O problematični porabi javnega denarja v tej pomurski občini smo v Reporterju v zadnjem času nekajkrat pisali, ko smo osvetlili neobičajne okoliščine, v katerih je občina Lendava za odvetniške storitve angažirala ljubljanskega odvetnika Radovana Cerjaka.
Pred dobrim tednom dni je župan Magyar dobil udarec upravnega sodišča, ki je pritrdilo ugotovitvam protikorupcijske komisije (KPK), da sta funkciji župana in članstva v svetu Pomurske madžarske samoupravne narodne skupnosti, ki ju opravlja Janez Magyar, nezdružljivi, ter mu naložilo, da nepravilnost odpravi. Zdaj je prišla še zaušnica z računskega sodišča, ki je ocenilo, da občina ni poslovala v skladu s predpisi ter pogodbenimi določili.
Revizija je odkrila dolg seznam nepravilnosti, tudi ko je šlo za finančno največje projekte občine. En tak primer je 1.685.000 evrov vredna rekonstrukcija lokalnih cest v Čentibi, za katero občina ni pripravila zahtevanega investicijskega programa – samo v letu 2022 je izvajalcu plačala 736.274 evrov.
Celotno revizijsko poročilo o poslovanju Občine Lendava je dostopno tule
Revizija je ugotovila, da obrazložitve proračuna občine za leto 2022 in splošnega dela zaključnega računa proračuna občine za leto 2022 niso popolne; poročilo o doseženih ciljih in rezultatih za leto 2022 ne vsebuje zahtevanih sestavnih delov.
Sodeč po nekaterih primerih, ki jih navaja poročilo, v občini zelo po domače ravnajo z javnim denarjem Lendavska občina je denimo trem nepridobitnim organizacijam in ustanovam v letu 2022 z neposrednimi pogodbami dodelila in izplačala sredstva v skupnem znesku 15.400 evrov, ne da bi prej izvedla javni razpis. Delovanje zveze društev je v omenjenem letu financirala s 40.000 evri, ne da bi za to imela podlago v javnofinančnih predpisih. Vlagala je javna sredstva v obnovo nepremičnine, ki ni v lasti občine; pred sklenitvijo pogodbe, ki vključuje tudi naročilo storitev, ni izvedla preverjanja cen na trgu, s čimer bi dokazala, da je spoštovala načelo gospodarnosti (za kar je v letu 2022 izplačala 37.700 evrov).
Poročilo računskega sodišča za povrh razkriva več primerov, ko je občina na razpisih z določili omejevala konkurenco med ponudniki ali pa je omejila krog potencialnih udeležencev javnega zbiranja ponudb.
Občina se ni izkazala niti pri izpolnjevanju svojih obveznosti do drugih državnih inštitucij, saj recimo v več primerih, ko bi morala za porabo sredstev pridobiti soglasje Ministrstva za finance, tega ni storila. Prav tako Ministrstvu za finance prek aplikacije e-Dolg-občine ni celovito poročala o stanju zadolženosti občine in pravnih oseb javnega sektorja na ravni občine na dan 31. 12. 2022.
Računsko sodišče se je obregnilo še ob nekaj primerov porabe javnega denarja: od nepregledne porabe sredstev v krajevnih in mestni skupnosti, preko slabo izpolnjenih potnih nalogov za službene poti, do sklenitve v neskladju z javnofinančnimi predpisi sklenjene neposredne najemne pogodbe za izvajanje storitev upravljanja na objektih Stolp Vinarium in Zipline Vinarium
Računsko sodišče je Občini Lendava – Lendva Község podalo priporočila za izboljšanje poslovanja, ni pa zahtevalo predložitve odzivnega poročila, saj je občina med revizijskim postopkom, kjer je bilo mogoče, sprejela ustrezne popravljalne ukrepe za odpravo razkritih nepravilnosti oziroma ukrepe, ki bodo zmanjšali možnost nastajanja istovrstnih nepravilnosti v prihodnje.