Anonimka izpostavlja kupo domnevno vprašljivih potez Hajdinjaka in njegove uprave. »600.000 EUR za anketiranje!?, pa načrtovanih skoraj 120 miljonov evrov za delovanje avtocestne policije (od tega kot se govori 9 miljonov evrov že porabljenih), izselitev cestninarjev iz naših objektov ter skoraj brezpogojna predaja objektov ter opreme avtocestni policiji?!, pa dodatni milijoni za sekcijsko merjenje hitrosti, razne usluge lokalnim politikom, za katere se venomer izkaže, da so njegovi prijatelji iz NSi, pa kadrovanje po strankarskem ključu in še bi lahko naštevali.«
»Politično kadrovanje, ki ga niti prikrivati več ne poskuša, žali naše dostojanstvo, situacija postaja absurdna, saj se počutimo kot da delamo v ekspoziturah SDS in NSi,« očita anonimka Hajdinjaku, še dodatno pa ga obtoži arogantnega odnosa do dolgoletnih zaposlenih: »Ta je nespoštljiv, aroganten, podcenjujoč in žaljiv do naše profesionalnosti in dolgoletne predanosti družbi.«
»Hajdinjakov slog vladanja v DARS poteka v slogu, da si on kot predsednik uprave lahko privošči vse, mi zaposleni pa le kot on meni, da je dovolj za nas. In to, da je on gazda se mora jasno videti povsod,« pišejo v anonimki.
Hajdinjak naj bi si tako kmalu po prihodu omislil nov službeni avto, črn audi A6. »V redu recimo, da je stari že odslužil svoje. Tudi za osebni avto, za katerega sicer plačuje boniteto si je izbral model Audi. Oboje je zahteval v črni barvi, kar ni nič narobe, če na drugi strani ne bi bilo odločitve, da imajo vsi ostali zaposleni lahko le službene avtomobile bele barve. Zaposleni smo se temu sprva smejali, saj gre za očitni kompleks volka in ovčk, zdaj pa se že dolgo ne smejimo več.«
»Hajdinjakov slog vladanja v DARS poteka v slogu, da si on kot predsednik uprave lahko privošči vse, mi zaposleni pa le kot on meni, da je dovolj za nas. In to, da je on gazda se mora jasno videti povsod,« pišejo v anonimki.
Izpostavljajo tudi sporno službeno pot, ki naj bi bila zanimiva tako za nadzornike družbe kot za Komisijo za preprečevanje korupcije. Uprava Darsa je bila namreč povabljena na predstavitev gradnje mostu na Pelješac na Hrvaškem, predsednik uprave Hajdinjak pa je uredil, da so na pot odšli z zasebnim letalom iz Zagreba: »Zanimivo, za pot do Zagreba so uporabili službeni kombi z Darsovim voznikom, na Hrvaškem daleč od oči in nadzora pa so si privoščili zasebno letalo za sicer kratko pot do Splita, kjer jih je nekaj ur kasneje spet pobral in vozil naokoli Darsov službeni kombi.«
Za let od Zagreba do Splita je uprava najela letalo družbe Flycom Techonolgies iz Kranja, ki je za Dars sicer že v preteklosti opravljala fotografiranje in zajem GIJ podatkov glede nepremičnin, povezanih z avtocestami. Nekaj mesecev po izletu na Hrvaško je Dars s podjetjem ponovno sklenil triletno pogodbo, vredno 118 tisoč evrov. »Glede na tajnost tega izleta, prikrivanje podatkov in pa poznavanje zadeve sodelavcev, ki so sodelovali s Flycom, se upamo trditi, da gre v tej zadevi za zelo nenavadne okoliščine, ki bi lahko imeli znake negospodarnega ali celo koruptivnega ravnanja,« piše v anonimki.
