Nova poslovna pot Filipa Flisarja se je začela leta 2015, ko je na smučišču v Kreischbergu dobil zlato medaljo. V trenutku zmagoslavja je izrekel besede, ki so postale njegov zaščitni znak: »Pohorske šunke so zašpanale na kuclih.« Ta izjava je sprožila idejo, ki se je razvila v uspešno podjetje, specializirano za izdelavo pohorske šunke.
Težak prehod
Vrhunski športniki pogosto dosegajo izjemne uspehe, uživajo v slavi in prepoznavnosti, ki jo prinaša njihova športna kariera. Vendar pa se po zaključku kariere mnogi spoprijemajo z različnimi težavami, ki lahko vplivajo na njihovo psihološko, finančno in socialno dobrobit.
Prehod iz vrhunskega športa v novo kariero je lahko izjemno zahteven. Mnogi športniki nimajo formalne izobrazbe ali delovnih izkušenj izven športa, kar otežuje iskanje zaposlitve. Tudi tisti, ki se odločijo za kariero v športni industriji, se lahko soočajo s konkurenco in izzivi, povezani z novimi vlogami.
Prehod iz športne kariere v poslovno je bil težek,« prizna Filip. »Po letih trdega dela in žrtvovanja v športu je bilo težko začeti nekaj povsem novega.« Mnogi športniki se po koncu kariere znajdejo v krizi, saj jim primanjkuje motivacije in ciljev, ki so jih imeli v preteklosti. Filip pa je našel novo »hrano« v podjetništvu. »Pohorska šunka mi daje priložnost, da gradim nekaj novega in si ponovno postavljam visoke cilje.«
Filip se zaveda, da je težko postati najboljši v nečem novem, a verjame, da mu športne izkušnje lahko pomagajo. »Športniki znamo stisniti zobe in se spoprijeti z izzivi, kar je v poslu izjemno pomembno,« pravi. Njegova preteklost mu je dala dragocene izkušnje, ki jih zdaj uporablja pri vodenju podjetja.
Od ideje do uresničitve
Filipova pot do poslovnega uspeha se je začela na smučišču, ko je 25. januarja 2015 v Kreischbergu dosegel naslov svetovnega prvaka. V trenutku zmagoslavja je novinarki povedal, da so »pohorske šunke zašpanale na kuclih«, kar je postalo njegov zaščitni znak. Ta izjava je sprožila zanimanje in vprašanja, kdaj bo Filip dejansko začel izdelovati te šunke. Tako se je rodila ideja, ki je kmalu postala resničnost.
Filipova vizija je bila jasna: ustvariti izdelek, ki bo odražal kakovost slovenskih sestavin in tradicijo. S sodelovanjem s Kmetijsko zadrugo Rače je razvil recept za pohorsko šunko, ki jo danes pripravljajo na Kmetiji Cimerman v Stojncih. »To ni tipična šunka,« pojasnjuje Filip. Gre za kuhano mesnino, ki jo lahko postrežemo vsak dan, ne le ob praznikih. S tem je želel spremeniti percepcijo šunke in jo približati sodobnim potrošnikom.
Pohorska šunka je posebna po tem, da je začinjena s tremi tipičnimi pohorskimi začimbami: brinovimi jagodami, brusnicami in jerebiko. Dimljena je na pohorskih bukovih drveh, kar ji daje edinstven okus, ki odraža značaj Pohorja. »Meso je popolnoma slovensko, kar je za nas ključno,« trdi Filip.
Pohorska šunka se ponaša z naravno pripravo, brez nepotrebnih dodatkov, kar je v današnjem času, ko potrošniki iščejo zdrave in naravne izdelke, izjemno pomembno. Filip se zaveda, da je kakovost ključna, zato sodeluje z mlado in zagnano ekipo na Kmetiji Cimerman, ki obvlada svoj posel.
