Revija Reporter
Slovenija

Lobiranje za medijski posel stoletja: prevzem PRO Plusa še naprej buri duhove

Aleš Žužek

2. jun. 2018 7:41 Osveženo: 7:42 / 02. 6. 2018

Deli na:

Prevzem družbe PRO Plus, pod okriljem katere program oddajata televiziji POP TV in Kanal A, s strani v Luksemburgu registrirane družbe Slovenia Broadband (ta je del skupine United Group, ki je pod okriljem naložbenega sklada KKE) so nekateri že poimenovali slovenski medijski posel stoletja.

A dovoljenje za prevzem, ki je težak 230 milijonov evrov, mora dati tudi Agencija za varstvo konkurence (AVK). Stvari pa so se zapletle, ko je ministrstvo za kulturo vlogo družbe Slovenia Broadband za izdajo predhodnega soglasja o prevzemu lani jeseni zavrglo, ker da za to ni bilo pravne osnove v zakonu o medijih.

S tem se ne strinja družba Slovenia Broadband, ki želi prevzem čim prej izpeljati. Oglasil se je tudi Inštitut za javno upravo pri ljubljanski pravni fakulteti, ki je ugotovil, da bi ministrstvo moralo odločati o predhodnem soglasju, ne pa vloge Slovenia Broadband zavreči.

Kako vroč kostanj je ta posel, pričajo tudi formalni in neformalni lobisti, ki si podajajo kljuke slovenske vlade. Tako se je že lani spomladi David H. Petraeus kot predstavnik KKR srečal s predsednikom vlade Mirom Cerarjem, želje po čimprejšnji sklenitvi posla pa javno izraža tudi ameriški veleposlanik Brent Hartley.

Po podatkih s spletne strani Erar o stikih lobistov z lobiranci od 1. januarja letos, pa je tudi PRO Plus opravil dva lobistična stika, in sicer 26. februarja v državnem zboru in 27. februarja v kabinetu predsednika vlade. Po naših virih gre v tem primeru za pisno stališče, ki ga je PRO Plus poslal glede sprememb zakona o medijih po hitrem postopku.