Revija Reporter
Slovenija

Kdo je bolj gradil avtoceste: Golobova ali Janševa vlada? Odzval se je Jernej Vrtovec

Igor Kršinar
1 1.111

17. jun. 2025 15:03 Osveženo: 15:17 / 17. 6. 2025

Deli na:

Jernej Vrtovec

Sašo Švigelj

Premier Robert Golob se je v državnem zboru hvalil, da je njegova vlada prva, ki je po letu 2009 začela vlagati v izboljšave avtocestnega križa. Toda prejšnji minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec mu odgovarja, da so v njegovem mandatu začeli kar nekaj novih avtocestnih projektov in uvedli avtocestno policijo, ki jo je Golobova vlada ukinila.

Vrtovec se je na svojem zapisu na facebooku zavzel za širitev avtocest in ljubljanskega obroča, saj je bilo naše avtocestno omrežje zgrajeno za prometne obremenitve izpred 30 let in danes ni kos sodobnim prometnim obremenitvam. Ob tem pa je spomnil »na predvolilno obljubo Roberta Goloba, da avtocest in drugih državnih cest ne bomo širili.«

»Kdor misli, da bo prometa v prihodnje manj ali pa verjame frazi 'tovornjake na vlake', se moti. Prometa bo vedno več. Zato moramo vlagati v širitve in posodobitve celotne cestne infrastrukture in sočasno ne le posodabljati, ampak tudi graditi nove železniške povezave,« je zapisal Vrtovec.

Dodal je, da imamo letos rekordni proračun za investicije v državno infrastrukturo: »Šepa pa realizacija. Ministrstvo za infrastrukturo ima letos na voljo 851 milijonov evrov za investicije, a v dobrih petih mesecih je realiziranih le 172 milijonov evrov.«

»V mojem mandatu smo začeli kar nekaj novih avtocestnih projektov, ki so leta prej stali. Tretja razvojna os, predor Karavanke, začetek postopkov za tretji pas Domžale - Ljubljana in Vrhnika - Ljubljana, obvoznica Vodice itd. V našem mandatu smo tudi prepovedali prehitevanje tovornjakov na celotnem avtocestnem križu, kar pa sedaj v praksi pogosto ne deluje, ker je ta vlada ukinila avtocestno policijo.«

Z zapisom je odgovoril na včerajšnjo razpravo v državnem zboru, ko je premier Robert Golob odgovarjal na vprašanje poslanca SDS Danijela Krivca, ki je želel slišati kratkoročne in dolgoročne ukrepe vlade za odpravljanje zastojev na avtocestah. Premier mu je v odgovoru dejal, da je Slovenija do leta 2009 imela nacionalni program izgradnje avtocest v državi, potem pa se v avtoceste ni več vlagalo.

»Naša vlada je prva od leta 2009, ki je zares zastavila vlaganja v program v avtocestni križ, v izboljšave. Brez vlaganj je nemogoče pričakovati, da bodo avtoceste, ki so danes za 30 odstotkov bolj obremenjene kot pred petimi leti, kar požirale promet. Ne bodo,« je dejal Golob. Kot kratkoročne ukrepe za zmanjšanje zastojev je predstavil hitro prestavljanje pasov in odmikanje zapor, ki jih izvaja Dars. »Treba je potrpeti. Če hočemo avtocesto po dolgih desetletjih zanemarjanja obnoviti, moramo dati denar in moramo si vzeti čas. In to počnemo.«

Dodal je še, da vlada hkrati s tem ni na nobeni točki prenehala s preusmerjanjem prometa na železnico, kjer so vlaganja prav tako rekordna. »V prihodnjem letu se pri vlaganji v cestno in železniško infrastrukturo približujemo 1,2 milijarde evrov, letos so nanesla skoraj eno milijardo,« je dejal Golob in poudaril, da je hkratno investiranje tako v cestno kot železniško infrastrukturo edini način, da razbremenimo promet.