Revija Reporter
Slovenija

Vodstvo Adrie Airways vložilo zahtevo za stečaj

STA

30. sep. 2019 17:12 Osveženo: 17:13 / 30. 9. 2019

Deli na:

Vodstvo Adrie Airways je danes na kranjsko okrožno sodišče vložilo predlog za stečaj letalskega prevoznika, ki se že nekaj časa sooča s hudimi finančnimi in operativnimi težavami. Sodišče bo o stečaju odločilo v treh dneh. Družba je odpovedala tudi vse še predvidene polete.

V družbi so v sporočilu za javnost pojasnili, da je predlog za stečajni postopek vodstvo vložilo zaradi insolventnosti družbe in v skladu z zakonskimi določbami, ki mu v položaju, v kakršnem se je Adria znašla, nalaga obveznost predlagati stečaj podjetja.

Pristojno sodišče ima predviden tridnevni zakonski rok, v katerem mora odločiti o začetku stečajnega postopka.

Družba je tudi uradno potrdila, da je zaradi vloženega predloga za stečaj družbe odpovedala vse še predvidene lete, kar pa je bilo že prej razvidno s spletne strani ljubljanskega letališča.

Da je edini možen scenarij za Adrio v trenutnem položaju stečaj, je danes presodila tudi vlada, ki se je seznanila z razmerami v družbi in možnostmi ukrepanja države.

Kot je bil po vladni seji jasen gospodarski minister Zdravko Počivalšek, država v podjetje s trenutnim lastnikom in v takšnem nezavidljivem finančnem stanju, kot sta ga v minulih dneh s pregledi v družbi ugotovila DUTB in SDH, ne bo vlagala oz. vstopala.

"S tem bi namreč prevzeli visok dolg, lastniku pa omogočili, da se izogne vsej odgovornosti za nastali položaj. To bi bilo neodgovorno do državljanov in proračuna," je bil jasen minister. Za to, da bi Adria spet začela vsaj približno normalno poslovati, bi bilo potrebnih 28 milijonov evrov, je dodal.

Na podlagi stečaja pa sta po možnosti po ministrovi oceni dve. Prva je, da bo trg uredil položaj po načelu ponudbe in povpraševanja, a trajalo bo kar nekaj mesecev, da se povezave vzpostavijo in ni nujno, da bo v korist našega gospodarstva, je pojasnil minister. Po njegovi oceni na podlagi pogovorov z Lufthanso in upravljavcem ljubljanskega letališča Fraportom bi lahko obnovili približno polovico Adrijinih linij.

Druga pot pa je ustanovitev novega podjetja, kar bi naredila država. To možnost vlada proučuje, saj bi se tako po Počivalškovem mnenju lažje in bolje vzpostavile povezave z evropskimi mesti. Odločitev naj bi vlada sprejela v kratkem, a tudi takšna operacija bo trajala nekaj mesecev.

Projekt bi bil po ministrovih pojasnilih možen le ob trdnem dogovoru z Lufthanso. Najprej je treba narediti poslovni načrt in ga z največjim evropskim letalskim prevoznikom ter glavnim dosedanjim Adrijinim partnerjem tudi uskladiti, je dodal. V Lufthansi so danes na s tem povezana vprašanja odgovorili le, da "medijskih špekulacij ne bodo komentirali".

Pri ustanovitvi nove družbe je po Počivalškovih pojasnilih treba proučiti tudi, koliko bi država letno morala v družbo vložiti - ministrstvo ocenjuje, da med štiri in pet milijonov evrov -, ter za to doseči politični konsenz v državi.