Zaposleni ob tem Hajdinjaku in upravi očitajo, da zaposlenim odreka izobraževanja in obiske sejmov v tujini oziroma jih sili, da se na dolge službene poti odpravljajo s službenimi vozili, ki jih izmenično vozijo, kar je nepotrebno, neodgovorno in tudi nevarno. »Takšnega snobizma ne pomnijo niti najstarejši Darsovci.«
Posebej ostra je anonimka do Hajdinjakovega načina vodenja družbe, ki naj bi temeljil na tem, »da je vedno potrebno nekomu delati usluge, rihtati posle in ob tem še zaposlovati po strankarski liniji.« Kot primer navajajo: »Tu je več odličen primer semedelskih zemljišč v lasti Dars, ki jih je Hajdinjak breplačno oddal svojemu prijatelju Sebastijanu Vežnaverju,« in »ureditev semaforiziranega križišča drugemu prijatelju, županu Davidu Klobasi tokrat v občini Sveta Trojica…« Zmoti jih tudi zaposlitev nekdanjega prvega policista Antona Travnarja, ki je postal direktor področja upravljanja, čeprav o upravljanju cest nima nobenega znanja – na tem položaju naj bi zamenjal uveljavljenega strokovnjaka Ulricha Zorina, ki naj bi ga »pospravili v neko pisarno in pozabili nanj«.
Kot primere spornih zaposlitev izpostavljajo še novega direktorja vzdrževanja Damjana Jaklina, sicer župana Velike Polane in člana NSi, ki mu očitajo mobing, pa novega vodjo Službe za koordinacijo dela avtocestnih baz – službo je dobil bivši direktor direktorata za logistiko na MNZ Matjaž Vede iz SDS, ki je ministru Alešu Hojsu pomagal ustanoviti avtocestno policijo. Anonimka navaja še več zaposlitev po politični liniji, ki naj bi jih izvršila Hajdinjakova uprava.
Nadzorniki Darsa so na seji 1. decembra letos predčasno in sporazumno zamenjali tri od petih članov uprave. Romana Fišer in Boštjan Rigler sta dobila odpravnini šestih plač oziroma slabih 70 tisoč evrov bruto, nekdanji SMC-jev minister Peter Gašperšič pa je ostal v službi na Darsu, a je iz uprave odšel na nižjo pozicijo. Vsi trije so bili sicer imenovani v času vlade Janeza Janše. Je po položaj obdržal prvo mož uprave Darsa Valentin Hajdinjak, sicer tudi nekdanji podpredsednik NSi, kjer se sploh zelo trudijo, da bi Hajdinjaku ohranili stolček (in stranki vpliv) v bogati državni firmi.
Ko je predsednik NSi Matej Tonin po referendumskem porazu (in letos že tretjem volilnem porazu slovenske desnice) javnop priznal, da je problem desne opcije Janez Janša, ki jo vodi iz poraza v poraz, se je slednji odzval s pikrim tvitom, v katerem je namignil na interese NSi na Darsu: »Ko in če bo Nova Slovenija dejansko delala in postala to, kar obljublja, bo na volivah dobila vsaj 15% in marsikaj bo lahko drugače. Dokler pa bo zgolj sledila sirenam in kritizirala tiste, ki se v teh razmerah še borijo ter na mestu načel imela vinjeto, bo životarila pod 10%.«
Anonimko objavljamo v celoti:
Spirala nezadovoljstva v DARS
Spoštovani predsednik nadzornega sveta DARS.
k pisanju tega pisma nas je spodbudil članek v Financah (Kako bo DARS zapravil 600 tisoč evrov za anketiranje voznikov https://www.finance.si/9005802/Kako-bo-Dars-zapravil-600-tisoc-evrov-za-anketiranje-voznikov ) za katerega smo prepričani, da je zanimiv tudi za nadzorni svet. V članku smo zaposleni, ki strokovno, pošteno in vestno opravljamo svoje delo žal ponovno prepoznali modus operandi sedanje uprave od vodstvom Valentina Hadjinjaka (politika, ki je po (ne)uspešnem izstopu politike iz gospodarstva zdaj kakor samo še gospodarstvenik…?!)
