Precej podjetij doživlja svojo "inovacijsko pomlad" šele sedaj. Zavedajo se, da bodo morali delati na transformaciji zaposlenih, iskati inovativne produkte ali rešitve. Kaj svetujete takim podjetjem? Kje pričeti?
Izkušnje začnemo pridobivati z majhnimi koraki in pilotnimi timi. Kulturo podjetnosti, povezovanja, hitre odzivnosti in učljivosti v nadaljevanju postopno prenesemo na vse dele podjetja, ker lahko vsak svojim odjemalcem da več vrednosti. Potrebna je torej zavestna odločitev, da bo podjetje postalo bistveno bolj sistematično inovativno, ker ga bo le to ohranilo na trgu. Sistematičnost v inoviranju npr. pomeni, da podjetje zna obdelovati štirikrat več potencialno novih poslovnih idej oz. poslovnih modelov in da to dela petkrat hitreje kot včasih. Inoviranje naj ne bo cilj, vitko in agilno inoviranje naj bo sredstvo za doseganje večje učinkovitosti poslovanja.
Programi Scrum, Management 3.0, agilna transformacija, ki jih izvaja CorpoHub, so za nekatera podjetja še precej novi. V čem je glavna pridobitev teh programov za podjetja?
Agilnost obravnava ljudi kot edinstvene posameznike in ne zgolj kot zamenljive vire ter priznava, da je največja vrednost ljudi v njihovem učinkovitem medsebojnem sodelovanju. To pa je nekaj popolnoma v nasprotju s klasičnim projektnim vodenjem in zato pri vpeljavi agilnih metod v podjetjih pogosto prihaja do težav. Naši programi pomagajo podjetjem pri učinkovitem vodenju zaposlenih in ekip skozi spremembe, ki jih prinese prehod na agilen način dela.
Zadnje čase so, za pridobivanje idej za inovacije neposredno od zainteresirane javnosti ali potrošnikov, precej popularni poslovni hackathoni. Kaj mora vsebovati uspešen hackathon?
V grobem so poslovni hackathoni organizirana tekmovanja zainteresiranih posameznikov, razporejenih v skupine, z namenom reševanja izzivov ali iskanja inovativnih produktov za določeno podjetje. Po navadi trajajo 2 dni in obsegajo okoli 100 udeležencev. Najpogosteje jih organiziramo v mednarodni zasedbi, z javno objavljenim razpisom, nekatere izvajamo interno, za zaposlene znotraj nekega podjetja, določeni so pa mešani; interno - eksterni. Za dober izplen poslovnega hackathona za podjetje so nujno potrebne tri faze: prva je skrbna predpriprava podjetja na hackathon ter podrobno definiran in usklajen t.i. business case (naloge, ki ji prejmejo udeleženci), druga zajema kvalitetno izvedbo, moderacijo in mentoriranje na hackathonu, ter tretja faza, ki sledi hackathonu, t.i. follow up faza. V slednji podjetjem, preko CorpoHub Sprint Studio programa, pomagamo do hitre in učinkovite implementacije pridobljenih idej.