»Posel z boxerji ni bil gospodaren, saj so bila kupljena najdražja vozila, med nakupom pa se sploh niso iskale primerjalne ponudbe. Na trgu je več vrst podobnih vozil, ki ustrezajo zahtevanim standardom,« pravi.
»Primerjave s TEŠ 6 ali podobnim projektom v Sloveniji, kjer so podpisovali aneks na aneks, so zato povsem upravičene,« še dodaja.
Do konca leta bodo na ministrstvu preučili možnost, da bi posodobili obstoječe oklepnike, nakup novih pa izvedli pod najugodnejšimi pogoji po uveljavljenem postopku javnega naročanja.
»Nedvomno je bilo na Ministrstvu za obrambo znano, da so težave s temi oklepniki v Litvi.« Kot smo že poročali, so v Litvi ugotovili, da oklepniki ne zadanejo cilja, ker informacijska sistema v kupoli in v vozilu nista kompatibilna.
»Dejstvo je tudi, da je leta 2019 takratna Šarčeva vlada ta posel ustavila in tudi zavezala ministrstvo, da naj pripravi nova izhodišča, vendar se pozneje to ni zgodilo,« je še povedal.
Pogovarjali smo se tudi o tovornjakih, ki jih je v zameno za donacijo tankov Ukrajini, dobila Slovenija od Nemčije, o poslu z Ivom Boscarolom in o nakupu letala s cisterno, ki bo gasilo požare: »Gasilski modul bomo dobili nekaj mesecih za tem, ko bomo dobili letalo. Tako bomo zelo okrepili naše zmožnosti za gašenje iz zraka.«
Komentiral pa je tudi vojno v Ukrajini, konfliktih na Zahodnem Balkanu in pripravljenost Slovenske vojske: »Bodimo realni, da bi bila brez pomoči Zahoda Ukrajina že po nekaj dneh vojne okupirana. Gotovo ji je zunanja pomoč pomagala, da je preživela ta napad in da tudi v nadaljevanju vzdržuje ravnotežje.«
VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24