vogrinec Odkrito.si

Kaj se dogaja s Tonetom Vogrincem?

Katarina Venturini Svet24.si

Jezi se le na določene ljudi

Retrogradni Merkur Petisvet.si

Marsikaj se bo končalo, želje se bodo ...

profimedia-0338601124 Svet24.si

Pozor! Nikar še ne oblecite kratkih hlač

kraljica elizabeta, velika britanija, združeno kraljestvo, zastava Svet24.si

Kaj se bo zgodilo, ko bo umrla britanska kraljica ...

vichy bff, prijateljstvo Njena.si

Zahvali se svoji BFF in ji podari darilo!

Lado Bizovičar Njena.si

Lado Bizovičar zajokal na javni televiziji

Magazin

Računalniške igre še ne bodo tako kmalu na sporedu olimpijskih iger

Deli na:
Računalniške igre še ne bodo tako kmalu na sporedu olimpijskih iger

Foto: Blizzard - Overwatch je ena bolj priljubljenih tekmovalnih iger.

Predsednik Mednarodnega olimpijskega komiteja (Mok) Thomas Bach ocenjuje, da je še veliko prezgodaj za vključitev e-športa oziroma računalniških iger v olimpijski program. Po nedavnih pogovorih z vodstvom kitajskega spletnega giganta Alibabe pa pravi, "da naj se, tako kot Mok, tudi panožne zveze vključijo v pogovore s predstavniki teh iger".

"Mnoge igre, ki so sedaj priljubljene, ne bodo obstajale v naslednjem obdobju, to se bo zgodilo že čez pet, šest let. Tako pravijo vodilni v tej panogi. Jasno je, da je prezgodaj govoriti o tem, da bi začeli računalniške igre vključevati v olimpijski program, v boj za olimpijske medalje. Mislim, da to čaka moje naslednike," je v Lozani na svetovnem srečanju športnih novinarjev AIPS prejšnji teden dejal Bach.

Opaža, da so nekatere športne panoge že začele uporabljati računalniške igre, denimo, kot del programa treningov, kar že dolgo uporabljajo v šahu. Prav tako meni, da so nekatere igre že razvili do te mere, da zahtevajo zelo veliko gibanja, kot na primer teniške simulacije. "Kot v šahu, ko se pomeriš z računalniškim Garijem Kasparovom, bo v prihodnje moč igrati proti računalniškemu Novaku Đokoviću, Rogerju Federerju ali Rafaelu Nadalu."

Petinšestdesetletni nemški pravnik se zaveda, da tovrstnega razvoja ni moč ustaviti. "Je pa mogoče na razvoj bistveno vplivati. Zato se morajo športne zveze vključiti v proces, saj se lahko že čez nekaj let zgodi, da ne bo več možna vrnitev na stara pota. Sedaj je še možno razviti vse v smer, ki bo tudi v korist tradicionalnega športa, vendar pa mora ta odigrati bolj dejavno vlogo."

Bach je dejal, da je Mok že pred nekaj leti začel pogovore s predstavniki proizvajalcev računalniških iger in organizatorji tekmovanj. "Pri tem moram poudariti, da smo začeli pogovore s to industrijo. Saj za to gre, za industrijo. Ne za vrednote, saj imajo le tri pomembne točke. In te so denar, denar in še tretjič: denar."

O tem je govoril v Lozani takoj po pogovorih s kitajskim spletnim gigantom Alibabo, sicer pokroviteljem Moka, ki se je v zadnjih letih dejavno vključil v vlaganje v e-šport prek hčerinske družbe Alisports.

Ta vsako leto organizira svetovno tekmovanje športnih elektronskih iger (World Electronic Sports Games), kjer nagradni skladi segajo v milijone ameriških dolarjev in rastejo iz leta v leto. Alisports odkrito priznava, da je velika želja družbe uvrstitev e-športov v olimpijski program.

Računalniške športe igre so sicer najbolj razvite ravno v Aziji, vendar je že v 60 državah po svetu, večinoma sicer posredno, že podeljen status, ki klubom in tekmovalcem daje enake pravice, kot to velja za klasični šport. V ZDA so prvim igralcem e-športa podelili celo štipendije na univerzah.



Število ljudi, ki spremljajo tekmovanja prek malih zaslonov, se meri v stotinah milijonov, pa tudi tekmovanja v živo že potekajo v dvoranah z obiskom 10.000 in več gledalcev, o čemer mnogi športi z dolgo tradicijo lahko le sanjajo.

Decembra 2017 je Mok pripravil prvi resnejši posvet olimpijskega gibanja na to temo. "Tedaj smo govorili o tem, kam se bomo usmerili. Potem smo začeli pogovore, a tu prihaja do trka dveh svetov. Gre za povsem drugačne pristope, poglede na etične dileme, organizacijo in pomen. Poleg tega so se mnogi predstavniki računalniških iger in tekmovanj šele ob srečanjih z nami spoznali med seboj. Pred tem niso niti vedeli za obstoj drug drugega," je izpostavil Bach.

Pri sodelovanju med tradicionalnimi športi in e-športom pa ne gre zgolj za problem razpršenosti slednjih, ampak tudi za razumevanje prvih, za kaj pri slednjem gre. "Tudi mi moramo osvojiti njihov jezik. Najprej dobesedno, saj imajo povsem drugačen slovar od običajnega. Obenem je tudi med posameznimi igrami povsem drugačno izrazoslovje. To je, tako kot igre same, namreč tako različno, da si tega, če nisi del tega sveta, sploh ne moreš predstavljati."

Po njegovih besedah je popolnoma nesprejemljivo, da bi na OI, ko bi kdaj v prihodnosti prišlo tako daleč, videli igre, kjer se promovira nasilje in je njihov del tudi diskriminacija. "Ne bomo sodelovali v pogovorih s predstavniki iger, ki so sprte z načeli olimpijskega gibanja. Ne bo nasilja, diskriminacije, poniževanj, iger, ki so osnovane na tem, tega ne bo, kar se Moka tiče. Z ostalimi bomo nadaljevali dialog."

Bach je izpostavil, da je šel splošen razvoj že tako daleč, "da mlajše generacije OI ne gledajo več po televiziji, ampak na mobilnih telefonih in drugih podobnih napravah". Mok se je tako že vključil in priredil ponudbo vsebin. Po Bachovem mnenju bodo računalniške igre z elementi športa, ki zahtevajo fizično dejavnost, zbranost in veliko treninga, prav tako vplivale na razvoj športa in pritegnile tudi mlade.

Svojo računalniško ligo je s partnerji razvila košarkarska liga NBA, uveljavlja se tudi v najboljših evropskih nogometnih klubih. Tudi poklicno igranje računalniških iger je v svetu realnost z milijoni igralcev in milijonskimi nagradnimi skladi.

"Opažamo, da se dogajajo tudi spremembe v mednarodnih športnih zvezah, ki vidijo velik potencial teh iger, nekatere jih že uporabljajo za vadbo, a pri tem ne smemo pozabiti na promocijo športa pri mladih, ki tudi na ta način spoznavajo pravila, nove panoge, ter jih lahko to pritegne iz virtualnega v pravi šport," je končal Bach.

Loading...