Očitajo jim, da so prenehale dvigovati telefone, imajo povsem prazne čakalnice, pacienti pa kljub temu ne morejo do njih. "Ali bi morala sama sprejemati in prevezovati telefonske klice, ko sem popolnoma zasedena z drugim delom in se ukvarjam s pacientom? Veliko je odprtih vprašanj, na katera ne vemo odgovorov …" sprašuje Božičeva.
V pismu opiše svoj delovni dan. Začne se ob 6.30 uri, ko se preoblečem v svojo najlepšo barvo – modro kot morje, in seveda zaščitno masko, na vstopu v ZD mi za dobro jutro izmerijo tudi telesno temperaturo". Pacientov, tudi če niso naročeni, ne odklonimo, če presodimo, da potrebni obravnave, vztraja Božičeva.
Celo pismo lahko preberete na TEJ POVEZAVI
Ob 7.30 se oglasi prvi telefon, ki nato ne neha zvoniti ves dan, vmes pa ima različno delo z naročenimi pacienti, v ambulanto pa prihajajo tudi nenaročeni pacienti. "Ker ne gre za nujno stanje, jih bomo pogledali, a prednost imajo naročeni pacienti." Božičeva nadaljuje: "Ko slučajno ni nikogar, ki ga moram sprejeti, začnem vnašati recepte in napotnice, ki so jih naročili pacienti dan prej.
"Spremljati moram dolge bolniške staleže, do kdaj veljajo odločbe, ali so pacienti prinesli izvide, posamezne moram poklicati … Telefoni še naprej zvonijo, pacienti odpirajo bolniške staleže, potrebujejo potrdila o odsotnosti z dela. Na ZZZS zagotovo mislijo, da so nam olajšali delo z e-BOL, a vse moraš pripraviti sam; nekaterih pacienti niti ne preverijo, ali smo poslali potrdila ali ne. Očitno smo servis za vse," je ogorčena.
"V vsem mojem času dela v zdravstvu nam nikoli ni bilo lahko, a tudi nikoli doslej nismo zapirali oddelkov, ker preprosto ni kadra. So se pristojni kdaj vprašali, kako to urediti, da bodo naši uporabniki imeli kakovostno in varno zdravstveno nego?" je Božičeva kritična do pristojnih, zaradi katerih vlada pomanjkanje ljudi. "Veliko ministrov za zdravje se je zamenjalo doslej, a nihče od njih ni našel odgovora, kako urediti plačilo oziroma nagraditi mlad kader, ki bi ob zaključku šolanja – namesto da odidejo v tujino – raje ostali v Sloveniji."
"Čakalnice niso prazne, ker ne bi delali in se dela otepamo, ampak ker imajo pacienti določeno uro za obravnavo, pridejo ob ustreznem času, opravijo potrebno in odidejo zadovoljni, da jim ni treba čakati in, kar je še v tem času pomembnejše, se ne srečujejo z drugimi in se ne izpostavljajo morebitnemu stiku z okuženo osebo," pojasnjuje prazne čakalnice.
"Nismo tovarne, nismo delavci, ki delamo za stroji, ampak se posvečamo pacientom, ranljivim skupinah prebivalstva, ki potrebujejo našo pomoč, včasih zgolj toplo besedo. Dosti je bilo lomljenja kopij na hrbtih zdravstvenih delavcev!," poziva medicinska sestra.