sekolar, mizna krožna žaga Svet24.si

Zaradi nove omrežnine gospodarstvo na okope, ...

traktor Svet24.si

Tatvina traktorja - pozor, pomagajte najti tatu

1715949373-dsc06037-1715949336712 Necenzurirano

"Ne morem izključiti, da so na uradu vzporedno ...

1696960818-172a6788-1696960549922 Reporter.si

Teorije zarote: bo Anžetu Logarju uspelo prevzeti...

nika vodan af Ekipa24.si

Uau! Bi jih prepoznali? Slovenske junakinje zime ...

kmetijaa11 Njena.si

Kmetija: Novi tekmovalci vas bodo prikovali pred ...

luka doncic pljunil Ekipa24.si

Kaj? Luka Dončić je v neposrednem prenosu med ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

GZS svari: Razpad schengna bi Slovenijo stal milijone evrov

Deli na:
GZS svari: Razpad schengna bi Slovenijo stal milijone evrov

Foto: Bobo

V kolikor bi vsak tovornjak za prečkanje meje potreboval zgolj uro več, bi to slovenskemu gospodarstvu povzročilo vsaj osem milijonov evrov dodatnih stroškov. Če bi se zgolj vsak deseti Italijan in Avstrijec odločila, da zaradi meje ne bi obiskala Slovenije, bi to pomenilo več kot 55 milijonov evrov turističnega izpada letno, opozarjajo na GZS.

Morebitni razpad schengenskega območja ne prinaša nič dobrega. Pomeni tako večje ovire za prost pretok ljudi in blaga kot tudi dodatne javnofinančne stroške, povezane z nadzorom meje, so opozorili na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS).

Slovenija je močno vpeta v mednarodne trgovinske tokove - izvoz blaga in storitev predstavlja 78 odstotkov bruto domačega proizvoda (BDP), uvoz pa 69,5 odstotka. Slovenski saldo menjave s tujino je lani po začasni oceni znašal 8,7 odstotka BDP, kar Slovenijo uvršča takoj za Nemčijo in Nizozemsko.

Prost pretok blaga in storitev oziroma neoviran in hiter dostop znotraj evropskih trgov je ključen za slovensko gospodarstvo, saj kar tri četrtine izvoza ustvarimo z državami članicami EU. Dodaten policijski nadzor ima podobne ekonomske posledice kot uvedba carin, saj povečuje zahtevan čas za uvoz in izvoz blaga, so poudarili v analitski skupini SKEP na GZS.

Slovenski logistični sektor je lani ustvaril 770 milijonov evrov zunanjetrgovinskega presežka. "V kolikor bi vsak tovornjak za prečkanje meje potreboval zgolj eno uro več, bi to za Evropo pomenilo tri milijarde evrov dodatnih stroškov, za Slovenijo vsaj osem milijonov evrov," so zapisali v sporočilu za javnost.

Škodo bi ob razpadu sektorja utrpel tudi turistični sektor, sploh zaradi manjšega obiska dnevnih turistov iz Italije in Avstrije. "Če bi se zgolj vsak deseti Italijan in Avstrijec odločila, da zaradi daljšega potrebnega časa za prečkanje meje ne bi obiskala Slovenije, bi to pomenilo več kot 55 milijonov evrov turističnega izpada letno," so izračunali.

Individualne, nacionalne rešitve namesto skupnega odgovora so lahko na kratek rok sicer z vidika posameznih držav racionalne, na dolgi rok pa vsem znižujejo blaginjo, so prepričani na GZS. Okrepljena južna avstrijska meja pomeni manjše varnostno tveganje za Avstrijo, a prelaga problem zgolj na države južneje od sebe. "Ekonomsko bi bila prav gotovo boljša skupna odločitev na nadnacionalni ravni z vzpostavitvijo evropske obmejne in obalne straže," so zapisali.

"Za slovensko gospodarstvo je pomembno, da država podpre vse rešitve na evropski ravni, ki krepijo varnostne razmere na zunanjih mejah, ter zaščiti interese slovenskega gospodarstva na notranjih mejah," so še ocenili.