pirc musar bql Svet24.si

Tako je predsednica Pirc Musar zapela na koncertu ...

asfinag Svet24.si

Z avtoceste rešili izgubljeno mamo raco in devet ...

nov ct aparat, Pavel Berden in Dimitrij Kuhelj Necenzurirano

Bolniki v UKC Ljubljana ostajajo brez preiskav. ...

koscek erika Reporter.si

Poslovne skrivnosti partnerja Erike Žnidaršič: ...

roglic Ekipa24.si

Zdaj je znano, kje bo Primož Roglič koval formo ...

marjetka in rudi Njena.si

Poroka na prvi pogled: Rudi in Marjetka, ko ju ...

irving-doncic Ekipa24.si

'Moj brat!' Kakšne besede Kyrieja Irvinga o Luki ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Zver: Možnost študija mora biti dana vsem

Deli na:
Zver: Možnost študija mora biti dana vsem

Foto: Primož Lavre

Visokošolsko izobraževanje mora biti dostopno vsem, piše dr. Milan Zver v stališču o poročilu o napredku bolonjskega procesa, ki ga je pripravil za Evropsko ljudsko stranko.

Zverovo poročilo objavljamo v celoti:

Visokošolsko izobraževanje na vseh ravneh mora biti dostopno vsem
 
Od podpisa bolonjske pogodbe leta 1999 se je evropski visokošolski prostor močno poenotil. Vse pridružene države so vzpostavile tristopenjski visokošolski študij. Po koncu prvega desetletja reforme pa ostaja tudi veliko odprtih vprašanj. Za Evropsko ljudsko stranko je mnenje o napredku bolonjskega procesa in vlogi evropskih inštitucij v procesu pripravljal dr. Milan Zver.
 
Odbor za kulturo in izobraževanje Evropskega parlamenta je obravnaval poročilo o prispevku evropskih institucij h konsolidaciji in napredku bolonjskega procesa. Za Evropsko ljudsko stranko je stališče o poročilu pripravil dr. Milan Zver; avtor poročila je poslanec Luigi Berlinguer, tako kot dr. Zver nekdanji minister za šolstvo.
 
Eden izmed ciljev bolonjske reforme je spodbuditi evropske univerze k bolj odgovornemu ravnanju glede na potrebe družbe in potrebe trga delovne sile. Na žalost pa danes še vedno velja trditev iz lizbonskega dokumenta, da evropske univerze kljub precej visoki kakovosti poučevanja ne zmorejo izraziti svojega celotnega potenciala, da bi spodbudile gospodarsko rast, socialno kohezijo in izboljšale kakovost in količino delovnih mest. Zato se mora visokošolska reforma nujno nadaljevati tudi v tem desetletju.
 
Pomemben aspekt reforme je tudi večja socialna kohezija. Visokošolsko izobraževanje na vseh ravneh mora biti dostopno vsem.
 
Od podpisa bolonjske pogodbe leta 1999 se je evropski visokošolski prostor močno poenotil. Vse pridružene države so vzpostavile tristopenjski visokošolski študij. Začetnim 29 državam podpisnicam pogodbe se je do konca desetletja pridružilo še 18 držav. 
 
V drugem desetletju ostaja glavni cilj bolonjskega procesa enakovredno priznavanje diplom oziroma kvalifikacij iz katerekoli univerze v EU po vseh državah članicah EU. Nadaljnji korak je zato vzpostavitev in razvoj sistema evropskih diplom.
 
Po koncu prvega desetletja reforme je tudi veliko odprtih vprašanj. Uvajanje tristopenjskega sistema je v nekaterih državah prineslo precej težav, saj je pobuda za spremembo sistema prišla iz vladne ravni in je same univerze še niso popolnoma posvojile. Poleg tega države za učinkovito izpeljavo reforme niso namenile dovolj finančnih sredstev. 
 
Večina držav, ki sodelujejo v bolonjskem procesu, na žalost še vedno ni vzpostavila nacionalnih okvirov kvalifikacij, ki bi bili povezani z okvirom kvalifikacij evropskega visokošolskega prostora. Tudi to močno zavira poenotenje evropskega visokošolskega prostora.
 
Poročilo priporoča tudi boljše sodelovanje med evropskim visokošolskim prostorom (EHEA) in evropskim raziskovalnim prostorom (ERA): vključitev doktorskega študija kot diplome tretjega cikla v bolonjski strukturi diplom predstavlja glavno povezavo med visokošolskim izobraževanjem in raziskovalno dejavnostjo.