Revija Reporter
Magazin

Startup Mali junaki lani prodal skoraj pol milijona knjig

STA

16. jan. 2019 6:00 Osveženo: 7:27 / 28. 10. 2024

Deli na:

Personalizirana knjiga, ki ji lahko določite imena in videz junakov.

Mali junaki

Slovensko startup podjetje Mali junaki ali uradno Hurra Studios, ki ustvarja personalizirane knjige za otroke, je v lanskem letu prodalo skoraj pol milijona unikatnih knjig in ustvarilo 12 milijonov evrov prihodkov. Trenutno se njihove knjige prodajajo v šestih državah, največ v Ameriki, v prihodnje pa se nameravajo širiti na druge trge.

Če je v pisarnah Malih junakov pred dvema letoma ustvarjalo deset ljudi, jih danes v novih prostorih v središču Ljubljane dela že več kot 100. Personalizirane knjige za otroke, ki "rišejo nasmehe na obraze otrok in privabljajo solze v oči staršev", ustvarjajo v sodelovanju z več kot 50 zunanjimi sodelavci, kot so pisatelji, ilustratorji, prevajalci in tiskarji.

Leta 2017 so prodali 90.000 knjig, lani je ta številka znašala skoraj pol milijona, so sporočili iz podjetja. Vsaka njihova knjiga je unikatna in narejena natanko po željah kupca.

Lanski uspešnici sta bili knjiga za bratce in sestrice Vajine najlepše dogodivščine, ki je uspeh doživela predvsem na ameriškem tržišču in so jo v prvih treh mesecih prodali v več kot 100.000 izvodih, ter božična knjiga Vesel božič, Maja, ki so jo ustvarili skupaj z Adamom Wallaceom, enim najbolje prodajanih avtorjev na lestvici New York Timesa. Ta je pod drevescem razveselila več kot 200.000 otrok.

"Pričakovali smo, da bo zaključek leta pester, vendar, priznamo, nas je vseeno presenetil. Prodali smo tudi do 18.000 knjig na dan. Glede na to, da je vsaka knjiga unikatna in jo pred tiskom še ročno pregledamo, smo delali dobesedno noč in dan," je ob zaključku leta povedal solastnik ter direktor marketinga in kreative Mic Melanšek.

V prihodnosti si po njegovih besedah želijo sodelovanj z najbolj ustvarjalnimi avtorji, ilustratorji in kreativnimi posamezniki na svetu. "Naša marketinška strategija nam omogoča zelo hitro rast, zato lahko le s pravimi kadri zagotavljamo produkte, ki jih od nas pričakujejo starši, tete, dedki in babice," je prepričan.

Obenem se želijo širiti na nove trge, kot so Španija, Velika Britanija in Kanada. S tem bodo do leta 2020 po oceni drugega lastnika in direktorja podjetja Rada Daradana pokrili večji del Evrope in Severne Amerike ter letno osrečili več kot dva milijona otrok.

Ker se trenutno soočajo s pomanjkanjem strokovnih kadrov, načrtujejo tudi nova zaposlovanja. Največji izziv pri tem je po besedah lastnikov iskanje kadrov s specifičnimi znanji, kot so uredniki, oblikovalci in programerji. "Vsekakor pa si želimo, da podjetje in tudi zaposleni ostanemo v Sloveniji, zato najemanje ljudi v tujini za nas trenutno ne pride v poštev, čeprav bi bila to morda celo cenejša rešitev," še dodajajo pri Malih junakih.