V vsebino članka se ne bomo spuščali, saj članek sam po sebi lepo odgovori na vprašanje, ki si ga zaposleni v vseh področjih in nivojih družbe že vsakodnevno zastavljamo: PA KDO JE TU NOR !? 600.000 EUR za anketiranje!?, pa načrtovanih skoraj 120 miljonov evrov za delovanje avtocestne policije (od tega kot se govori 9 miljonov evrov že porabljenih), izselitev cestninarjev iz naših objektov ter skoraj brezpogojna predaja objektov ter opreme avtocestni policiji?!, pa dodatni milijoni za sekcijsko merjenje hitrosti, razne usluge lokalnim politikom, za katere se venomer izkaže, da so njegovi prijatelji iz NSi, pa kadrovanje po strankarskem ključu in še bi lahko naštevali. Kar pa nas zaposlene najbolj prizadene pa je sam odnos sedanje uprave do zaposlenih in našega strokovnega znanja. Ta je nespoštljiv, aroganten, podcenjujoč in žaljiv do naše profesionalnosti in dolgoletne predanosti družbi. Oni in njihovi direktorji se obnašajo do nas kot da ne vemo nič o vsebini vzdrževanja in upravljanja avtocest, nič o avtocestni infrastrukturi, napravah, prometu, teoriji in praksi prometne varnosti in da smo tu že vsa ta leta samo za okras.
Za občutek nekaj primerov.
Hajdinjakov slog vladanja v DARS poteka v slogu, da si on kot predsednik uprave lahko privošči vse, mi zaposleni pa le kot on meni, da je dovolj za nas. In to, da je on gazda se mora jasno videti povsod – od čisto banalnih stvari do stateških odločitev družbe. Takoj po prihodu na DARS je tako na primer zamenjal službeno vozilo za predsednika. Limuzinski Audi 6. V redu recimo, da je stari že odslužil svoje. Tudi za osebni avto, za katerega sicer plačuje boniteto si je izbral model Audi. Oboje je zahteval v črni barvi, kar ni nič narobe, če na drugi strani ne bi bilo odločitve, da imajo vsi ostali zaposleni lahko le službene avtomobile bele barve. Zaposleni smo se temu sprva smejali, saj gre za očitni kompleks volka in ovčk, zdaj pa se že dolgo ne smejimo več.
Kot rečeno, za upravo vse in še več, za zaposlene pač ne. V nadaljevanju tako predstavljamo sporno službeno pot uprave, za katero menimo, da bi morala zanimati nadzorni svet, vsekakor pa tudi KPK.
Uprava DARS je bila s strani hrvaškega upravljavca avtocest HAP povabljena na predstavitev poteka gradnje mostu Pelješac. Uprava se je povabilu odzvala, predsednik uprave Hajdinjak pa je uredil, da so na pot odšli z zasebnim letalom iz Zagreba. Zanimivo, za pot do Zagreba so uporabili službeni kombi z Darsovim voznikom, na Hrvaškem daleč od oči in nadzora pa so si privoščili zasebno letalo za sicer kratko pot do Splita, kjer jih je nekaj ur kasneje spet pobral in vozil naokoli Darsov službeni kombi. Zaposleni, katerim nam uprava večkrat odreka izobraževanja in obiske sejmov v tujini oziroma nas sili, da se na dolge službene poti kot sta Amsterdam in severna Nemčija iz naslova varčevanja odpravimo s službenimi vozili, ki jih izmenično vozimo, da pravočasno pridemo na cilj (kar je naporno, predsem pa neodgovorno in tudi čisto nepotrebno izpostavljanje nevarnosti) smo bili nad tem zaprepaščeni. Takšnega snobizma ne pomnijo niti najstarejši Darsovci.
Najem oziroma uporaba zasebnega letala s strani vodstva družbe v 100% lasti države in sicer za kratko in vsekakor nenujno pot (v bistvu je šlo za vljudnostni obisk) pa je sporno iz več razlogov. Če pustimo ob strani to, da bi moralo vodstvo družbe v lasti države le to voditi racionalno z zgledom za ostale in ji ne povzročati nepotrebnih stroškov, bi se za slovenskega upravljavca avtocest pričakovalo, da se k hrvaškemu upravljavcu odpelje ravno po avtocesti in tako istočasno lahko primerja še njihove ceste ali morebitne dobre prakse upravljanja z njimi. Kar pa je najbolj zaskrbljujoče, da se med zaposlenimi govori, da pot na Hrvaško ni bila transparentna oziroma da za najem letala ni izdane fakture niti ustreznega potnega naloga, in da o tem letu ni bil obveščen niti takratni nadzorni svet, ki ga je vodil Pavle Hevka. Je možno, da je bil let izveden le kot usluga prijateljem oz bodočim poslovnim partnerjem?
