Nova predsednica republike Nataša Pirc Musar Svet24.si

Tudi Nataša Pirc Musar podpira Pahorja

Annalena Baerbock Svet24.si

Sledi kibernetskega napada na nemško vladajočo ...

občina-ruše, urška-repolusk Necenzurirano

Policija preiskuje, kako je štajerska občina ...

jansa orban fb2 Reporter.si

Večni si želijo biti le avtokrati: v Moskvi, v ...

pogacar Ekipa24.si

Tadej Pogačar pred Girom izpostavil ...

Tudi Brad Pitt je obupal .. Odkrito.si

Koga briga Barbariga?!

crypto.com arena Ekipa24.si

Sramota leta! V LA-ju skušali takole provocirati ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Zgodilo se je: nesreča v Jankovićevi »dnevni sobi«

Deli na:
Zgodilo se je: nesreča v Jankovićevi »dnevni sobi«

Foto: Bobo

Na Slovenski cesti je pretekli teden zaradi nejasnega statusa javnih površin prišlo do prometne nesreče. Voznik avtobusa je v Jankovićevi »dnevni sobi« zbil dve peški.

Zgodilo se je natanko to, česar smo se na Reporterju bali in na to ves čas opozarjali: ker ni jasno, kakšen status ima javna površina delno zaprte Slovenske ceste med Šubičevo ulico in Figovcem in namenske površine niso jasno ločene, se je konec preteklega tedna zgodila prometna nesreča. Peški, ki sta prečkali »mestno dnevno sobo«, kjer naj bi ljudje posedali na klopeh in kramljali, kot je zaprto in prenovljeno glavno prometno žilo skozi prestolnico opisal ljubljanski šerif Zoran Janković, je zadel voznik Ljubljanskega potniškega prometa (LPP).

Imeli sta srečo, saj sta padli ena čez drugo, voznik avtobusa pa je takoj zavrl in še pravočasno ustavil, drugače bi zapeljal čeznju. Ena je sicer lažje poškodovana morala poiskati zdravniško pomoč, druga je nadaljevala pot, na Slovenski cesti pa je zaradi nesreče nekaj časa vladalo obsedeno stanje. Seveda, avtobus ne povozi vsak dan pešk v »dnevni sobi«. Tam se, za božjo voljo, vendarle kramlja, poseda, sprošča. Pa kaj še!

»Sožitje motornega prometa, kolesarjev in pešcev bo zelo nevarno,« je za Reporter že pred več kot letom dni dejal legendarni avtomobilistični novinar Martin Česenj. In zgodilo se je. Gre za površino, kjer se pešci smukajo med kolesarji, kolesarji med avtobusi in posameznimi avtomobili, ki jim je po Slovenski še dovoljeno voziti. Ustvarja se kaos, kjer velja zakon močnejšega in hitrejšega, zato je neverjetna sreča, da že prej ni prišlo do hujše prometne nesreče.

Upravljavec spornega odseka, s katerega preureditvijo je samodržni župan povsem spremenil življenje meščanov, je Mestna občina Ljubljana (MOL). Ker ni jasno ločenih površin za pešce, kolesarje in motorna vozila, saj se vse površine zlivajo v eno, naj bi na tem delu veljala načela zakona o pravilih cestnega prometa, po katerih »morajo udeleženci cestnega prometa ravnati tako, da poteka promet nemoteno, umirjeno in varno ter da ne ovirajo ali ogrožajo drugih udeležencev ali jim povzročajo škodo«. Glede na to, da naj bi bila to »dnevna soba« mesta, v kateri bi morali biti ljudje »sproščeni«, je seveda čudno, da morajo biti napeti in paziti na vsak korak. Delna zapora je namreč prinesla eno samo veliko zmedo, saj po več mesecih ni jasno, kaj ta del je: cona za pešce ali prometna cesta. Kot je pri Jankoviću v navadi, je tudi Slovensko cesto (podobno kot denimo Stožice) naredil samo napol, da ni zdaj ne tič ne miš.

Če pa velja tista od MOL, da gre za zdaj samo za eksperiment (ki ga plačujemo davkoplačevalci), za preizkus zmožnosti sobivanja različnih udeležencev v prometu, utegne to koga še stati življenje, če se župan skupaj s svojim dvornim arhitektom Janezom Koželjem ne bo hitro domislil rešitve. Že tako sta s premembo Slovenske ceste grobo posegla v življenje mesta in pretrgala večstoletno glavno prometno žilo v središču. Zato nista imela nobenega mandata avtohtonih meščanov, ki bi si zaslužili svetovljana, ne pa balkanskega folklorista.