Ob tem so poudarili, da pa okoljevarstveno dovoljenje še vedno ni pravnomočno, zato še vedno ne morejo pričeti s proizvodnjo, ki jo načrtujejo za prihodnji teden. Ta je po njihovem pomembna za izpolnjevanje obveznosti, ki jih imajo do svojih poslovnih partnerjev.
"Tovarna in ekipa v njej sta pripravljeni za začetek obratovanja," so še sporočili iz avstrijsko-kanadske avtomobilske multinacionalke, ki je v novi lakirnici v Hočah že zaposlila okoli 200 ljudi, ti pa so prav v četrtek opozorili na svojo negotovost zaradi zapletov z začetkom obratovanja tovarne.
Zagon proizvodnje v Hočah, ki naj bi se po prvotnih načrtih začel prihodnji teden s poskusno proizvodnjo, se namreč odmika, saj je pravnomočnost okoljevarstvenega dovoljenja, ki ga izpodbija nevladna organizacija Rovo, še naprej v zraku.
Okoljsko ministrstvo je, kot omenjeno, izdalo odločbo, s katero je zavrnilo pritožbo novomeške nevladne organizacije, hkrati pa zavrnilo tudi njihovo zahtevo za izrek ničnosti okoljevarstvenega dovoljenja.
Kot so ob tem poudarili na ministrstvu, je s to odločitvijo dovoljenje dokončno, vendar pa ne pravnomočno. Magna lahko namreč po določbah zakona o varstvu okolja začne obratovati šele po njegovi pravnomočnosti. To se sicer zgodi v roku 30 dni od vročitve odločbe ministrstva, a le, če nobena od strank v tem roku ne vloži tožbe na upravno sodišče.
A to se po napovedih predstavnika okoljske organizacije Rovo Gorazda Marinčka ne bo zgodilo, saj je ta sprožitev upravnega spora napovedal že ob izdaji okoljevarstvenega soglasja s strani agencije za okolje, če bi ministrstvo njihov ugovor zavrnilo. Pri tem vztraja, saj je zakonodajo po njegovem treba spoštovati, torej tudi zakon o vodah, ki prepoveduje gradnjo takih objektov na vodovarstvenih območjih.
Marinček je pred časom predlagal, naj država, če meni, da slednje v tem primeru ni potrebno, dopolni poseben zakon o Magni. Čeprav nekateri trdijo, da se zakonov ne da spreminjati tako hitro, ocenjuje, da bi vlada in DZ to lahko storila v roku enega meseca.
Ker je vodja poslanske skupine SMC Igor Zorčič v četrtek napovedal, da bodo o Magni govorili z gospodarskim ministrom Zdravkom Počivalškom in okoljskim ministrom Juretom Lebnom, ki sta iz kvote SMC, ga je Marinček pozval, naj na srečanje povabijo še njega. Na njem bi jima še enkrat razložil, kako lahko zakonito rešijo nastalo situacijo.
Da je odločitev okoljskega ministrstva pomemben mejnik v upravnih postopkih za odprtje in zagon proizvodnje v tovarni, pa je včeraj za STA povedal hoški župan Marko Soršak, a je hkrati dodal, da pogoji za pričetek proizvodnje še niso izpolnjeni.
Kot je povedal, si v občini Hoče-Slivnica prizadevajo, da bi so začetka poslovanja prišlo čim prej, kar bo odprlo tudi vrata za nadaljevanje te največje začetne oz. greenfield investicije v državi, ki ima ambicijo postaviti sodobno tovarno za proizvodnjo celotnih avtomobilov.
V zvezi z dogajanjem v Magni pa so se včeraj oglasili še v študentski organizaciji mariborske univerze, kjer menijo, da morajo imeti študenti po zaključku študija čim več zaposlitvenih priložnosti, zlasti v visokotehnoloških podjetjih, kar globalni velikan Magna nedvomno je. Vpletene so pozvali, da znova sedejo za mizo in poiščejo rešitev.
Blamaža v Hočah: nevladniki blokirajo zagon Magnine tovarne, 200 ljudi čaka, kdaj bo lahko začelo delati
9. feb. 2019 6:00
Na zavrnitev pritožbe nevladne organizacije Rovo zoper izdano okoljevarstveno dovoljenje s strani ministrstva za okolje in prostor so se včeraj odzvali tudi v Magni. Kot so sporočili, jih takšna odločitev ne preseneča, saj so izpolnili vse zahteve slovenske zakonodaje, po najboljših močeh pa tudi pričakovanja različnih nevladnih organizacij.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke