pia filipcic 1 Odkrito.si

Znana Slovenka s hudo poškodbo glave

andrew freund Svet24.si

Našli pogrešanega 5-letnika. V plastiko ovito ...

Svetlobni delavci Petisvet.si

Čigav prihod napoveduje stara prerokba?!

nesreča, avtocesta bošnjaci Svet24.si

Voznik avta z ljubljanskimi tablicami zaspal in ...

Nataša Bekvalac Svet24.si

Brutalno pretepel srbsko pevko in dobil 8 mesecev ...

luka šulić Njena.si

Slovenski glasbenik pokazal ženin nosečniški ...

ilka štuhec Njena.si

Ilka Štuhec navdušila v kopalkah in sporočila ...

Svet

Putinova trobila na RTV Slovenija: Vlasta Jeseničnik šteje Krimski polotok za del Rusije!?

Deli na:
Putinova trobila na RTV Slovenija: Vlasta Jeseničnik šteje Krimski polotok za del Rusije!?

Foto: arhiv Reporterja - Vlasta Jeseničnik

Ob peti obletnici nezakonite agresije na Krim, ki je po mednarodnem pravu seveda še vedno del Ukrajine, so na slovenski javni radioteleviziji poročali v slogu ruske državne televizije.

Na RTV Slovenija so si pred nekaj dnevi privoščili še enega od številnih poročanj v slogu državnih medijev ruskega avtoritarnega predsednika Vladimirja Putina. Tako je imela dopisnica RTV Slovenija iz Moskve Vlasta Jeseničnik prispevek v oddaji Radijski dnevnik, kjer je dejansko širila velikorusko propagando. Če je biti Putinovo trobilo funkcija recimo ruske mednarodne televizijske mreže RT (prej Russia Today), pa to nikakor ne sme biti RTV Slovenija. Plačujemo jo namreč vsak mesec Slovenci.

Jeseničnikova je poročala o peti obletnici referenduma na Krimu, po katerem je Ruska federacija ta del Ukrajine s pomočjo svojih specialnih vojaških enot nasilno priključila. Tako napovedovalec kot dopisnica sta poudarila, da je bilo za priključitev 96 odstotkov volivcev, ki so se udeležili referenduma, in da 89 odstotkov prebivalcev polotoka priključitev še vedno podpira. Na koncu je dejala, da pa se je delež ljudi, ki menijo, da je pripojitev Krima k Rusiji koristila, »v drugih subjektih ruske federacije« precej znižal.

Na slovenski javni RTV Slovenija so torej mnenja, da je Krim eden od »subjektov Ruske federacije«. To je v popolnem nasprotju z mednarodnim pravom, stališčem Evropske unije (vključno s Slovenijo) in Nata (vključno s Slovenijo). Novinarka je zamolčala, da je šlo za nasilno priključitev (aneksijo), da mednarodna skupnost ni priznala referenduma, kot tudi ne priključitve. Še več, Zahod, kamor nedvomno sodimo tudi mi, je zoper Rusijo uvedel sankcije zaradi nezakonite agresije na ozemlju suverene države Ukrajine. Te sankcije povprečnega Rusa še kako bolijo. Še leta 2014 (po priključitvi) jih je po javnomnenjskih raziskavah 67 odstotkov menilo, da jim je aneksija prinesla več koristi kot škode, po zadnjih raziskavah jih je takšnega mnenja zgolj še 39 odstotkov.

Toda vse to je Jeseničnikova poslušalcem radia prikrila in celo »požegnala« okupacijo dela Ukrajine. Žal sploh ne gre za največji eksces velikoruskih propagandistov na RTV. Novinarka Ksenija Horvat je nedavno v daljši pogovorni oddaji gostila kar poveljnika ruske paravojaške enote, ki sodeluje pri okupaciji drugega (vzhodnega) dela Ukrajine. Gre za pisatelja Zaharja Prilepina, ki je na TVS propagiral svojo knjigo, od prodaje katere gre denar, kot je sam izpostavil, za njegov bataljon v Ukrajini. Prilepin je obdolžen za terorizem, novinarka Horvatova pa ga je naslavljala kar z imenom- Zahar!?

Toda, kot odgovorna urednica informativnega programa na TVS Manica J. Ambrožič ni ukrepala zoper neprofesionalnost v tej zadevi, tako gotovo niti na Radiu Slovenija ne bodo ukrepali zoper neprofesionalnost Vlaste Jeseničnik. Nasprotno, podpora velikoruskim interesom je nekaj, kar je pri novinarjih RTV, ki pokrivajo zunanjo politiko, zaželena in nagrajena.

Loading...