši paketi dodatno nudijo tudi organizacijo in plačilo ambulantne fizioterapije, plačilo zdravil, predpisanih na beli recept in operacij kot so artroskopija ramena, kolena, operativno zdravljenje krčnih žil, operacija karpalnega kanala, UZ razbijanje ledvičnih kamnov … Torej operacij, za katere so čakalne dobe večinoma najdaljše, ker niso opredeljene kot nujne.
V ambulanti denar ni potreben
Pomembno je, da zavarovanje Specialisti z asistenco ne omejuje potrebnega zdravljenja s številom in vrednostjo zdravstvenih storitev in da delavec nima nobenih stroškov, ker zavarovalnica plača storitve neposredno ambulanti.
Če se zaposleni na delo vrne vsaj 3-5 dni prej, lahko podjetje s privarčevanim denarjem že plača letno premijo zavarovanja za zaposlenega, kažejo analize zavarovalnice. Še večjo vrednost za podjetje pa predstavljajo zdravi in zadovoljni zaposleni.
Kaj pa druga tveganja v podjetju?
Zaposleni, poslovanje in premoženje vašega podjetja so seveda izpostavljeni tudi drugim tveganjem. Preverite jih lahko tukaj, zaženite Konfigurator tveganj.
Omogočite zaposlenim hitro zdravljenje in povratek na delo
8. maj. 2020 13:07 Osveženo: 16:17 / 08. 5. 2020
Podjetja se soočajo z vse daljšimi bolniškimi odsotnostmi in stroški zanje, ki rastejo že od leta 2014. Poleg tega je potrebno nadomestiti odsotnega delavca, se spoprijeti z negotovostjo, koliko časa bo delavec odsoten in z organizacijskimi spremembami.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke