EU Digitalno COVID potrdilo Svet24.si

Pozor, če ste digitalno covidno potrdilo ...

blato Pivola Svet24.si

Odpadno blato odstranjeno, a nekaj še vedno smrdi

pct-pogoj, preverjanje, koronavirus Svet24.si

Ogorčenje: v državni zbor vpadli inšpektorji in...

igor zorcic bobo1 Reporter.si

Igor Zorčič bo ustanovil stranko do konca leta, ...

20210610-01064860 Necenzurirano

Lepo je biti minister Dikaučič #kolumna

Sonja Plešnar Odkrito.si

Ljubezen po domače - Sonja se je zlomila!

Olimpija mm Ekipa24.si

KATASTROFALNA popotnica Olimpije za VEČNI DERBI! ...

Svet

Novinarji brez meja: Orban je "sovražnik svobode medijev"

Deli na:
Novinarji brez meja: Orban je "sovražnik svobode medijev"

Fotografija je s protesta proti vladi Viktorja Orbana,16. 12. 2018. - Foto: Leonhard Foeger/REUTERS

Novinarji brez meja (RSF) so na seznam "sovražnikov svobode medijev" danes kot prvega od voditeljev katere od držav članic Evropske unije uvrstili madžarskega premierja Viktorja Orbana.

"Samooklicani prvak neliberalne demokracije je od vrnitve na oblast leta 2010 dosledno in učinkovito spodkopaval pluralizem in neodvisnost medijev," so danes sporočili Novinarji brez meja.

"Javna radiotelevizija je centralizirana v državnem medijskem holdingu MTVA, kamor sodi tudi edina madžarska tiskovna agencija MTI," je mednarodna novinarska organizacija po poročanju tujih tiskovnih agencij sporočila v Berlinu.

Kot opozarja RSF, je Orban javno radiotelevizijo preoblikoval "v organ propagande" in utišal "zasebne medije" s "politično-ekonomskimi manevri" ter "nakupom medijskih podjetij s strani oligarhov blizu Fidesza", ki zdaj "nadzoruje 80 odstotkov medijev v državi".

Regionalni tisk je od poletja 2017 v celoti v lasti podjetnikov, povezanih z Orbanom. Jeseni 2018 je bilo skoraj 500 provladnih medijskih podjetij združenih v holding, da lahko centralizirano usklajujejo njihovo poročanje, opozarja RSF.



"Različne plenilske tehnike so se izkazale za tako učinkovite, da so navdihnile Orbanove poljske in slovenske zaveznike," po poročanju italijanske tiskovne agencije Ansa opozarja RSF.

Na seznamu "sovražnikov svobode medijev" je 37 voditeljev držav in vlad, ki so po oceni RSF znatno spodkopali svobodo medijev. Poleg Orbana sta na seznam na novo uvrščena še brazilski predsednik Jair Bolsonaro in savdski prestolonaslednik Mohammed bin Salman.

Na seznamu so med drugim tudi ruski predsednik Vladimir Putin, beloruski predsednik Aleksander Lukašenko in kitajski predsednik Xi Jinping.

RSF seznam t. i. sovražnikov svobode medijev objavlja od leta 2001.

Loading...