Revija Reporter
Tiskana

Rajko Gerič: Pri MMC se je pokazalo, kako umazan je lahko medijski posel

Marko Medvešek

8. jul. 2012 18:00 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Politika se v delo televizije ali uredniško politiko vmešava toliko, kot ji dopuščajo uredniki, na pomisleke o političnih pritiskih odgovarja Rajko Gerič, urednik informativnega programa prihajajoče Planet TV. Gerič je po dvaindvajsetih letih na nacionalni televiziji, kjer je postal eden najbolj prepoznavnih novinarjev in bil dalj časa tudi urednik, spomladi prestopil na Planet TV. Na novi komercialni televiziji pod okriljem Telekoma bo urejal informativni program, ki je še v povojih. Trenutno je urednik brez svoje pisarne – studio in prostori uredništva so zdaj razvaline, pravi Gerič. V Stegnah, kjer bodo prostori Planeta TV, so namesto televizijcev trenutno gradbinci, ki preurejajo objekt. S slovenske televizije je Geriča odgnala apatija v hiši, nova televizija pa ga je premamila z možnostjo, da iz nič sestavi novinarsko ekipo in postavi informativni program.

Planeta TV se je prijela neprijetna oznaka politične ali vsaj državne televizije. Mislite, da bo to vplivalo na odziv gledalcev?

Ne vem, kako bo vplivalo na njihov odziv. Predvsem je to fama pri tistih, ki se nas bojijo. To je konkurenca. Slovenija se pripravlja na to, da prvič po 15 letih na trg vstopa resen konkurent komercialni televiziji. Gledalci niso naivni, niso neumni, in v rokah imajo tisto, o čemer sva govorila prej, daljinca. Če ne bomo znali prepričati gledalcev, da znamo narediti dobro televizijo, bodo pritisnili drugo številko. V tem primeru ti ne pomaga niti kapital. Zmagali bomo z dobrim programom, gledalci bodo tisti, ki nam bodo povedali, ali znamo delati televizijo ali ne. Govoriti o tem, da smo desna, leva, rumena, zelena ali kakršnakoli televizija, je popolnoma nepomembno v razmerah konkurenčnega boja. Če gledalcev ne bo, naša televizija ne bo uspešna, ne bo gledana. Gledalci pa res niso več naivni, ne gledajo več izdelka, ki je slab, to se kaže pri gledanosti nekaterih televizij.

Katerih?

Konkretno nacionalne. Nacionalna TV je stik z gledalci izgubila. Boj za gledalce je izgubila zaradi vsebine. Če jim ne ponujaš vsebine, kot jo pričakujejo in si jo želijo, od filmov, nadaljevank, komedije in zabave, tudi informativnega programa enostavno ne gledajo.

Kdo se mora nove televizije bolj bati, RTVS ali POP TV?

Ne vem, zakaj bi se je kdo bal. Delamo komercialni projekt, projekt za gledalce. Nacionalna televizija ima svoje poslanstvo, ima konec koncev električni priključek in ima samozadostno podobo v sebi, s katero sporoča ljudem: Mi vemo, kaj je za vas dobro, tudi če nas nihče ne gleda, bomo tako delali naprej. To je seveda samomor za gledanost, a tako so se pač odločili in ta zadeva se bo prelomila čez nekaj časa, lomi pa se že. POP TV je komercialna televizija, ki želi preživeti na trgu, ki svoje programe trži, živi samo od trga, od prihodkov trženja. To je tudi naša opcija, mi smo komercialna televizija, ki bo živela od prihodkov, ustvarjenih na trgu. Na koncu bodo o tem presodili gledalci.

V TISKANI IZDAJI VEČ O NOVINARSKI EKIPI, KI JO SESTAVLJA GERIČ; ALI SE MORA NOVE KONKURENCE BOLJ BATI NACIONALKA ALI POP TV; O PODOBI NOVE INFORMATIVNE ODDAJE; O OGLAŠEVALSKEM MONOPOLU PRO PLUS IN O ADUTIH NOVE TELEVIZIJE.