Za “službeno” pot po Hrvaški naj bi uprava letela z letalom, ki je v lasti oziroma upravljanju Flycom Techonolgies, družba za tehnološke storitve d.o.o., Ljubljanska cesta 24A, SI-4000 Kranj,ki je v preteklosti sicer že bil pogodbeni partner Dars, a nikoli za letalske prevoze, ki se ponavljamo, NIKOLI! niso opravljali z najemi zasebnih letal, temveč vedno preko rednih linij. Za namen nakupa letalskih kart pa se je posluževalo celo postopke javnega naročanja.
Flycom je za Dars vedno izvajal le fotografiranje in zajem GIJ podatkov glede nepremičnin, ki so povezana z avtocestami oziroma ostalo infrastrukturo. In tukaj pozor! DARS ponovno sklene tako pogodbo s Flycom le nekaj mesecev po letalskem izletu uprave na Hrvaško.
Podatki o pogodbi
Naziv pogodbe: | Vzdrževanje podatkov GIJ za potrebe DARS d.d. |
Pogodbena vrednost z DDV (pogodbe in dodatki): | 118.002,06 EUR |
Datum sklenitve pogodbe (pogodbe in dodatki) in trajanje pogodbe: | 02.06.2021 |
36 mesecev |
Vse seveda po pravilih, po izvedenem javnem naročilu. By the book. Kot vedno- Pogodba je dostopna preko sistema enarocanja. Glede na tajnost tega izleta, prikrivanje podatkov in pa poznavanje zadeve sodelavcev, ki so sodelovali s Flycom, se upamo trditi, da gre v tej zadevi za zelo nenavadne okoliščine, ki bi lahko imeli znake negospodarnega ali celo koruptivnega ravnanja. V vsakem primeru pa vse skupaj zelo neokusno in neprimerno za vodstvo družbe v državni lasti, še posebej, ker je DARS v preteklosti odpustil zaposlene, ki niti niso bili na tako visokih vodstvenih položajih že zaradi jadranja s predstavniki pogodbenih partnerjev, ki ni potekalo na transparenten način.
Očitno pa Hajdinjak rad leti. Med zaposlenimi tako odmeva tudi njegov let v Dubaj, kjer se je udeležil neke konference o cestah, ki je seveda priročno potekala ravno v času sejma EXPO Dubaj. Tja je letel z dvema direktorjema, ki sta morala potovati v ekonomskem razredu, medtem, ko si je sam privoščil poslovnega. Potni stroški so bili baje velikanski, še posebej, če jih primerjamo s stroški poti zaposlenih, ki morajo po Evropi potovati s kombiji. Veljalo bi si jih ogledati, saj ni jasno kdo je poravnal podaljšane stroške prisilnega bivanja in povratnega leta enega izmed direktorjev, ki je podaljšal bivanje v Dubaju zaradi covida…
Kar dodatno, žal že na dnevni bazi žali naše dostojanstvo in strokovnost pa je Modus operandi vodenja uspešne družbe, kot si ga je zamislil nepolitični gospodarstvenik Valentin Hajdinjak in sicer, da je vedno potrebno nekomu delati usluge, rihtati posle in ob tem še zaposlovati po strankarski liniji. Novinarji nekatere zgodbe izkopljejo, a jih očitno Hajdinjakov odličen občutek za PR nekako utiša, kot je očitno utišal tudi prejšnji nadzorni svet.
