Zuckerberg je bil v torek in včeraj retorično ustrežljiv in se je deloma posipal s pepelom zaradi zlorabe podatkov 87 milijonov uporabnikov s strani podjetja Cambridge Analytica, senatorji in kongresniki pa so izkoristili svojo priložnost, da se pred kamerami pokažejo kot odločni zaščitniki pravic potrošnikov oziroma volivcev.
Vprašanje ostaja, ali bo ameriški kongres sploh sposoben sprejeti kakšno zakonodajo, kajti trenutno ima v njem večino stranka, ki je bolj kot posameznemu potrošniku naklonjena pravicam podjetij. Republikanski člani kongresa so zaslišanje Zuckerebrga tudi izkoristili za delitev krivde in so poudarili, da so Facebook v podobne namene kot Cambridge Analytica za republikance oziroma Donalda Trumpa izkoriščali tudi demokrati.
Pravice potrošnikov do zasebnosti so v ZDA veliko slabše zaščitene kot v Evropi, čeprav nekateri kongresniki sedaj ugotavljajo, da bi morda lahko vsaj primeru Facebooka sledili evropskemu zgledu. Zuckerberg je pretekli teden obljubil, da načrtujejo enake zaščite uporabnikov po vsem svetu kot od podjetja zahteva nov evropski zakon, ki bo začel veljati maja. To obljubo je ponovil tudi včeraj.
Za zdaj Facebook še ne dela v skladu z novim evropskim zakonom, ki zahteva avtomatično zaščito podatkov, kar pomeni, da mora Facebook izklopiti številne namestitve zasebnosti in oglasov, ki so trenutno na voljo vsem, tako oglaševalcev kot posameznikom, podjetjem in drugim. Po evropskem zakonu bi morala biti zasebnost zaščitena, dokler uporabnik posebej ne dovoli, da je na voljo vsem. Trenutna praksa Facebooka je, da so informacije dostopne, če jih uporabnik ne blokira sam.
Za Facebook "izklop" pomeni manj denarja in Zuckerberg je dejal, da se bodo obnašali odvisno od zakonodaje v posameznih državah. Zagotovil je le, da bodo imeli vsi uporabniki možnost "izklopa", ki bo vidna na spletni strani uporabnika. Evropska zakonodaja zahteva tudi, da imajo uporabniki pravico do vpogleda v informacije, ki jih ima Facebook o njih. Zuckerberg je izrazil mnenje, da je to uporabnikom že omogočeno, kar v tem trenutku še ne drži.
Včeraj je tudi dejal, da je tudi sam med 87 milijoni uporabnikov svojega medija, katerih podatke je neustrezno pridobila in uporabljala Cambridge Analytica, kar mu pri kongresnikih ni zagotovilo nič več naklonjenosti. Članom odbora za energijo in trgovino je zagotavljal, da ima vsak uporabnik dovolj nadzora nad lastnimi informacijami na Facebooku, kar se seveda ne sklada s priznanjem, da so zlorabili tudi njegove podatke.
"Kako ima lahko potrošnik dovolj nadzora nad podatki, če jih nima niti Facebook?", je Zuckerberga vprašal demokrat iz New Jerseyja Frank Pallone, odgovora pa ni dobil.
Torkovo zaslišanje je bilo za Facebook ugodno, ker so se delnice podjetja podražile in Zuckerberg si je z nastopom povečal premoženja za nekaj milijard dolarjev, čeprav ni nadoknadil izgube, ki so se nakopičile od izbruha afere Cambridge Analytica.
Glavno vprašanje, ki je v ozadju medijskega cirkusa z Zuckerbergom in njegovimi odvetniki pred kongresom, je vprašanje regulacije. Zakonodajo o tem, da morajo potrošniki izrecno dovoliti, da se njihove informacije delijo, so že vložili trije ameriški senatorji. Podobno napovedujejo tudi člani predstavniškega doma ameriškega kongresa.
Zuckerberg je priznal, da je nekaj dodatnih regulacij v tem trenutku neizogibno dejstvo, vendar opozoril, da ne bi smeli pretiravati. Dodatne regulacije naj bi namreč lahko celo povečale moč velikih, kot je Facebook, in škodile novim podjetjem, tako imenovanim "start-upom".
Zuckerberg se posipa s pepelom in obljublja, da se bodo pri Facebooku poboljšali
12. apr. 2018 6:01
Ustanovitelj družabnega medija Facebook Mark Zuckerberg je včeraj pred člani predstavniškega doma ameriškega kongresa nadaljeval z obljubami o večji zaščiti podatkov uporabnikov, ki jih je izrekel že v torek pred senatorji, vendar ni podal nobenega konkretnega predloga v tej smeri.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke