Revija Reporter
Slovenija

Vozi, Miško! Kdo bo dobil milijonski posel elektronskega cestninjenja?

Igor Kršinar

7. jun. 2013 5:01 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Do uvedbe elektronskega cestninjenja bodo tovornjaki še naprej brezplačno vozili po desetini slovenskih avtocest, kjer na posameznih odsekih ni cestninskih postaj.

Odločitve o izboru ponudnika za vzpostavitev elektronskega cestninskega sistema na avtocestah za težke tovornjake še ni. Čeprav je na DARS prispela ena sama ponudba, strokovna komisija čaka na odločitev državne revizijske komisije, ki mora odločiti o zahtevkih za revizijo izvedenega postopka še dveh pritožnikov. Zapleta se tudi z zakonom o cestninah, ki naj bi ga vlada dala v parlamentarno proceduro šele v drugi polovici leta. Novi sistem cestninjenja tovornjakov pa bi morali uvesti najpozneje do konca prihodnjega leta.

Medtem ko vozniki osebnih avtomobilov vožnjo po avtocestah plačujemo z vinjetami, se vozniki tovornih vozil, težjimi od 3,5 tone, lahko po posameznih odsekih vozijo brez plačila cestnine. Takih odsekov naj bi bilo kar za desetina avtoceste, cestnino pa naj bi plačalo zgolj 65 odstotkov voznikov tovornih vozil, kar pomeni, da večina domačih tovornjakarjev uporablja avtocestne odseke, na katerih jim ni treba plačati cestnine.

Če tovornjak po avtocesti pelje iz Vodic v Grosuplje ali med posameznimi odseki gorenjske, štajerske, dolenjske ali goriške avtoceste, kjer ni cestninske postaje, je to brezplačno, čeprav po mednarodnih okoljevarstvenih študijah z vožnjo povzroča najmanj desettisočkrat tolikšno škodo kot osebni avtomobil, ki pa brez vinjet sploh ne sme voziti po avtocesti.

VEČ V TISKANI IZDAJI IN V TRAFIKI ZA TABLIČNE RAČUNALNIKE.