oblaki, vreme Svet24.si

Konstanta: nestabilno vreme, nujen bo pogled na ...

20141567q8FE155D824D9BD964C73F7701585480B_1200 Svet24.si

Gorsko kolesarstvo v Mariboru: holivudarji se ...

1715284723-172a1607-1715284697348 Necenzurirano

Afera sodna stavba: kabinet Andreje Katič bo ...

anze logar pl3 Reporter.si

Anže Logar izzval Janšo: »Pripravljen sem na ...

maribor af Ekipa24.si

Sol na ljubljanske rane! Ste videli, kaj so ...

skrito-v-raju Njena.si

Ali serija Skrito v raju vpliva na turizem v ...

doncic 11 Ekipa24.si

Ni videti dobro! Dončića posneli, ko je korakal ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

"Hladen tuš iz Bruslja" in "površnost ministra"

Deli na:
"Hladen tuš iz Bruslja" in "površnost ministra"

Foto: Bobo

Opozicijski stranki NSi in ZaAB sta ogorčeni, da projekt drugega železniškega tira med Divačo in Koprom ni bil izbran za financiranje v okviru evropskega mehanizma CEF. V SDS zavrnitev financiranja razumejo kot hladen tuš iz Bruslja, V NSi menijo, da je minister neposredno odgovoren, v ZaAB zahtevajo izredno sejo odbora DZ za infrastrukturo. Kritični so tudi v SDS, v koalicijskih DeSUS in SD pa ne skrivajo nejevolje nad tem, da je drugi tir ostal brez evropskih sredstev.

"Včeraj smo dobili iz Bruslja hladen tuš, izpad 400 milijonov evrov je bila slaba novica za izgradnjo drugega tira Divača-Koper," je danes v DZ dejal poslanec NSi Jernej Vrtovec.

Spomnil je, da je NSi na problematiko prijave na razpis opozarjala že februarja, ko so sklicali nujno sejo odbora za infrastrukturo. "Takrat nam je minister zagotovil, da bo prijava dobra, učinkovita, sami pa smo že tedaj opozarjali, da je smešno, da se prijavljamo na tovrsten razpis, ne da bi imeli zaprto finančno konstrukcijo. Potem je minister vztrajal naprej pri tej prijavi, dejansko pa smo se osmešili," meni Vrtovec.

"Minister je neposredno odgovoren za to, da je Slovenija iz tega paketa izgubila 400 milijonov evrov za izgradnjo drugega tira," dodaja Vrtovec.

Poslanec NSi še meni, da bi bilo dobro o tem na pristojnih odborih opraviti razpravo, prav tako pa da se mora tudi vlada končno odločiti, ali je drugi tir prioriteta za vlado ali pa bo vlada pristala na stališče, ki ga je minister zagovarjal še pred nastopom te funkcije, ko je dejal, da drugega tira v tovrstni obliki ne potrebujemo še naslednjih 30 let.

Na vprašanje, ali je s strani NSi pričakovati interpelacijo zoper ministra, je Vrtovec odgovoril, da razmišljajo o tem, kako bi dejansko prišli do tega, da bi bil drugi tir zgrajen, da bi se začeli postopki. Najprej je po njegovih besedah potreben konsistenten pogovor. "Ne gre za klasičen političen obračun, če mislimo dobro za državljanke in državljane," je dodal poslanec.

Poslanska skupina ZaAB bo zahtevala sklic nujne seje odbora DZ za infrastrukturo na temo izvajanja velikih infrastrukturnih projektov, med katere sodi tudi drugi tir.

Kot je danes v DZ povedala namestnica vodje poslanske skupine Alenka Bratušek, so v ZaAB takrat, ko je ministrstvo za ta projekt pošiljalo vlogo v Bruselj, menili, da je neodgovorno poslati tako slabo dokumentacijo, brez vseh podatkov. Zdaj so prejeli odgovor tudi s strani slovenske komisarke, da je bil projekt "katastrofalno slabo pripravljen".

Da je Slovenija takšen projekt poslala v Bruselj, je po mnenju Bratuškove neodgovorno. Projekt bi morali dobro pripraviti in ga poslati v Bruselj denimo septembra ali pa se prijaviti na prihodnji razpis. "Šli so z glavo skozi zid in prepričana sem, da bi minister za to moral prevzeti odgovornost," je dejala Bratuškova.

Po njenem mnenju gre pravzaprav za celotno koalicijo, ki je ministra silila, da projekt pošlje v Bruselj. "Cerar se bo pač pogovoril s svojimi koalicijskimi partnerji in se odločil, kdo bo za to prevzel odgovornost," je dodala Bratuškova in opozorila, da je 1,4 milijarde evrov za drugi tir preveč in da za toliko denarja ne bodo našli zasebnega partnerja.

