nakupovanje, trgovina, denar, denarnica, spar, prehranski-izdelki Svet24.si

Primerjava cen dobrin v Sloveniji in na Hrvaškem:...

profimedia-0487110156 Svet24.si

Prav so imeli tisti, ki so trdili, da je zanjo ...

15-pacnik vila-pl Necenzurirano

Tožilstvo želi zaseči bogataševo vilo na Bledu

jansa kmetic-pl Reporter.si

Tako Janševa strankarska trobila na skrajno ...

Adele Milloz pm Ekipa24.si

Tragedija: Nekdanja svetovna in evropska prvakinja...

Anja Širovnik Njena.si

Anja (Sanjski moški) našla srečo v ljubezni?

damir krznar Ekipa24.si

Oglasil se je Damir Krznar in sporočil: Nisem še...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

MNZ: Avtocestna policija je še dodatno osiromašila postaje prometne policije

Deli na:
MNZ: Avtocestna policija je še dodatno osiromašila postaje prometne policije

Avtocestna policija (fotografija je simbolična). - Foto: Bobo

Ministrstvo za notranje zadeve poudarja, da bo nadzor na avtocestah ostal enak in nemoten, glede na relativno majhen obseg avtocest pa se zavzemajo, da bi okrepili tudi preostali del prometne policije. Zato podpirajo odločitev policije, da posebna delovna skupina pripravi rešitve za čim boljšo organiziranost dela na tem področju, so sporočili.

Policija, ki je s 1. avgustom začasno ukinila tri od štirih enot nedavno ustanovljene avtocestne policije, je pojasnila, da je to storila zaradi tesne finančne prepletenosti avtocestne policije z Družbo za avtoceste v RS (Dars).

Notranja revizija na avtocestni policiji je namreč ugotovila vrsto nepravilnosti, med ostalim bi način financiranja avtocestne policije lahko vzbujal vtis, da policija ne bo kakovostno izvajala svojih pristojnosti do Darsa.

Posebna delovna skupina policije zdaj pripravlja rešitve za organiziranost na področju prometne policije, katere financiranje bo temeljilo na zakoniti pravni podlagi, kot je za ministrstvo in policijo tudi edino dopustno, je notranje ministrstvo zapisalo v sporočilu na svoji spletni strani.

Ob tem pojasnjujejo, da so se postaje prometnih policij s kadrovskim primanjkljajem soočale že pred ustanovitvijo avtocestne policije in že takrat niso mogle izvajati nadzora v takem obsegu, kot bi si ga želele. Enote so bile v povprečju zasedene šestdeset odstotno, nekatere tudi manj.



Z ustanovitvijo avtocestne policije se je kadrovski primanjkljaj samo še povečal, saj so bili v večjem odstotku v avtocestno policijo razporejeni prav policisti postaj prometnih policij. Avtocestna policija je tako dodatno osiromašila postaje prometne policije.

V Sloveniji je namreč 39.226 kilometrov cestnega omrežja. Z urejanjem in nadzorom prometa na cestah bi se po sistemizaciji moralo ukvarjati 662 prometnih policistov, torej osem enot. Trenutno dela na tem področju komaj polovica le teh - 344 policistov. Za 692 kilometrov avtocest s priključki pa bi po predvideni sistemizaciji moralo skrbeti 196 policistov, torej pet enot. Za ostalih 38.534 kilometrov državnega in občinskega cestnega omrežja je tako po sistematizaciji na voljo le 422 policistov, so zapisali na spletni strani ministrstva.

Uspešnost avtocestne policije se meri predvsem po varnosti na avtocestah in hitrih cestah. Kot ugotavlja policija, žal stanje varnosti na avtocestah ni takšno, kot bi si želeli.

Predvsem je bistveno več smrtnih žrtev; v prvem polletju letos jih je že 13, lani v tem obdobju pet. V letu 2021 je umrlo kar 17 udeležencev na avtocestah in hitrih cestah, kar je največ v zadnjih petih letih. Letos beležijo tudi več lahko in hudo poškodovanih, prav tako je več prometnih nesreč z udeležbo alkoholiziranih voznikov.