slavko ivančič 1 Odkrito.si

Umrla po hudi bolezni, znan Primorec žaluje

miša molk3 Svet24.si

Miša Molk brez dlake na jeziku o Zali in Gašperju

The Work Petisvet.si

Psihoterapija, kakršne kamere še nikoli niso ...

zala kralj, gašper šantl, evrovizija 2019, pesem evrovizije 2019 Svet24.si

Odzivi na slovenski nastop: Pomežikni trikrat, ...

ula furlan Svet24.si

Ima Ula Furlan popravljen nos?

andrej milutinovic Njena.si

Andrej Milutinovič: 'Nikoli ne bi imel debele ...

SoulGreg Artist Njena.si

Sin slovenskega glasbenika izgubil boj z boleznijo...

Slovenija

Če je Peter Vilfan odhodke svojega društva označeval kot normirane, je kršil zakonodajo

Deli na:
Če je Peter Vilfan odhodke svojega društva označeval kot normirane, je kršil zakonodajo

Foto: M24 NIkola Miljkovič - Peter Vilfan

V obračunu davka od dohodka pravnih oseb je bilo po naših virih Športno društvo Košarkarska šola Peter Vilfan označeno kot normiranec, kar je v nasprotju z zakonom. Kot so nam odgovorili na Fursu, so normiranci lahko le samostojni podjetniki in gospodarske družbe, ne pa tudi društva, zavodi, ustanove, sindikati, zadruge in podobno.

Iz Finančne uprave so nam poslali splošni odgovor na naše vprašanje: »Davčno osnovo z upoštevanjem normiranih odhodkov lahko pri davku od dohodkov pravnih oseb ugotavljajo le tiste pravne osebe, ki so ustanovljene kot družbe po zakonu, ki ureja gospodarske družbe. Zavezanci, ki so pravne osebe, vendar so ustanovljeni na podlagi drugih zakonov (npr. društva, zavodi, ustanove, sindikati, zadruge ipd.), davčne osnove ne morejo ugotavljati na podlagi normiranih odhodkov, lahko pa v primeru, da izpolnjujejo pogoje iz 9. člena ZDDPO-2, iz davčne osnove v skladu s 27. členom ZDDPO-2 izvzemajo prihodke iz opravljanja dejavnosti, ki ni pridobitna ter dejanske ali sorazmerne stroške te dejavnosti. Kateri prihodki se štejejo kot prihodki iz nepridobitne dejavnosti je podrobneje opredeljeno s Pravilnikom o opredelitvi pridobitne in nepridobitne dejavnosti.«   

Medtem so iz Desusa poslali izjavo Petra Vilfana, državnega sekretarja v kabinetu predsednika vlade, ki se nanaša na očitke v zvezi z njegovim komentiranjem v času od 2007 do 2012, zadnje leto je bil poslanec Pozitivne Slovenije v državnem zboru.

Vilfan v odgovoru navaja, da je bila v letih 2007/09 sklenjena pogodba med RTV Slovenija in Športnim društvom košarkarska šola Peter Vilfan, kjer je bil takrat zaposlen: »Moje delo na RTV Slovenija v obdobju 2007/09 je bilo mesečno ovrednoteno v višini 1500 evrov, kar je na letni ravni predstavljalo 18.000 evrov. Zneski, ki so se pojavili v javnosti, so precej višji. To pa zato, ker obsegajo obdobje 3 let ter zajemajo tudi vse potne stroške (letalske vozovnice, hotelske namestitve, transferje in obračune dnevnic).«

Ivan Simič: Če je pogodbo sklenil kot društvo, potem bi se moral na obeh televizijah predstavljati kot društvo in ne kot komentator Peter Vilfan. Vse potne stroške mu je morala plačati televizija in to prikazati v svoji dohodnini.

Kot nadaljuje, je z RTV Slovenija sodeloval od leta 1991 do sredine leta 2009: »Deloval sem kot komentator košarkarskih prenosov domačega prvenstva in pokala, mednarodnih klubskih tekmovanj, evropskih prvenstev, svetovnih prvenstev, olimpijskih iger in vseh ostalih košarkarskih tekmovanj v tekočem letu. Prav tako je pogodba vsebovala pripravo prispevkov za dnevno informativne oddaje in vodenje športnih oddaj ter sodelovanje v drugih oddajah RTV Slovenija, ki jih je bilo v tem obdobju zelo veliko.«

Glede sodelovanja v oddaji Male sive celice, s katero je sodelovalo njegovo društvo, pa odgovarja, da so več let zapored brezplačno gostili zmagovalce oddaje v njihovem poletnem košarkarskem taboru v Strunjanu: »Kasneje so nam izvajalci oddaje sporočili, da zaradi spremembe predpisov, tak način podeljevanja nagrade ni več možen, zato so v naslednjih letih zmagovalce še vedno pošiljali v naš tabor, udeležbo pa je plačala RTV Slovenija. Sodelovanje v omenjeni oddaji je bilo urejeno preko enkratnega letnega naročila s strani RTV Slovenija Športnemu društvu košarkarska šola Peter Vilfan. Moje osebno sodelovanje z RTV Slovenija je bilo dokončno prekinjeno leta 2009, poslanec Državnega zbora pa sem postal šele konec leta 2011.«

»Ker se omenja tudi moje sodelovanje z Kanalom A in POP TV pa naj pojasnim še to. Projektna pogodba (Evropsko prvenstvo v košarki in kvalifikacijske tekme za uvrstitev na prihodnje svetovno prvenstvo) je bila sklenjena na enak način kot z RTV Slovenija. Pridobljena sredstva so bila uporabljena za delovanje dejavnosti društva,« še pravi Vilfan.

Davčni strokovnjak Ivan Simič na naše vprašanje, kako to komentira, pravi, da je problematika zelo komplicirana in da bi morali pridobiti vse podatke, preden bi lahko ugotovili, ali je Vilfan kršil davčne predpise ali ne. Zdi pa se mu ključno, ali je pogodbo z RTVS in pozneje s POP TV sklenil kot društvo ali kot posameznik. Če je pogodbo sklenil kot društvo, potem bi se moral na obeh televizijah predstavljati kot društvo in ne kot komentator Peter Vilfan. Vse potne stroške mu je morala plačati televizija in to prikazati v svoji dohodnini. Simiča tudi zanima, kako je Vilfan svojo dejavnost prijavil v državnem zboru – ali je kot poslanec sklenil pogodbo s televizijo ali z društvom. Če je prvo, potem je to problem, saj je pogodbo s televizijo sklenil v imenu društva.

Kot je poročal Požareport, je športno društvo Košarkarska šola Peter Vilfan za komentiranje košarkarskih tekem od 2007 do 2012 prejelo več kot 73 tisoč evrov. Pogodba z RTVS je bila sklenjena za obdobje od 1.12007 do 31.12.2010, v letih 2011 in 2012, ko je bil poslanec, pa je sodeloval tudi pri otroški oddaji Male sive celice.

Loading...