Tu je več odličen primer semedelskih zemljišč v lasti Dars, ki jih je Hajdinjak breplačno oddal svojemu prijatelju Sebastijanu Vežnaverju https://www.primorske.si/primorska/istra/sta-se-suc-in-veznaver-zgolj-znasla-ali-sta-vedela ali pa ureditev semaforiziranega križišča drugemu prijatelju, županu Davidu Klobasi tokrat v občini Sveta Trojica…
https://www.tednik.si/gospodarstvo/27608-sveta-trojica-semaforji-na-avtocestnih-izvozih
Naše dostojanstvo žali tudi njegovo politično kadrovanje, ki ga niti ne poizkuša več prikrivati. Situacija je že naravnost absurdna in zaposleni se že skoraj počutimo, ko da delamo v ekpoziturah strank NSi in SDS.
Naj naštejemo samo nekatere iz zadnega časa-direktor področja upravljanja je pred kratkim postal Anton Travnar!!?- bivši prvi policist, ki pa žal z upravljanjem avtocest nima nobenih znanj ali referenc- prejšnjega direktorja Ulricha Zorina, ki velja za največjega prometnega strokovnjaka v Dars (mogoče tudi v Sloveniji) pa so pospravili v neko pisarno in pozabili nanj, direktor vzdrževanja je postal Damjan Jaklin, sicer župan Velike Polane in član NSi, nad delavci izvaja mobbing, ki se kaže v slabih odnosih in dolgotrajnih bolniških zaposlenih, novi vodja Službe za koordinacijo dela avtocestnih baz je prav tako pred kratkim postal bivši direktor direktorata za logistiko na MNZ Matjaž Vede (SDS), ki je ministru Hojsu pomagal ustanoviti avtocestno policijo, v nabavni službi je pred kratkim zaposlil bivšo državno sekretarko na ministrstvu za delo Matejo Ribič (NSi), direktorico financ Nevenko Predalič veliko strokovnjakinjo z dolgoletnimi izkušnjami v Dars pa je nedavno zamenjal s svojim strankarskim kolegom Tinetom Svoljšakom, vodja kabinete uprave je postala Janja Pavlin, bivša vodja kabineta ministra Vizjaka (SDS), vodja avtocestne baze Vransko je prav tako njegov strankarski kolega Jože Kužnik, župan občine Polzela (NSI)…Na drugi strani pa odhajajo dolgoletni strokovni kadri.
Nezadovoljstvo med zaposlenimi je resnično veliko, če ne verjemete enostavno poglejte podatke iz ankete zadovoljstva zaposlenih ali pa izjemno visok delež bolniških v nekaterih službah, da o desetinah tožb, o katerih se govori, da naj bi jih zaposleni z nizkimi plačami že vložili zaradi odvzema napredovanj niti ne govorimo. Za spiralo nezadovoljstva v kateri smo se znašli je žal odgovorna zgolj uprava s svojim odnosom in spornimi ter velikokrat negospodarnimi odločitvami.
Prosimo vrnite nam dostojanstvo. Nezadovoljni zaposleni
Zadeva: Sporna brezplačna oddaja Darsovih semedelskih zemljišč
https://www.primorske.si/primorska/istra/sta-se-suc-in-veznaver-zgolj-znasla-ali-sta-vedela
https://www.24ur.com/novice/slovenija/postavitvi-zacasnih-objektov-v-zusterni-zelena-luc-a-za-to-vedeli-le-redki.html
Pošiljam vam pravno mnenje, ki ga je takoj po objavi vašega članka naročil nadzorni svet Darsa v zvezi s koruptivno zadevo brezplačne uporabe dobičkonosnega semedelskega zemljišča v lasti DARS s strani dveh lokalnih podjetij. Dejstvo je, da je pravno mnenje po mojih informacijah presenetilo tudi sam nadzorni svet, ki se je znašel v hudi zagati kaj zdaj storiti s tako nedvoumnimi ugotovitvami nezakonitega postopanja uprave DARS. Politika je takrat naredila svoje in steklo je reševanje vojaka Valentina za vsako ceno – člani takratnega nadzornega sveta DARS naklonjeni Valentinu Hajninjaku – predvsem odvetnik Jože Oberstar in pa Anton Guzej sta zahtevala, da je nadzorni svet istemu odvetniku naročil novo mnenje, ki naj bi nekako omililo ugotovitve starega. tega drugega mnenja nimam. Vendar določena dejstva ostajajo ista in se jih ne da omiliti- kar izhaja že iz povsem nedvoumno napisnih trditev in zaključka prvega pravnega mnenja, ki ga je sicer pripravljal odvetnik Kalšek – katerega naloga je bila pokriti upravo pri tem poslu, ne pa jo potopiti.
