Kot je znano, je pred dvema tednoma odhajajoči obrambni minister Matej Tonin podpisal memorandum za nakup 45 bojnih vozil boxer, za katere bomo plačali 343 milijonov evrov. Tej potezi je ostro nasprotoval bodoči premier Robert Golob, toda Tonin mu ni prisluhnil.
Na ministrstvu za obrambo odgovarjajo, da imamo glede na trenutno kadrovsko popolnjenost Slovenske vojske in prioritete zagotavljanja zmogljivosti popolnjeno ustrezno število tankovskih posadk. Glede oklepnikov pa dodajajo: »Prvi boxerji se po načrtu dobavijo v drugi polovici leta 2024. Boxerje bodo vozili vozniki, ki jih bomo usposobili iz trenutno zaposlenih vojakov kot tudi novo zaposlenih vojakov v naslednjih letih.«
Toda stanje v Slovenski vojski je porazno. Kot izhaja iz podatkov ministrstva za obrambo, je iz vojske več odhodov kot prihodov vanjo.
Toda stanje v Slovenski vojski je porazno. Kot izhaja iz podatkov ministrstva za obrambo, je iz vojske več odhodov kot prihodov vanjo. Od začetka letošnjega leta do 23. maja se ji je pridružilo 63 novih pripadnikov, od tega 51 vojakov, v istem obdobju je vojsko zapustilo 176 pripadnikov, od tega 66 vojakov, 95 odhodov iz sistema v tem obdobju je bilo zaradi izpolnjevanja pogojev za poklicno ali starostno upokojitev. V letu 2020 se je upokojilo 73 pripadnikov, lani 82, letos je načrtovanih skupno 112 upokojitev, prihodnje leto pa bo pogoje za starostno upokojitev izpolnilo 67 pripadnikov.
»Na dan 23. 5. 2022 Slovenska vojska šteje 6259 pripadnikov, od tega 1017 častnikov, 1892 podčastnikov, 2236 vojakov, 694 vojaških uslužbencev in 420 civilnih oseb. Slovenska vojska ima tudi 760 pogodbenih pripadnikov rezervne sestave, trenutno je na opravljanju vojaške službe 120 pripadnikov,« so še nam odgovorili z ministrstva za obrambo.
Ob tem so zanikali naše informacije o polovični dnevni prisotnosti na delovnem mestu: »Dnevno je na delovnem mestu prisotnih ustrezno število pripadnikov, ki opravljajo redne naloge Slovenske vojske.«
Po naših zelo zanesljivih informacijah je ministrstvo pred časom samo objavilo podatke, da je pri opravljanju nalog navzočih dobrih 3800 pripadnikov Slovenske vojske, slabih 2400 je odsotnih iz različnih razlogov (bolniška, porodniška, izredni dopust, izredna odsotnost ali neznano), okoli 170 pa jih je službeno v tujini.
Slovenska vojska pa nima le kadrovskih težav, ampak tudi tehnične. Omenili smo že tanke brez posadke. Poleg tega sta obe slovenski ladji v ladjedelnici v Trstu, kjer se izvajajo redna vzdrževalna dela. »Dela na večnamenski ladji Triglav zaradi kompleksnosti in obsega potekajo od avgusta 2020 dalje. Na hitri patruljni ladji Ankaran se trenutno izvaja generalni servis obeh motorjev. Predviden zaključek del na ladji Ankaran bo v naslednjih dveh mesecih,« so nam še pojasnili.
Od avgusta 2020 smo torej za privez ladje Triglav v Trstu doslej plačali najmanj 240 tisoč evrov.
In koliko nas stane privez ladje v Trstu? »Storitve, ki jih izvaja pogodbeni partner SV za vzdrževanje ladij SV so opredeljene v veljavni pogodbi za vzdrževanje ladij. Dnevni strošek namestitve ladje v ladjedelnici v času vzdrževanja ladje je opredeljen v višini 300 evrov na dan plus 22-odstotni DDV.« Od avgusta 2020 smo torej za privez ladje Triglav v Trstu doslej plačali najmanj 240 tisoč evrov.
Na vprašanje, koliko helikopterjev in letal je trenutno uporabnih, pa na MORS ne odgovarjajo: »Operativnost sredstev in tehnike je stopnjevani podatek, ki ni javen.« Po naših zelo preverjenih podatkih je letalo falcon na popravilu v Švici. Trenutno so uporabni štirje od devetih pilatusov, pet od osmih helikopterjev bell in eden od štirih helikopterjev cougar. Minister Tonin tako vojsko zapušča v popolnem razsulu.