Trženje in prepoznavnost
Filip se je odločil, da bo izkoristil svoje ime in prepoznavnost, da bi prodrl na trg mesne industrije. »Stopiti v mesno industrijo ni enostavno, v njej je toliko velikih igralcev, ki vodijo trg.« Njegovo ime in prepoznavnost iz sveta športa sta mu pomagala pri trženju pohorske šunke. »Lahko tržiš svoje ime, a to ne pomeni, da si za vedno rešen,« opozarja. Njegova odprtost in sposobnost komuniciranja mu omogočata, da se znajde pred kamerami in v poslovnih situacijah. »Srečen sem, da sem se rodil takšen, da rad govorim in se znajdem v družbi.«
Filip se je zavedal, da je konkurenca močna, a je bil presenečen nad pozitivnimi reakcijami. »Nisem imel občutka, da grem komu v nos,« pravi. Njegova strategija je bila preprosta: izkoristiti svoje ime in prepoznavnost, da pritegne kupce. »Tvoja naloga je, da narediš izdelek tako dober, da bo kupec rekel, da ga bo kupil tudi naslednjič,« pojasnjuje.
Z iznajdljivostjo in povezovanjem z drugimi blagovnimi znamkami, kot so Jezerški, je Filip povečal prepoznavnost pohorske šunke. »Če hočeš biti igralec, moraš biti iznajdljiv in prilagodljiv,« je prepričan.
Učenje, prilagajanje in ambicije
Vstop v mesno industrijo je prinesel številne izzive, a Filip se je odločil, da bo stvari poenostavil. »Nimamo lastnega obrata, kar pomeni, da je več stresa pri proizvajalcu,« pravi. Kljub temu se je moral naučiti veliko o standardih in regulativah, ki jih mora izpolnjevati.
»V letu in pol sem se naučil več o sebi in poslu, kot sem se v celem življenju.« Odločil se je, da bo začel počasi, brez velikih investicij. »Nisem bil tako suveren, da bi se vrgel v mesno industrijo z velikimi vložki,« je iskren. »Želim biti prepričan, da bo to uspešno podjetje.«
Vsaka poslovna pot prinaša izzive, in Filipova ni izjema. »Začeli smo uspešno, a pot do prepoznavnosti in tržne prisotnosti je dolga.« Kljub temu je pohorska šunka že prejela srebrno medaljo na Agri, kar je potrditev kakovosti in truda, ki ga vlagajo v izdelek.
Filip se zaveda, da je trženje v živilski industriji ključno. »Naš cilj je, da pohorske šunke pridejo na trgovske police in postanejo del vsakdanjega življenja ljudi,« S sodelovanjem z znanimi gostinskimi družinami, kot so Jezerškovi, je že začel širiti prepoznavnost svojega izdelka. Pohorska šunka je bila predstavljena na različnih kulinaričnih dogodkih, kar je pripomoglo k njeni popularnosti.
Filipove ambicije segajo tudi onkraj slovenskih meja. »Naša strategija je najprej zaobjeti domači trg, nato pa se širiti v tujino,« razkrije. Kljub temu da Slovenija majhen in zahteven trg za mesne izdelke, verjame, da je potencial za rast velik. Filipova ambicija se ne konča pri pohorski šunki. »Aktivno razvijamo tri nove izdelke, ki jih bomo kmalu lansirali« Njegov cilj je širiti ponudbo in razvijati podjetja. »Začeli smo z enim produktom, zdaj pa se bo počasi dodajalo.«
Usklajevanje obveznosti
Filip prizna, da je usklajevanje poslovnega in prostega časa izjemno zahtevno. »Nimam prostega časa, in če ga nimaš, ne moreš nič drugega,« se pošali. Kljub napornim začetkom in številnim projektom, vezanih na smučanje, ki jih še vedno vodi, išče ravnotežje med delom in uživanjem v življenju. »Vsak, ki začne posel, ve, da je na začetku treba stisniti zobe, da kasneje lažje teče,« zaključi.
Filip Flisar je s podjetjem Pohorska šunka ustvaril zgodbo, ki združuje njegovo ljubezen do domače kulinarike in tradicije. Njegova pot od vrhunskega športnika do podjetnika je dokaz, da je mogoče uspešno preiti iz enega sveta v drugega, ob tem pa ohraniti strast in predanost. Njegova ambicija je, da Pohorska šunka postane sinonim za kakovost in tradicijo v slovenski kulinariki. »Želim, da ljudje prepoznajo vrednost domačih izdelkov in se vrnejo k naravi,« poudarja. S svojo zgodbo želi navdihniti tudi druge, da sledijo svojim sanjam in se ne bojijo izzivov.