Lindner je na družbenem omrežju X zapisal, da predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen kljub zeleni luči držav članic za uvedbo carin ne bi smela zanetiti trgovinske vojne. "Do rešitve moramo priti prek pogajanj," ministra povzema nemška tiskovna agencija dpa.
Po neuradnih informacijah je 10 članic EU danes glasovalo za, 12 se jih je glasovanja vzdržalo, pet pa jih je bilo proti carinam. Kot poroča dpa, je Nemčija predlogu nasprotovala.
Pred negativnimi posledicami uvedbe dodatnih carin je posvarilo tudi nemško združenje za avtomobilsko industrijo VDA. Predsednica združenja Hildegard Müller je dejala, da gre za še en korak stran od globalnega sodelovanja. Kot je opozorila, bi bila potencialna škoda veliko večja od morebitnih koristi.
Müller je obe strani pozvala, naj se skozi pogajanja izogneta eskalaciji spora. Rešitev morata strani po njenih besedah najti skozi konstruktivne pogovore.
Na glasovanje so se odzvali tudi v avtomobilskih proizvajalcih. Pri Volkswagnu so carine označili za napačno potezo.
"Vztrajamo pri stališču, da so načrtovane carine napačen pristop in ne bi izboljšale konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije," izjavo nemškega avtomobilskega proizvajalca povzema francoska tiskovna agencija AFP. Tudi v Volkswagnu so Bruselj pozvali k nadaljnjim pogovorom s Pekingom, "da bi preprečili morebitne izravnalne ukrepe in s tem trgovinski konflikt".
"Današnje glasovanje je usoden signal za evropsko avtomobilsko industrijo," je medtem zapisal prvi mož BMW Oliver Zipse. "Potrebna je hitra rešitev med Evropsko komisijo in Kitajsko, da bi preprečili trgovinski konflikt, ki bo na koncu imel samo poražence," je še zapisal.
Evropska komisija je v okviru konec lanskega leta sprožene preiskave ugotovila, da proizvajalci električnih vozil na Kitajskem uživajo koristi nepoštenih državnih subvencij. Zato je 5. julija poleg že obstoječih 10-odstotnih carin začasno uvedla dodatne carine v višini od 7,8 do 35,3 odstotka.