Revija Reporter
Slovenija

Delo - od osrednjega časopisa do stražnega stolpa Zares

Igor Kršinar

29. sep. 2012 5:01 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Delovo vodstvo je časopis naredilo za trobilo leve politične opcije, ob tem pa jim ga ni uspelo pripraviti za prodajo tujemu kupcu. Novi šefi naj bi izpeljali prodajo.

Kadrovske spremembe se obetajo v največji slovenski časopisni hiši. Po razrešitvi Jurija Giacomellija je dolžnost predsednice uprave prevzela Marjeta Zevnik, ki je Delo začasno vodila po razrešitvi Andrijane Starina Kosem julija 2009. Giacomelli je dobil mandat za to, da bi Delovo hišo toliko konsolidiral, da bi bila zanimiva za prodajo. Toda namesto da bi tranzicijske mreže razbil, je postal njihov del. Od nastopa funkcije (decembra 2009) je prodana naklada Dela po podatkih Slovenske oglaševalske zbornice upadla s 53.797 (povprečje oktober–december 2009) na 44.225 (april–junij 2012), podatki za zadnje trimesečje naj bi pokazali še nižje številke.

Romana Dobnikar Šeruga, ki je maja 2010 na mestu odgovorne urednice nasledila Darijana Koširja, je iz Dela naredila še bolj obskuren časopis in politično postojanko za propadle politike Zares. V pismih bralcev objavljajo celo Gregorja Golobiča, Bogdana Biščaka in Majdo Širca, ki so jih volivci nagnali iz parlamenta. Marsikateri bralec tako dobi občutek, da namesto osrednjega slovenskega dnevnika bere stražni stolp Zares.

Zlasti če na spletnem portalu Dela prisluhne modrovanju Janeza Markeša, nekdaj »ekstremno desničarskega« komentatorja Maga, ki se je prelevil v nekaj, kar je včasih označeval za levičarske talibane. Zanje naj bi bila po njegovih takratnih besedah primerna le ena sama rešitev s tremi besedami: »daisy cutter bomb« (rušilna bomba, ki so jo Američani metali na afganistanske talibane). Markeš se je preobrazil ob nastopu funkcije odgovornega urednika Dela (od avgusta 2007), kamor ga je naplavil tako imenovani Janšev kadrovski cunami.

Leto pozneje ga je v Odmevih TVS pohvalil bivši predsednik Milan Kučan: »Odkar je prišel Markeš, mislim, da se je kvaliteta tega časopisa popravila, to je moja osebna sodba. Postal je kvaliteten, profesionalen časopis.« Mimogrede, ko je Markeš prevzel Delo, je imelo 64.041 prodanih izvodov (povprečje junij–september 2007), ko so ga odstavili pa 59.660 (povprečje april–junij 2008). V komaj devetih mesecih mu je uspelo znižati prodajo Dela za okoli pet tisoč izvodov, to je pravzaprav zelo dober rezultat za nekdaj zapriseženega sovražnika Dela.

VEČ V TISKANI IZDAJI