Podpredsednik SDS Zvone Černač pa je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani ocenil, da je projekt drugega tira za 1,4 milijarde evrov "preglomazno" zastavljen, zato bi bila nujna resna revizija projekta. Ob reviziji projekta bi se verjetno znižala vrednost projekta, ki bi pritegnila zasebne partnerje. Če bo odločitev takšna, je po njegovem mnenju treba sprejeti odločitev glede časovnice za modernizacijo vse ostale železniške infrastrukture.

"Ta odločitev iz Bruslja je torej nek hladen tuš, ker je projekt nove proge Koper-Divača dobil javno medijsko težo kot eden najbolj ključnih projektov na področju prometa in logistike v naslednjih letih. A odgovornost vlade je, da v roku treh mesecev predstavi, kaj in kako se bo delalo na področju razvoja celotne prometne infrastrukture," je dejal. Izpostavil je še, da so bili Sloveniji v okviru programa odobreni tudi drugi sicer manjši projekti, ki niso nepomembni.

Gantar pri drugem tiru oster do ministra in premierja, Han dvomi o iskrenosti pri projektu

Tomaž Gantar (DeSUS) poudarja odgovornost ministra Petra Gašperšiča in premierja Mira Cerarja ter pravi, da je "površnost" ministra glede na zaslišanje v DZ pričakoval. Na slednje je spomnil tudi Matjaž Han (SD), ki dvomi, da si vsi želijo projekt izvesti.

Vprašanje izgradnje drugega tira Koper-Divača, ki je postalo aktualno po ponedeljkovi informaciji, da projekt ni bil izbran za financiranje v okviru razpisa za evropsko sofinanciranje iz mehanizma za povezovanje Evrope (CEF), naj bi bilo ena od tem današnjega skorajšnjega koalicijskega vrha.

Ne le v opoziciji, tudi v koaliciji ne skrivajo nezadovoljstva. Slovenija pri tem ponovno zamuja pomembno priložnost, glede na to, da sodi logistika med strateške dejavnosti, pomembne za dolgotrajni razvoj države, je v izjavi za STA opozoril podpredsednik DeSUS Tomaž Gantar.

A je priznal, da je to "površnost" ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča pričakoval že glede na njegovo predstavitev na pristojnem odboru v DZ in je bil prepričan, da "iz tega nič ne bo". Po njegovih besedah je Gašperšič pokazal dvome o smiselnosti projekta, že ko je nastopil funkcijo, zato v njegovo iskreno željo za izvedbo projekta ni verjel.

Po njegovem mnenju se projekta niso lotili z resnim namenom, da bi ga lahko izpeljali. Prav bi bilo, da nekdo odgovarja, prvi pa je na vrsti minister, je oster Gantar.

Na vprašanje, ali bi bil na mestu odstop ministra, je odgovoril, da gre za težavo celotne vlade. Minister je namreč neposredni izvrševalec, "a če bi se na vladi tako dogovorili, bi projekt izpeljali".

Nenazadnje je po Gantarjevih besedah odgovoren predsednik vlade, ki je odgovoren za delo ministra, poleg tega pa je tudi nadaljnja usoda izgradnje drugega tira Cerarjeva odgovornost. "Predvsem bi moral ukrepati tako, da projekt izpeljejo, z ministrom ali brez njega," je pristavil podpredsednik DeSUS, ki še ocenjuje, da se očitno ne zavedajo pomena drugega tira.

Vodjo poslanske skupine SD Matjaža Hana pa je strah, da si nekateri akterji tega projekta ne želijo, "za razliko večine v državi in od nekaterih v tujini, ki menijo, da je drugi tir pomemben za slovensko in evropsko gospodarstvo".

Na vprašanje, kdo si projekta po njegovem mnenju ne želi, je v današnji izjavi novinarjem v DZ odgovoril posredno. Spomnil je na zaslišanje ministra v DZ ter tudi "nekatere izjave nekaterih posameznikov". "Če ne greš iskreno v tak projekt, potem so rezultati takšni, kakršni so," je pripomnil.

Na vprašanje, ali je treba ministra Gašperšiča vprašati po odgovornosti, je odgovoril, da je treba tako ministra kot Evropsko komisijo vprašati, kako so pripravili projekt in kje so razlogi, da je ta padel.

A če želimo priti do tega projekta, je treba po Hanovem mnenju narediti revizijo in ugotoviti, ali ga lahko izvedejo ceneje kot za predvidenih 1,4 milijarde evrov. Poleg tega se mora država odločiti, ali si projekt želi ali ne, pravi Han.

Boji se, da zasebnega investitorja v tej fazi ne bodo dobili, pač pa le evropska sredstva in sredstva iz proračuna ter kreditov, za katera bi poroštvo dala država. Če bodo našli ta kompromis, bodo po njegovem mnenju "na drugi postaji ta vlak ujeli".

V največji vladni stranki, SMC, zadeve za zdaj niso komentirali. Neuradno pa je neuspeh v Bruslju za financiranje drugega tira razburil tudi nekatere v tej stranki