Uprava Dars, ki jo precej po svoje vodi Valentin Hajdinjak vsekakor ni ravnala v skladu z zahtevano skrbnostjo v dobro družbe kot jo določa 263 člen ZGD-1, Darsu je zagotovo nastala neka poslovna škoda, čeprav v tem trenutku ni izračunana, prav tako pa ni naključje, da je posel dobilo prav podtjetje KPMS, ki je v lasti Sebastijana Vežnaverja. In zdaj pozor- dejstvo, ki je dobro poznano tudi širšemu poslovno/družabnemu krogu ljudi na koprskem: Sebastijan Vežnaver in Valentin Hajdinjak sta dobra prijatelja, ki se srečujeta ob različnih priložnostih, tudi ob praznovanjih – nazadnje prav za rojstni dan Vežnaverja, za kar obstajajo fotografije in to je bil dogovorjen posel med njima, pri katerem je Hajdinjak odigral ključno in pa zelo aktivno vlogo od začetka do konca, s tem, da je Vežnaverju najprej povedal za praznino (slabost), ki jo ima Dars na tem področju oz za t.im. postopek izdaje brezplačnega soglasja – postopek, ki se izogne vsem varovalkam, ki jih ima postopek oddaje v najem oziroma podelitve služnosti, predsvem pa se izogne vedenju ostalih članov uprave, saj soglasje podpiše samo predsednik ob parafah nekaterih strokovnih služb. Pred tem je bilo leto prej tako soglasje izdano Marjetici za uporabo istega zemljišča. Hajdinjak je tako Vežnaverju kateremu je bila prošnja za služnost oz najem najprej zavrnjena tako svetoval, da naj zaprosi za soglasje za uporabo zemljišč, nato je v družbi s pritsiki na zaposlene poskrbel, da se je tako soglasje tudi precej hitro izdalo tudi v primeru teh dveh podjetij in na koncu je to soglasje tudi (sam!) podpisal. Kot rečeno sam! Čeprav bi morali biti tovrstni dokumenti skladno s statutom družbe podpisani s strani predsednika in pa enega člana uprave. Z brezplačanim soglasjem, ki ga po svojem bistvu sploh ne bi smelo biti v gospodarski družbi, ki zasleduje dobičkonosne cilje, sta se v članku omenjeni podjetji izognili rednemu najemnemu postopku (ki jima je bil po mojih infomacijah pred tem zavrnjen), ki sicer zaradi omejitev v tem primeru ne bi bil mogoč, zagotovo pa ne bi bil brezplačen!!
O tej zadevi bi vedel največ povedati tudi bivši nadzornik DARS Robert Rožič, ki je bil nato razrešen.
Prav tako je bil razrešen član NS Jože Oberstar, ki pa mu je Valentin Hajinjak takoj po razrešitvi že omogočil služenje Dasrsovega denarja ter v imenu DARS z njim sklenil pogodbo o poslovnem sodelovanju. S tem korupcsijkim tveganjem se zdaj ukvarja SDH. Lahko se obrnete tudi tja.
Ni pa bil razrešen drugi nadzornik – Anton Guzej -Ns, ki v NS še naprej ščiti delo in interese Valentina Hajdinjaka (Nsi).
Z vaše strani pričakujem profesionalnost in doslednost pri zaščiti virov/žvižgačev z Darsa zato prosim, da v kolikor boste raziskovali in obelodanjali zgodbo še naprej, da se dokument javno nikjer ne objavlja temveč se nanj le sklicujete oz ga citirate.
Hvala.