oranžno opozorilo Svet24.si

Arso oranžen alarm prižgal tudi za severovzhod, ...

kača-na-policijski-postaji Svet24.si

Kača s policijske postaje Koper

1706792389-b60k4933-1706792354008 Necenzurirano

Furs blokiral premoženje nekdanjega ministra ...

1696960818-172a6788-1696960549922 Reporter.si

Teorije zarote: bo Anžetu Logarju uspelo prevzeti...

nika vodan af Ekipa24.si

Uau! Bi jih prepoznali? Slovenske junakinje zime ...

skrito-v-raju Njena.si

Skrito v raju: Kako je danes videti kamp Paradiso?...

doncic Ekipa24.si

Ste videli to? Navijači Oklahome z majicami z ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Bruselj dal zeleno luč za dokapitalizacijo Adrie Airways

Deli na:
Bruselj dal zeleno luč za dokapitalizacijo Adrie Airways

Foto: Bobo

Evropska komisija je danes v Bruslju sprejela pozitivno odločitev o državnih ukrepih v podporo slovenskemu letalskemu prevozniku Adrii Airways. Presodila je, da štiri dokapitalizacije med letoma 2007 in 2011 bodisi ne predstavljajo državnih pomoči bodisi gre za dovoljeno državno pomoč.

Evropska komisija je preiskavo državne pomoči za Adrio Airways začela novembra 2012 zaradi dvomov o skladnosti državnih ukrepov, vključno s štirimi dokapitalizacijami v letih 2007, 2009, 2010 in 2011, z evropskimi pravili. Zdaj je presodila v korist slovenskega prevoznika, saj je ugotovila, da bo načrt prestrukturiranja Adrii Airways omogočil dolgoročno rentabilnost, pri tem pa ne bo neupravičenega izkrivljanja konkurence na enotnem trgu EU.

Pri dokapitalizacijah v letih 2007 in 2009 v skupni vrednosti nekaj nad 13 milijonov evrov, ki jo je skoraj v celoti izvedla Kapitalska družba (Kad), po presoji komisije ne gre za državno pomoč.

Prav tako po oceni Bruslja ne gre za državno pomoč pri dokapitalizaciji leta 2010 v višini 2,5 milijona evrov, ki jo je 80-odstotno financirala državna Posebna družba za podjetniško svetovanje (PDP), preostanek pa turistični agenciji Kompas in Palma.

"Temeljita preiskava je pokazala, da so te dokapitalizacije temeljile na zanesljivih vrednotenjih ter da je Adria Airways za kapital plačala tržno ceno. Ukrepi zato Adrii Airways niso prinesli neupravičene prednosti ter ne pomenijo državne pomoči," so zapisali v Bruslju.

Pri dokapitalizaciji v letu 2011, ko sta Adrio s 50 milijoni evrov denarnih vložkov dokapitalizirali država in PDP, pa gre po oceni komisije za državno pomoč. Banke upnice so poleg tega v lastniški kapital Adrie Airways pretvorile za 19,7 milijona evrov terjatev.

"Čeprav je več bank hkrati pretvorilo 19,7 milijona evrov dolga v lastniški kapital, teh pretvorb ni mogoče primerjati z denarno dokapitalizacijo, ki jo je zagotovila država. Navedene banke so izboljšale svoje kreditne položaje v razmerju do Adrie Airways, saj so za preostali dolg Adrie dobile boljše pogoje in zavarovanja, medtem ko je država s povečanjem svojega deleža prevzela nova tveganja. Ta ukrep zato pomeni državno pomoč v smislu pravil EU, ker je družbi omogočil prednost," pravi komisija.



Komisija je nato preverila, ali je ta pomoč združljiva z evropskimi smernicami o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah. Ta ocena je pokazala, da načrt prestrukturiranja Adrie Airways temelji na realističnih predpostavkah in da bi moral družbi omogočiti, da v razumnem časovnem okviru spet postane dolgoročno rentabilna.

Poleg tega se je z ukinitvijo rednih letov, prepustitvijo t.i. slotov za vzletanje in pristajanje ter krčenjem flote zmanjšala Adriina zmogljivost, kar bo omejilo izkrivljanje konkurence, ki ga povzroča pomoč. Adria bo hkrati prodala nekaj premoženja, da bi prevzela del stroškov prestrukturiranja.

Pomoč je zato po oceni komisije skladna s pogoji iz smernic, saj vključuje načrt prestrukturiranja, ki bi moral družbi omogočiti ponovno rentabilnost. "Predvideni so primerni ukrepi za izravnavo izkrivljanj konkurence, ki jih je povzročila pomoč, poleg tega pa družba ustrezno prispeva k stroškom prestrukturiranja. Pretvorba posojil v lastniški delež, ki so jo izvedle banke leta 2011, je znak, da trgi zaupajo v ponovno rentabilnost Adrie Airways," so zapisali.

Poleg štirih dokapitalizacij je komisija pregledala tudi odkup takratne Adriine hčerinske družbe za vzdrževanje letal Adria Airways Tehnika, pri katerem po njeni oceni ne gre za državno pomoč.

"Preiskava je pokazala, da je bila cena delnic pri prodaji odvisne družbe Adrie Airways Adria Airways Tehnika družbi PDP in upravljavcu ljubljanskega letališča v večinski državni lasti v letih 2010-2011 določena na podlagi poročila o vrednotenju, ki ga je pripravil neodvisen strokovnjak. Komisija je ugotovila, da je bila odločitev za naložbo v Adrio Airways Tehnika sprejeta po tržno usmerjenem preudarku. Zato prodaja ni vključevala državne pomoči," so utemeljili svojo odločitev.

PDP in upravljavec ljubljanskega letališča Aerodrom Ljubljana v večinski državni lasti sta med oktobrom 2010 in marcem 2011 z dokapitalizacijami in pretvorbo terjatev v lastniški delež pridobila 52,3-odstotni oziroma 47,7-odstotni delež Adrie Airways Tehnika.