V Ljubljani, Celju in Kopru imajo mestne managerje
18. jun. 2013 7:58 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017


Ljubljana, Celje in Koper so slovenska mesta, v katerih so po vzoru iz tujine v okviru pilotnega projekta TCM (Town centre management) vzpostavili delovanje mestnega managerja. Ta med drugim skrbi za marketing trgovine na drobno in turistično ponudbo, upravlja s praznimi prostori ter povezuje mesto, podjetnike in turizem.
Pilotni projekt TCM je v letu 2011 v Slovenijo pripeljala Podjetniško trgovska zbornica pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS). V Sloveniji so se leta 2011 v projekt vključili Ljubljana, Koper in Celje, letos pa je projekt TCM implementiran v vseh treh mestih. Ta imajo za sodelovanje med javnim in zasebnim vzpostavljene različne organizacijske načine, so sporočili iz GZS.
Ljubljana je mestno managerko dobila 6. maja letos. To je Irena Razpotnik, ki je zaposlena v kabinetu župana, njen program dela pa je bil v okviru mestne občine že predstavljen in sprejet.
V Celju so mestno managerko dobili 2. julija lani. To je Tadeja Falnoga, ki je prav tako zaposlena v kabinetu župana, in sicer na delovnem mestu, ki je vezano na mandat funkcionarja. Njen program dela je sprejet in zagotovljen, v proračunu pa je za mestni marketing za letos zagotovljenih 30.000 evrov.
Mestna občina Koper je bila na samem začetku najbolj aktivna občina, ki je začela delati na razvoju mestnega marketinga. V letu 2011 so tam oblikovali združenje mestnih trgovcev, ki se je organiziralo prek GZS Podjetniško trgovske zbornice. Po dobrem letu so njihove aktivnosti v sodelovanju z zunanjo sodelavko v vlogi mestne managerke, ki je povezovala javno in zasebno, prerasle, tako da so se v začetku letošnjega leta organizirali v Zavod Koper otok.
Danes predstavniki zavoda organizirajo aktivnosti, z Mestno občino Koper pa jih povezuje oseba, zaposlena za polovični delovni čas v sklopu občinske turistične organizacije. V prihodnje pa po navedbah svetovalke župana Jane Tolja prav tako kot Ljubljani razmišljajo o polni zaposlitvi osebe, ki bi opravljala delo mestnega managerja, navajajo na GZS.
Projekt mestnega managerja se zgleduje po tovrstni ureditvi v sosednji Avstriji. Upravljanje mestnih središč pa se kot inštrument za trajnostni razvoj mesta že trideset let uspešno izvaja tudi v drugih evropskih državah, med drugim v Veliki Britaniji, na Švedskem in Nizozemskem ter v Nemčiji in Švici.
Kot je ob zaključku projekta TCM povedal Roland Murauer iz avstrijske družbe CIMA Beratung + management, je za vzpostavitev uspešnega upravljanja mestnega središča najpomembnejše, da se izbere pravega menedžerja. V sklopu posebne družbe, ki jo ustanovijo lokalni podjetniki in mestna uprava, manager skrbi za marketing trgovine na drobno in turistično ponudbo, upravlja s praznimi prostori ter povezuje mesto, podjetnike in turizem.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke