vrtec, tommaso, avto Svet24.si

Na dvorišču vrtca avto do smrti zbil 4-letnika

Kavni aparat Svet24.si

Zaradi predrage kave poklical policijo, ta pa je ...

plinski-t Necenzurirano

Prazne obljube Hrvaške: Slovenija ostala brez ...

rtv slovenija bobo Reporter.si

Levica je leta »harala« po RTV, zdaj pa se je ...

kelsey wingert Ekipa24.si

Grozljivo! Novinarko 'pokosila' žogica, ki je ...

Magnifico Odkrito.si

Magnifico v nebesih

doncic pm Ekipa24.si

Šok: Dončić ima zdravstvene težave, zadnjo ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Kolumnisti

Zakaj lahko Stojan Petrič iz Kučanovega Foruma 21 z Janezom Janšo odpre šampanjec

Deli na:
Zakaj lahko Stojan Petrič iz Kučanovega Foruma 21 z Janezom Janšo odpre šampanjec

Nenad Glücks, novinar - Foto: Primož Lavre

Kar se je še pred meseci zdelo nemogoče, se je zgodilo. Eden največjih gradbenih poslov v zgodovini Slovenije, gradnja drugega tira železniške proge Divača–Koper, je v času Janševe vlade padel v roke enemu od Kučanovih ljudi iz Foruma 21 Stojanu Petriču oziroma njegovi družbi Kolektor. Očitno bomo znova žrtve razvpitega »nacionalnega interesa«, ki ga poosebljajo liki, kot so Ivan Zidar, Hilda Tovšak in Dušan Črnigoj.

Kar se je še pred meseci zdelo nemogoče, se je zgodilo. Eden največjih gradbenih poslov v zgodovini Slovenije, gradnja drugega tira železniške proge Divača–Koper, je v času Janševe vlade padel v roke enemu od Kučanovih ljudi iz Foruma 21 Stojanu Petriču oziroma njegovi družbi Kolektor. Očitno bomo znova žrtve razvpitega »nacionalnega interesa«, ki ga poosebljajo liki, kot so Ivan Zidar, Hilda Tovšak in Dušan Črnigoj.

Zgolj gradnjo avtocest smo v imenu »nacionalnega interesa«, za katerega se je s tranzicijskimi kapitalskimi omrežji zavzemal Milan Kučan, davkoplačevalci preplačali za dve milijardi evrov. Koliko bomo preplačali 2. tir? Na koncu sta v igri ostala dva ponudnika – Kolektor CGP (del koncerna Kolektor) v konzorciju s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Özaltin ter avstrijski Strabag v konzorciju z nemškim podjetjem Ed Züblin in turško družbo Gülermak Agir. Kolektor se je zavezal prvi odsek Divača Črni Kal zgraditi za 403 mio evrov, konkurenti pa za 463 mio, zato je pač dobil posel cenejši. Vendar lahko samo največji naivneži verjamejo, da bo Kolektorjeva cena na koncu res taka. Znana je zgodba z Zidarjevimi aneksi, tudi Kolektor jih je že uveljavljal pri pripravljalnih delih.


A ključno je naslednje: pot do posla je Kolektorju odprla Janševa vlada. Projektna družba za drugi tir 2TDK je najprej pod vodstvom Dušana Zorka skozi prvi del javnega razpisa spustila tudi kitajske gradbene firme. Ene največjih na svetu, ki veljajo za kvalitetne in zmerne v ceni. Delajo brez aneksov. Toda sedanja vlada je zamenjala nadzornike in ti so imenovali novega šefa 2TDK – Pavla Hevko. Slednji je nemudoma nezakonito izločil Kitajce, in to sredi razpisa. Za nazaj! Svoj doprinos »nacionalnemu interesu« je dodala še državna revizijska komisija pod vodstvom Sama Červeka, ki je protipravno zavrnila revizijske zahtevke kitajskih družb.

Spomnimo, kaj je pred pol leta pisal Janšev portal Nova24TV: »idrijski tajkun Petrič si želi davkoplačevalskih milijard«. Zaradi neuspešnosti pri razpisu za gradnjo drugega tira bo skušal z vsemi sredstvi zrušiti vlado in nastaviti KUL, so zapisali. A mu ne bo treba nič rušiti. Ravno ta vlada mu je zelo velik posel s kasnejšo protipravno izločitvijo konkurentov omogočila. Na trasi proge lahko zdaj Petrič s premierjem Janšo odpre šampanjec, zaslužni minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec pa bo zasadil prvo lopato.

Ena od družb v omrežju Petriča (FMR) je pred petimi leti kupila največjo časopisno družbo v državi – Delo. Od začetka leta je direktor te medijske hiše sam Petrič. Ne bi me presenetilo, če bo Delova osebnost leta 2021 kar aktualni premier.