Falcon naj bi bil vključno s posadko usposobljen konec maja ali v začetku junija
Letalo falcon bodo po napovedih ministra za obrambo Aleša Hojsa vpisali v register vojaških plovil v roku dobrega meseca dni in tako zmanjšali mesečni strošek za plovnost letala za 4500 evrov. Letalo pa bo vključno s posadko usposobljeno do konca maja oz. najpozneje začetka junija, je v odgovoru na poslansko vprašanje pojasnil Hojs.
Kot je spomnil minister, je letalo, ki je bilo kupljeno pred več kot desetimi leti, na ministrstvo za obrambo zopet prišlo leta 2009. Od leta 2009 do leta 2012 so stroški ministrstva za obrambo za letalo po njegovih besedah znašali okoli 1,6 milijona evrov. V vsem tem obdobju pa letalo ni letelo, je poudaril.
Ideja, da se letalo zopet spravi v zrak, je po ministrovih besedah nastala v Slovenski vojski, kjer so mu predlagali, da bi bilo letalo smiselno ponuditi za program na nivoju dežel Nata, kar pomeni, da se lahko letalo odda v najem. Ta ideja je nastala v obdobju, ko agencija za civilno letalstvo kljub obljubam letala ni uspela oddati, prodati ali zagotoviti ustreznih VIP prevozov, je pojasnil Hojs.
Tako so po njegovih besedah nemudoma začeli z izborom pilotov, ki so jih poslali na šolanje, za kar so porabili 200.000 evrov. Letalo sicer še ni v registru Slovenske vojske, saj so ga prevzeli pred nekaj dnevi, ko je prišel z rednega letnega remonta v Švici, je dejal. Po njegovih navedbah se sicer letalo neprestano trži.
Poslanko SD Ljubico Jelušič je zanimalo tudi, kako potekajo načrti za preoblikovanje notranjosti letala. Hojs v zvezi s tem odgovarja, da preureditev ni načrtovana. Vojska se je sicer po njegovih besedah zanimala za to, koliko bi stalo, če bi lahko nadomestili VIP sedeže s 16 oziroma 18 sedeži, a ponudbe za to še ni.
Ostanite obveščeni
Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.
Na vprašanje Jelušičeve, kako lahko letalo prispeva h ključnim obrambnim zmogljivostim države, če se istočasno preoblikuje v letalo za potrebe letenja te ali pa katere koli druge bodoče vlade, je Hojs dejal, da težko zagovarja "bojno udejstvovanje tega aviona, ker bojnega udejstvovanja tega aviona ni". "Vsekakor pa lahko zagovarjam in to bom vedno zagovarjal, da je po mojem najdražje to, da je avion na tleh, da je avion prizemljen," poudarja minister.
Ob tem pojasnjuje, da praksa VIP prevozov, pri čemer ne gre samo za predsednika vlade, temveč tudi za druge, v tujih državah ni tako nenavadna. Z vojaškimi letali se tako po njegovih besedah vozijo tudi nemška kanclerka ter ameriški in italijanski predsednik, pa ta letala niso obravnavana kot nekaj, kar vojska ne potrebuje.
Kot meni, so stroški za vzdrževanje letala neumestni, če z njim nihče ne leti. Če pa se najde kupec za to letalo, pa ga bodo z veseljem prodali, je še dodal.