Tako so se v komisiji odzvali na kritike nekaterih letalskih družb. V nemški Lufthansi so na primer dejali, da bodo v tej zimski sezoni morali 18.000-krat leteti s praznimi letali, da ne bi izgubili slotov, torej pravic do pristajanja in vzletanja v določenem časovnem obdobju.
V Bruslju te navedbe zavračajo, češ da omenjena številka predstavlja le pet odstotkov letov te družbe, ki da je doslej v zimski sezoni izvedla že 61 odstotkov letov glede na obdobje pred pandemijo, tako da ji glede na pravila, prilagojena pandemiji, sploh ni treba leteti s praznimi letali za ohranitev pravic.
Ob tem pogoste Lufthansine odpovedi letov v Bruslju pripisujejo komercialnim razlogom in preprečevanju izgube dobička, ki da niso nikakor povezani s pravili o slotih. Družbe prodajo vozovnice, nato odpovedo let in potnike premestijo na zgodnejši ali poznejši let, da bi zagotovili polna letala, so ponazorili.
Sloti se dodeljujejo na podlagi zgodovinskih pravic. Družba mora za ohranitev pravic v normalnih okoliščinah izkoristiti 80 odstotkov slotov. Zaradi pandemije covida-19 pa so ta prag v zimski sezoni 2021-2022, ki traja od oktobra do marca, znižali na 50 odstotkov. V poletni sezoni, ki traja od marca do oktobra, ga bodo zvišali na 64 odstotkov.
Poleg tega lahko letalske družbe v primeru izrednih dogodkov, na primer omejitev zaradi covida, izkoristijo pravico do upravičene neuporabe slota, torej jim ni treba uporabiti nobenega slota, pa vseeno ohranijo pravico do njih v naslednji sezoni. To izjemo lahko uporabijo v času omejitve in še šest tednov po njej.
Konkurenca med letalskimi družbami je ostra, še zlasti v pandemiji, ko se vse spoprijemajo z izgubami. V nizkocenovnem letalskem prevozniku Ryanairu na primer Lufthansi očitajo sporne prakse in visoke cene. Izvršni direktor Michael O'Leary pravi, naj bodo raje tiho, znižajo cene in omogočijo davkoplačevalcem, ki so jih rešili, naj imajo vsaj nekaj koristi.
V še enem nizkocenovnem prevozniku Wizz Airu pa so danes po poročanju Reutersa izpostavili, da evropskih letalskih pravil ne bi smeli spreminjati za zaščito velikih uveljavljenih letalskih družb in da bi slote, če jih te ne uporabijo, morali dodeliti njihovim tekmecem.
Pravila o letalskih slotih naj ostanejo takšna, kot so bila pred pandemijo, je v pogovoru za Reuters dejal izvršni direktor Wizz Aira Jozsef Varadi. Njihova letalska družba bi po njegovih besedah lahko uporabljala slote, ki jih uveljavljene družbe zaradi neučinkovitosti ne morejo, spremenjena pravila pa tako izkrivljajo trg.
Pandemija covida-19 sicer ni prvi primer, ko unija zaradi izrednih dogodkov prilagaja zakonodajo o dodeljevanju slotov. Podobne spremembe so uvedli po terorističnih napadih, iraški vojni, izbruhu sarsa leta 2003 in finančni krizi leta 2009.
Bruselj: prazna letala so slaba za gospodarstvo in okolje
13. jan. 2022 18:02 Osveženo: 18:05 / 13. 1. 2022
Evropskih pravil o letalskih slotih nikakor ni mogoče kriviti za to, da letala letijo prazna, so danes poudarili v Evropski komisiji v odzivu na očitke te vrste. Po prepričanju komisije so prazna letala slaba za gospodarstvo in okolje, so izpostavili.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke