Reporter
Reporter
Naroči

Ankete tudi ustvarjajo, ne samo merijo javno mnenje


Seveda tudi rezultati javnomnenjskih raziskav vplivajo na javno mnenje; če volivci nekoga že vidijo kot zmagovalca, ima to lahko različen učinek: še del ostalih neopredeljenih glasuje za »zmagovalca« ali pa tak rezultat spodbode nasprotnike, da se bolj angažirajo, pravi dr. Frane Adam iz Inštituta za razvojne in strateške analize.

ankete.jpg
Arhiv Reporterja

Nenad Glücks
 

Velikost pisave

Manjša
Večja
 

Težko je opredeliti razloge, zakaj so med samimi javnomnenjskimi raziskavami takšne razlike, pravi dr. Adam. Možno je, da so imeli pri anketi Dela, ki je pokazala celo minimalno prednost Jankovićeve liste pred Janševo SDS, specifičen vzorec. V tem konkretnem primeru je bila zelo pomembna regionalna zastopanost, ki pa je niso navedli. Javno razpoloženje najbrž tudi precej niha, na primer v času pred Jankovićevo najavo naskoka na premierski sedež in po njej. Gre za razgibano predvolilno obdobje, rezultati so odvisni od več časovnih točk. Pomembno pri preferencah volivcev bo medijsko poročanje, soočanje, razna razkritja. Ob raziskavah bi bilo dobro predstaviti tudi regionalno razporeditev volilne podpore.


Enako dvorezna je lahko tudi medijska podpora ali napad, na primer v Kopru je imel župan kljub obtožbam še trdnejšo podporo.


Adamu se zdi manj verjetno, da bi namenoma prirejali rezultate raziskav. So pa možne bolj prefinjene metode, majhne spremembe v formulaciji vprašanj lahko dajo zelo različne odgovore. Vprašljiva je tudi kontrola nad anketarji, po navadi gre za študente. Pomembno je tudi, kdaj in na kakšen način predstavljajo rezultate raziskav, kaj poudarjajo. Del Slovencev iz različnih razlogov nima vnaprejšnje preference na volitvah, velikost te skupine se spreminja. Glede novih strank ocenjuje, da se bodo njihovi rezultati še precej spreminjali. Zlato pravilo je, da se ne sme sklepati le na podlagi ene ankete, za natančnejši uvid je nujno upoštevanje več raziskav.

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.


 

Ključne besede
Reporter

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.

REPORTER MEDIA, d.o.o. © 2008-2025

 

Vse pravice pridržane.