Revija Reporter
Slovenija

V Premogovniku Velenje v zadnjem desetletju na stotine nesreč

STA

6. sep. 2019 6:30 Osveženo: 6:58 / 06. 9. 2019

Deli na:

Rudarska inšpekcija je že končala preiskavo sredine nesreče v Premogovniku Velenje, njene ugotovitve pa še niso znane, saj morajo preučiti vse okoliščine. Odkop premoga sicer poteka že od sredinega popoldneva, gmotna škoda zaradi nesreče, v kateri se je lažje poškodovalo 11 rudarjev, pa ni nastala.

Za STA so včeraj na Inšpektoratu RS za infrastrukturo navedli, da inšpekcijski postopek še ni končan, saj jim mora Premogovnik Velenje dostaviti še dodatno dokumentacijo in dokazila. Zatem bo rudarska inšpektorica izdelala pisno mnenje o vzrokih nesreče, predvidoma do konca tega meseca.

Dodali so še, da je inšpektorica v sredo takoj na mestu nesreče začela z raziskavo okoliščin dogodka. Zakon o rudarstvu namreč določa, da mora rudarski inšpektor v primeru smrtne ali skupinske nesreče v rudniku takoj na mestu pričeti z raziskavo okoliščin, odrediti ukrepe za zavarovanje dokazov in ukrepe varnostne narave ter izdelati pisno mnenje o vzrokih nesreče.

Kot so sporočili iz Premogovnika Velenje, je do nesreče je prišlo pri prevozu zaposlenih na jamska delovišča v začetku druge izmene v jami Preloge. Ob mehanski okvari viseče dizelske lokomotive se je namreč avtomatsko sprožila zasilna zavora. Del kompozicije viseče lokomotive je zanihal, ob tem pa se je poškodovalo 11 zaposlenih. Utrpeli so le lažje poškodbe oz. udarce, zato so jih v sredo že spustili domov.

Na kraju nesreče so bili tudi delavci iz odkopa, ki so po dogodku lahko nemoteno nadaljevali z delom. "Ob dogodku se je ponovno pokazalo, da imamo v Premogovniku Velenje dobro urejen sistem obveščanja, saj so pristojne službe - od dežurnega Premogovnika Velenje, vodje reševanja, nadzornikov, prisotnih zaposlenih na površini do pravočasne zdravniške oskrbe - nemudoma odreagirale in pomagale poškodovanim," še navajajo v premogovniku.

Predsednik Sindikata pridobivanja energetskih surovin v Premogovniku Velenje Simon Lamot je za STA ocenil, da so delovni pogoji zaradi narave dela v rudniku težki. Glede sredine nesreče pa je ocenil, da ni šlo za klasično nesrečo in da nanjo niso vplivali delovni pogoji.

Na vprašanje, kako je poskrbljeno za varnost in zdravje pri delu, je Lamot odgovoril, da se vodstvo rudnika trudi vpeljati v delo vse, kar je moč dobiti na trgu, od senzorike do različnih merilnikov. "Res nas oskrbujejo z najboljšo tehnologijo, a ker gre za delo pod zemljo, se pogoji zelo hitro spreminjajo," je še dejal.

V Premogovniku Velenje 758 nesreč med letoma 2010-2018

V Premogovniku Velenje se je v obdobju od 2010 do 2018 pripetilo 758 nesreč, od tega 24 s težjimi posledicami, so v luči najnovejše nezgode, v kateri je bilo poškodovanih 11 rudarjev, sporočili iz družbe. Najpogostejši vzrok za nesreče je človeški dejavnik.

Statistika Premogovnika Velenje po posameznih letih kaže, da se je leta 2010 zgodilo 92 nezgod (od tega tri težje), leta 2011 58 (dve težji), leta 2012 76 nezgod (šest težjih), leto pozneje 77 (ena težja), leta 2014 in 2016 po 89 nezgod (ena težja), leta 2015 97 (dve težji), leta 2017 86 (dve težji), minulo leto pa 94, od tega sedem težjih.

Analiza nezgod za minula leta kaže, da je najpogostejši vzrok nesreč človeški faktor - neprevidno delo. Lažje poškodbe se kažejo kot udarnine, odrgnine, površinske manjše rane pri opravljanju delovnega procesa, težje pa večinoma kot zlomi, so sporočili iz Premogovnika Velenje.

Navedli so tudi, da so bile skupinske nezgode v zadnjih letih predvsem posledica stebrnega udara, kjer gre za hipno sprostitev napetosti v hribini, ki je lokalno omejena in je dogodek, ki se v rudnikih občasno zgodi.

"Kljub najsodobnejši tehnologiji, ki jo imamo v premogovniku, je delo rudarjev še vedno delo v posebnih razmerah, za katere imamo predpisane posebne varnostne ukrepe, ki jih dosledno izvajamo, žal pa se stebrnega udara vnaprej ne da predvideti," so še zapisali v rudniku.