Revija Reporter
Slovenija

Adrijine lete naj bi nadomestili v letu in pol

STA

1. okt. 2019 14:10 Osveženo: 14:11 / 01. 10. 2019

Deli na:

Adriino letalo Bombardier CRJ900.

Bobo

Ob propadu Adrie Airways je glavna skrb Fraporta Slovenija nadomestitev ukinjenih letalskih povezav z Letališča Jožeta Pučnika. Podjetje je v intenzivnih pogovorih z letalskimi prevozniki. Za ključne linije računajo, da bodo nadomeščene kmalu, primerljiva mreža letov pa naj bi bila vzpostavljena v letu in pol.

Kot je na današnji novinarski konferenci na Brniku povedal vodja letaliških storitev v Fraportu Slovenija Janez Krašnja, so že pred časom intenzivirali stike s prevozniki, ki so najverjetnejši kandidati za to, da zapolnijo vrzel po ukinitvi Adrijinih letov. Gre tako za članice združenja Star Alliance, ki se zaradi Adrijinega članstva doslej niso odločale za intenzivnejši vstop na ljubljansko letališče, kot za ostale, tudi nizkocenovne letalske prevoznike.

Krašnja je izpostavil, da Slovenija nikakor ni izgubila povezave s svetom. Od 29 rednih povezav jih je s prenehanjem letenja Adrie izgubljenih 11, od tega jih je za povezljivost Slovenije res pomembnih pet, je pojasnil in dodal, da je moč pričakovati, da bodo linije do pomembnih letališč nadomeščene že kmalu.

Poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir je dejal, da so optimistični in da se aktivno pogovarjajo ter dogovarjajo s prevozniki. Ne morejo pa napovedati časovnice, saj je največja težava v tem, da poletna sezona še ni zaključena in imajo prevozniki trenutno zmogljivosti že razporejene.

"Zato za nas ni največja neznanka, ali bodo prišli, temveč kdaj bodo prišli in našli razpoložljiva letala ter posadke," je pojasnil Skobir, ki meni, da bodo do novega leta že dobili vseh pet ključnih izgubljenih povezav. To so povezave do Bruslja, Frankfurta, Dunaja, Münchna in Züricha.

Prva izmed povezav je že zagotovljena, in sicer bo Brussels Airlines od 4. novembra dalje šestkrat tedensko povezoval Ljubljano z Brusljem. Interes za prevzem letov so izkazali tudi drugi prevozniki. Tako za večino ostalih povezav na letališču računajo, da bodo nadomeščene že v poletnem voznem redu leta 2020. "V letu in pol pa računamo, da bo mreža letov primerljiva s tisto, ki smo jo imeli do včeraj," je poudaril Krašnja.

Na vprašanje, ali je v luči tega, da naj bi povezave v kratkem prevzeli drugi letalski prevozniki, vseeno smiselna morebitna ustanovitev nove letalske družbe, ki bi nastala na pogorišču Adrie, je Skobir odgovoril, da tega, kar pripravlja država, ne more komentirati. "Lahko komentiram samo to, da je povpraševanje po destinacijah, ki so bile ukinjene, in da imamo prve signale, da bodo nadomeščene," je izpostavil.

Že ob težavah Adrie so konkurenčni letalski prevozniki začeli krepiti svoje povezave, saj se je ob odpovedih in zamudah Adrijinih letov povečalo povpraševanje po storitvah drugih prevoznikov. Tako se krepijo povezave s Parizom, Varšavo, Beogradom in Podgorico.

Vprašanje pa je, kaj bo z ostalimi linijami proti Balkanu. Predvsem se bodo na letališču trudili za ponovno vzpostavitev povezave do Skopja, ki je zanimiva tudi s strani slovenskega gospodarstva, medtem ko sta bili povezavi iz Tirane in Prištine predvsem namenjeni transfernim potnikom na poti proti zahodu.

V Fraportu kljub propadu Adrie trdno verjamejo v rast prometa, zato nadaljujejo z vlaganji v infrastrukturo, kot je bilo začrtano. Se bo pa izpad Adrie pri letošnjem poslovanju Fraporta Slovenija vsekakor poznal. Adria je bila namreč največji partner letališča in je, kljub temu da je delež njenih potnikov v zadnjem času upadal, še vedno prepeljala več kot polovico potnikov letališča.

Če bi Adria še naprej obstajala, bi Fraport Slovenija verjetno letos dosegel štiriodstotno rast. Trenutno oceno izpada še ocenjujejo in glede na prve napovedi novih letov so napovedi nehvaležne. Bo pa po prvi Skobirjevi oceni med 100.000 in 200.000 potnikov manj, kar pomeni, da bo letos prek ljubljanskega letališča letelo med 1,5 in 1,7 milijona potnikov. Kljub vsemu v Fraportu Slovenija pričakujejo, da bodo leto končali s pozitivnim poslovnim rezultatom.

Fraport Slovenija ima do Adrie tudi več kot štiri milijone evrov terjatev, pri čemer so jih del uspeli zavarovati. Skozi vsa leta je bila sicer plačilna disciplina dobra, bistveno pa se je začela poslabševati letos, je povedal Skobir in pojasnil, da so ves čas delovali v smeri, da bi bila sanacija uspešna, zato so v to šli tudi z zavestnim tveganjem.

V Fraportu obžalujejo najavo stečaja Adrie. Kot so izpostavili, so na operativni ravni z Adrio in njenim osebjem zelo dobro sodelovali, zato obžalujejo, da zaposleni v Adrii izgubljajo službo. Naj pa to ne bi vplivalo na število redno zaposlenih v Fraportu Slovenija, saj ves čas sledijo politiki fleksibilnega zaposlovanja in bodo število zaposlenih lahko uravnali z odpovedjo agencijskih delavcev.

"Pri redno zaposlenih bomo skušali obdržati raven, ki jo imamo, in slediti tudi zastavljeni plačni politiki," je povedal Skobir in glede pogajanj s sindikati o dvigu plač dejal, da vsi socialni partnerji razumejo dano situacijo in se zato sedaj ne pogajajo naprej. Tako bo, dokler ne bodo videli, kako bosta potekala promet in vzpostavitev novih linij.