Letos bodo na festivalu, ki ga že 14. leto zapored oblikuje umetniški vodja festivala Domen Marinčič, gostili glasbenike iz Avstralije, Avstrije, Armenije, Belgije, Češke, Izraela, Madžarske, Nemčije, Slovaške, Španije, Švice in Slovenije. Med njimi so tudi mladi glasbeniki, kot so pianistka Rosalia Gomez Lasheras, tenorist Jacob Lawrence in mezzosopranistka Jasmina Črnčič. Polovica programa je nastala posebej za festival, pet jih je povezanih s Slovenijo, trije pa so posvečeni slovenski glasbeni dediščini od 16. do 19. stoletja, so sporočili organizatorji festivala, ki ga prireja Društvo ljubiteljev stare glasbe Radovljica.
Festival bo v petek, 7. avgusta, na radovljiškem trgu pred cerkvijo sv. Petra, uvedel koncert slovaškega ansambla Solamente Naturali, ki povezuje glasbo Georga Philippa Telemanna z ljudsko glasbo iz takratnih rokopisov. Dva dni pozneje pa bo na koncertu z naslovom Valvasorjev zvok v cerkvi sv. Petra zazvenela slovenska glasbena dediščina 17. stoletja v nenavadni zasedbi glasbil, ki so se leta 1693 znašla v Valvasorjevi zapuščini.
Na tretjem koncertu, ki bo na sporedu 11. avgusta v cerkvi Marijinega oznanjenja v Velesovem, bo mogoče prisluhniti vokalnemu kvintetu Cinquecento, ki bo bo izvedel mašo Antoniusa Gosswina, ki se je ohranila samo v Ljubljani, in jo dopolnil z liturgično glasbo njegovih sodobnikov na dvoru v Gradcu. V petek, 14. avgusta, bo sledil koncert v radovljiški graščini, na katerem bo mogoče slišati godalne trie Ludwiga van Beethovna, Franza Schuberta in Eduarda de Lannoyja, lastnika dvorca Viltuš pri Mariboru, ki je poznal Beethovna, Schuberta in Liszta.
V nedeljo, 16 avgusta, bo v cerkvi sv. Petra nastopil mladi avstralski tenorist Jacob Lawrence z italijansko duhovno glasbo iz prelomnega obdobja okrog leta 1600, dva dni pozneje pa se bo v radovljiški graščini predstavila španska pianistka Rosalia Gomez Lasheras, ki izvaja glasbo Chopina in Liszta po vzoru zgodovinskih posnetkov Lisztovih učencev in virih z opisom njegovega pedagoškega dela in izvajalskega sloga.
Na predzadnjem koncertu bo v cerkvi nastopil petčlanski ansambel PER-SONAT, ki ga vodi Sabine Lutzenberger in v katerem sodeluje tudi slovenska specialistka za srednjeveško glasbo Jasmina Črnčič. Posvetil se bo najzgodnejšemu zapisanemu večglasju in drugi srednjeveški glasbi, ki je povezana z mitskim pevcem Orfejem. Sklepni koncert 23. avgusta v radovljiški graščini pa bo povezal komorno glasbo Wolfganga Amadeusa Mozarta in Josepha Haydna na zgodovinskih glasbilih in s plesi, kakršne so poznali tudi pri nas, so zapisali organizatorji. Dodali so, da bo v sklopu festivala potekal tudi tečaj za kljunasto flavto z Matejo Bajt.
Vsi koncerti bodo potekali v skladu z aktualnimi navodili Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ). Na vse koncerte bo vozil brezplačni avtobus iz Ljubljane in Kranja, so še sporočili organizatorji.
Festival Radovljica poteka v srednjeveškem mestu vsako leto v avgustu, nepretrgoma od leta 1983. Znan je po poudarku na starejši glasbi, vendar v svoje sporede že vrsto let vključuje tudi redko izvajano glasbo 19. in 20. stoletja, pogosto na ustreznih zgodovinskih glasbilih.
Na Festivalu Radovljica bodo gostili več kot 30 umetnikov iz 12 držav
2. jul. 2020 6:00
V Radovljici med 7. in 23 avgustom načrtujejo 38. Festival Radovljica, v okviru katerega se bo zvrstilo osem koncertov z repertoarjem od najzgodnejšega zapisanega večglasja iz 11. stoletja do Frederica Chopina in Franza Liszta. Nastopilo bo 33 umetnikov iz 12 držav, med drugim tudi godalni ansambel Solamente Naturali in vokalni kvintet Cinquecento.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke