Oddanih je bilo 349.473 veljavnih glasovnic, za uveljavitev zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper je 24. septembra glasovalo 53,47 odstotka volivcev, proti pa 46,53 odstotka. Da bi mu uspelo, bi moralo proti glasovati ne le 162.596 ljudi, ampak še enkrat toliko.
Medsebojno čestitanje oblastnikov je bilo prenagljeno. Kovačič se je pritožil na vrhovno sodišče tudi zato, ker si je vlada dodelila 97.000 evrov proračunskega denarja za kampanjo, on in njegovi podporniki pa so ostali na suhem. Vrhovni sodniki so decembra pretrgali postopke odločanja in se obrnili na ustavne sodnike za presojo ustavnosti zakona o referendumu in ljudski iniciativi ter zakona o volilni in referendumski kampanji.
Zakon o drugem tiru tako ni bil objavljen v uradnem listu. Metod Dragonja, generalni direktor projektne družbe 2TKD, denarja ne more črpati, čeprav se je rok za razpis na pripravljalna dela iztekel že oktobra. Izbrana sta bila dva izvajalca – Kolektor CPG in sarajevski Euroasfalt.
»Če bi ne bilo pritožbe, bi danes na gradbišču stroji že brneli,« pravi minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Ko je bil interpeliran, je obljubil, da bo odstopil, če se leta 2017 ne začne gradnja drugega tira. Seveda na to niti ne pomisli.