TV Slovenija postaja TV Mladina
30. sep. 2012 5:01 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017


Pod odgovorno urednico informativnega programa Ksenijo Horvat Petrovčič se je nacionalna televizija spremenila v TV Mladino.
Na nacionalni TV kar tekmujejo v nevoščljivosti do donedavnih sodelavcev, ki so skupaj z odgovornim urednikom Rajkom Geričem odšli na Planet TV. Tako je novinarka Mojca Pašek Šetinc v zadnji oddaji Utrip novo televizijo označila kot »strankarsko« in za podoben projekt, kot so bili brezplačniki. Težava je v tem, da televizija sploh še ni začela oddajati informativnega programom, da bi ga lahko sploh ocenili, poleg tega je očitke izrekla novinarka, ki velja za eno najbolj strankarsko opredeljenih novinarjev na javni televiziji.
Čeprav je strankarsko »okužena«, poroča o dogajanju v SD, v kateri je aktiven njen oče, nekdanji radijski novinar Darko Pašek; bil je kandidat za poslanca in delegat na kongresu, o katerem je poročala njegova hči. Poleg tega je poročena z nekdanjim poslancem LDS Miletom Šetincem, lobistom, ki ji je pred volitvami sestavil novinarska vprašanja, s katerimi naj bi diskvalificirali prvaka SDS Janeza Janšo. Tako se Paškova bolj ukvarja s propagando kot z obveščanjem, kar je temeljna naloga javne televizije. Seveda ni edina: v informativnem programu je še vedno zaposlena novinarka Mirjam Muženič, ki je kot kandidatka za Evropski parlament zastopala LDS, a drugače od Tanje Fajon, prav tako novinarke TVS, ki je zastopala SD, ni bila izvoljena.
Pravzaprav se je z novo odgovorno urednico informativnega programa Ksenijo Horvat Petrovčič javna televizija spremenila v TV Mladino (v tej reviji je zaposlen njen mož Peter Petrovčič), politično pristransko levičarsko televizijo in zato čedalje manj zanimivo za širši krog gledalcev. Ne samo informativne oddaje, tudi preostali program izgublja gledalce, nekatere oddaje, kot so Aritmija, Glasborola, Videozid gleda celo manj kot odstotek gledalcev (od 0,3 do 0,6 odstotka). Posledica slabše gledanosti so nižji prihodki od oglasov, ki jih oglaševalci raje namenjajo bolj gledani komercialni POP TV. Lani je RTVS načrtovala 20 milijonov evrov prihodkov od oglaševanja, na koncu jih je bilo 15,3 milijona evrov. Leto prej je z oglasi zaslužila 19,8 milijona evrov.
Izpad prihodka iz oglaševanja je nato vodstvo javnega zavoda nadomestilo s prodajo delnic Eutelsata in nato poslovanje prikazalo kot pozitivno. Prodajo delnic je odobril nadzorni svet pod vodstvom Lenarta Šetinca. Kljub izpadu prihodkov si je vodstvo RTVS privoščila prenovo programov in zato zmetala skozi okno nekaj milijonov evrov. Verodostojno oceno stroškov bi lahko dala notranja revizija, vendar po naših podatkih notranji revizorki odgovorna oseba (generalni direktor Marko Filli) ni izročila vseh zahtevanih dokumentov.
VEČ V TISKANI IZDAJI