Revija Reporter
Magazin

Jastog in školjke iz sveta, kjer ni nič tako, kot je videti

Biserka Karneža
661

30. apr. 2022 14:06 Osveženo: 8:29 / 01. 5. 2022

Deli na:

V renesančnem »kabinetu čudes« akademskega slikarja Rudija Španzla ni nič tako, kot je videti. S svojimi podobami nas lahko opozarja, da golo žensko telo ne pomeni vedno erotike in da tudi tihožitje lahko pripoveduje zgodbo o prijetnem večeru, razkošni pojedini z jastogom in školjkami, ki niso končale v smeteh, ampak na platnu.

Manjša, intimnejša razstava z deli, v katerih lahko prepoznamo Španzlov kompleksni, s simboliko nabit predstavni svet, je na ogled v Atelje Galeriji na Gallusovem nabrežju 29 v Ljubljani. Pregled slikarskih in grafičnih del iz različnih obdobij ustvarjanja je umetnik simbolično poimenoval PINXIT ali »naslikal je.«

Umetnika Rudija Španzla, ki je vstopil v kulturni prostor v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja s slikarstvom, navdahnjenim z estetiko neo oziroma hiperrealizma, po besedah umetnostne zgodovinarke Judite Krivec Dragan ne moremo umestiti v katerega od slogov ali v okvire sodobnih ustvarjalnih praks.

Njegov svet je poln velikokrat nemogočih nasprotij, hkrati kot ustvarjalec ostaja samohodec, kakršni so v zgodovini spremljali tako ali drugače tesno povezane skupine. Prav zato njegove podobe bolj ko na baročne mojstre, ki so slikarju nesporen vzor zaradi tehnike olja na platnu, spominjajo na kakšnega manierističnega Arcimbolda.

In kakšen je pogled slikarja na lastno ustvarjanje, zaznamovano s svojskim realizmom in mojstrsko risbo? »Ustvaril sem si svoj likovni svet, v katerem bivam, se veselim in uživam. Včasih dvomim, a vem da je to moj svet, moj prostor, moj drugi dom. Nekoč se bom za vedno naselil vanj.«