Revija Reporter
Magazin

Arjan Pregl: Ni kar logično, da le zato, ker komentiraš politiko, prejemaš grožnje z nasiljem

Elvira Miše Miklavčič
1 834

28. avg. 2022 20:00

Deli na:

Arjan Pregl

Primož Lavre

Arjan Pregl je uveljavljen slovenski slikar, ki že od samega začetka svojega ustvarjanja želi s svojimi deli v gledalcu vzpodbuditi tudi določeno razmišljanje o delu, umetnosti, družbi na sploh. Kot pravi, je umetnost vedno odpirala nova razmišljanja, nove poglede na stvari. Ni treba, da je to politična parola, dovolj je nek nov pogled, ki človeku malo zamaje njegova prepričanja in mu pokaže, kje v svetu je. A bolj kot z umetnostjo je v zadnjem obdobju zanimanje določene politične opcije vzbudil predvsem s svojimi komentarji na družbenih omrežjih, odzivi nanje pa so že zdavnaj presegli meje normalnega.

V intervjuju med drugim pove, kako družbena omrežja vplivajo na prepoznavnost njegovega slikarstva ter slikarski renome in kako je prišlo do tega, da so  zagovorniki določene politične opcije postali njegova »najbolj zvesta« publika.



Razloži tudi, zakaj se je že pred leti odločil, da političnega komentiranja ne bo vključeval v svoja dela in zakaj  so po njegovem mnenju zelo redki primeri, da je umetnost dobra in obenem še neposredna politična propaganda.

Prepričan je tudi, da  ima vsaka oblast do neke mere rada pod nadzorom umetnost, le da nekatere oblasti to počnejo neposredno, druge ne.

Glede oznake, ki se pojavlja v javnosti, da je kritik Janeza Janše, pove, da je predvsem kaj drugega ter da je kritiziral marsikatero politiko, a je bila vlada Janeza Janše, kot pravi, tako ekscesna, da je bilo tega toliko več.

Razloži tudi, kako je nastala razstava Podobe, ki prihajajo in ki jo nekateri označujejo za precej eksplicitno, pa tudi to, zakaj je danes, ko je, modernizem že zgodovinsko gibanje, neumno trditi, da je edini pravi umetnik tisti, ki realistično naslika lonec in rože.

VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24