oranžno opozorilo Svet24.si

Arso oranžen alarm prižgal tudi za severovzhod, ...

kača-na-policijski-postaji Svet24.si

Kača s policijske postaje Koper

1706792389-b60k4933-1706792354008 Necenzurirano

Furs blokiral premoženje nekdanjega ministra ...

1696960818-172a6788-1696960549922 Reporter.si

Teorije zarote: bo Anžetu Logarju uspelo prevzeti...

Komplet za trening Ekipa24.si

Šik po francosko s slovensko noto

Kate se je odločila, da bo okrevala na res rajskem otoku Odkrito.si

Kate Middleton - okreva "skrita v raju!"

luka doncic pljunil Ekipa24.si

Kaj? Luka Dončić je v neposrednem prenosu med ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

V Ljubljani, Celju in Kopru imajo mestne managerje

Deli na:
V Ljubljani, Celju in Kopru imajo mestne managerje

Foto: Bobo

Ljubljana, Celje in Koper so slovenska mesta, v katerih so po vzoru iz tujine v okviru pilotnega projekta TCM (Town centre management) vzpostavili delovanje mestnega managerja. Ta med drugim skrbi za marketing trgovine na drobno in turistično ponudbo, upravlja s praznimi prostori ter povezuje mesto, podjetnike in turizem.

Pilotni projekt TCM je v letu 2011 v Slovenijo pripeljala Podjetniško trgovska zbornica pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS). V Sloveniji so se leta 2011 v projekt vključili Ljubljana, Koper in Celje, letos pa je projekt TCM implementiran v vseh treh mestih. Ta imajo za sodelovanje med javnim in zasebnim vzpostavljene različne organizacijske načine, so sporočili iz GZS.

Ljubljana je mestno managerko dobila 6. maja letos. To je Irena Razpotnik, ki je zaposlena v kabinetu župana, njen program dela pa je bil v okviru mestne občine že predstavljen in sprejet.

V Celju so mestno managerko dobili 2. julija lani. To je Tadeja Falnoga, ki je prav tako zaposlena v kabinetu župana, in sicer na delovnem mestu, ki je vezano na mandat funkcionarja. Njen program dela je sprejet in zagotovljen, v proračunu pa je za mestni marketing za letos zagotovljenih 30.000 evrov.

Mestna občina Koper je bila na samem začetku najbolj aktivna občina, ki je začela delati na razvoju mestnega marketinga. V letu 2011 so tam oblikovali združenje mestnih trgovcev, ki se je organiziralo prek GZS Podjetniško trgovske zbornice. Po dobrem letu so njihove aktivnosti v sodelovanju z zunanjo sodelavko v vlogi mestne managerke, ki je povezovala javno in zasebno, prerasle, tako da so se v začetku letošnjega leta organizirali v Zavod Koper otok.

Danes predstavniki zavoda organizirajo aktivnosti, z Mestno občino Koper pa jih povezuje oseba, zaposlena za polovični delovni čas v sklopu občinske turistične organizacije. V prihodnje pa po navedbah svetovalke župana Jane Tolja prav tako kot Ljubljani razmišljajo o polni zaposlitvi osebe, ki bi opravljala delo mestnega managerja, navajajo na GZS.

Projekt mestnega managerja se zgleduje po tovrstni ureditvi v sosednji Avstriji. Upravljanje mestnih središč pa se kot inštrument za trajnostni razvoj mesta že trideset let uspešno izvaja tudi v drugih evropskih državah, med drugim v Veliki Britaniji, na Švedskem in Nizozemskem ter v Nemčiji in Švici.

Kot je ob zaključku projekta TCM povedal Roland Murauer iz avstrijske družbe CIMA Beratung + management, je za vzpostavitev uspešnega upravljanja mestnega središča najpomembnejše, da se izbere pravega menedžerja. V sklopu posebne družbe, ki jo ustanovijo lokalni podjetniki in mestna uprava, manager skrbi za marketing trgovine na drobno in turistično ponudbo, upravlja s praznimi prostori ter povezuje mesto, podjetnike in turizem.