Revija Reporter
Slovenija

Turneja mobilnosti: Kakšni vozniki so Dolenjci?

Reporter

21. jun. 2019 15:02 Osveženo: 15:03 / 21. 6. 2019

Deli na:

Obiskovalci centra so lahko vozniške spretnosti preizkusili pod budnim očesom inštruktorja Sandija Štepca.

Foto: Zavarovalnica Triglav

S preventivno akcijo Skupaj za prometno varnost v Triglavu raziskujejo, kakšni vozniki smo Slovenci.

Na cestah se vsakodnevno srečujemo z različnimi situacijami, v katerih se ne znamo vedno pravilno odzvati. V Zavarovalnici Triglav so se zato pod okriljem preventivne akcije Skupaj za prometno varnost odpravili na Turnejo mobilnosti po Sloveniji, v kateri so s pomočjo sodobnega DRAJV simulatorja testirali in raziskovali, kakšni vozniki smo Slovenci. Po petih postajah na različnih koncih Slovenije so se danes ustavili in turnejo zaključili v Novem mestu, kjer so vozniki glede na podatke največje slovenske zavarovalnice iz zadnjih treh let v zlati sredini po številu prometnih nesreč.

»Dolenjci smo bili skupaj z Gorenjci, Celjani in Mariborčani v zadnjih treh letih v zlati sredini po številu prometnih nesreč. Tako namreč kažejo naši podatki iz naslova zavarovanja avtomobilske odgovornosti in tega, kje so bile te police sklenjene,« je povedal Tomaž Taufer, vodja prodaje Območne enote Novo mesto Zavarovalnice Triglav.

Varnost in odgovornost sta rdeča nit vseh preventivnih akcij največje slovenske zavarovalnice, s katerimi se aktivno in uspešno vključuje v reševanje problematike v cestnem prometu. V ta namen je letos pod okriljem preventivne akcije Skupaj za prometno varnost potekala tudi Turneja mobilnosti po Sloveniji. Na njej so v Triglavu s pomočjo sodobnega DRAJV simulatorja testirali, kakšni vozniki so v različnih slovenskih regijah. Po Celjanih, Gorenjcih, Novogoričanih, Štajercih in Prekmurcih so bili danes na vrsti še Dolenjci.

Ambasadorji prometne varnosti, člani Košarkarskega kluba Krka in Tomaž Taufer (na sredini).

Foto: Zavarovalnica Triglav

Vozniške spretnosti na preizkušnji

Simulator, ki so ga v zavarovalnici razvili skupaj z zagonskim podjetjem Nervtech, ponuja nekaj različnih scenarijev vožnje, vsak od njih pa vključuje posamezne potencialno nevarne situacije. Nekaj izmed njih so jih lahko preizkusili tudi vozniki na Turneji mobilnosti, na kateri so preverjali tudi, kako na vožnjo vplivajo moteči dejavniki, kot so na primer mobilni telefoni. Vsako vožnjo je spremljal inštruktor varne vožnje in po koncu voznika opozoril na njegove najpogostejše napake ter mu svetoval, kako lahko izboljša varnost svoje vožnje.

»Podatki s simulatorja vožnje so neprecenljiv vir za nadaljnje raziskovanje. Turneja mobilnosti tako ni le preventivno naravnan projekt, ampak ima tudi velik raziskovalni potencial. Po koncu turneje bomo imeli namreč celovitejši vpogled v ozadje voznikovega obnašanja v različnih kritičnih trenutkih, ne nazadnje pa bo zanimivo primerjati tudi razlike v vožnji med regijami,« je povedal Andrej Brglez, prometni strokovnjak in direktor inštituta ICK.

Nad prehitre voznike v Kočevju

Pod okriljem akcije Skupaj za prometno varnost v Zavarovalnici Triglav sicer umirjanju prometa namenjajo veliko pozornosti. Skupaj s slovenskimi občinami in podjetjem Sipronika so tako v zadnjih treh letih postavili že 44 prikazovalnikov hitrosti »Vi vozite«. V lanski sezoni se je delež prehitrih voznikov na dvanajstih izbranih odsekih v povprečju znižal za dobrih 5 odstotkov, v posameznih krajih, kjer so javnost še dodatno ozaveščali s pomočjo lokalnih radijskih postaj, pa tudi za več kot 7 odstotkov.

V letošnjem letu so s prikazovalnikom »Vi vozite« opremili še nevaren in zelo prometno obremenjen odsek na Ljubljanski cesti v Občini Kočevje, ki predstavlja šolsko pot do bližnjega vrtca Čebelica in Gimnazije Kočevje.

Za volan simulatorja je sedel tudi predstavnik Zavarovalnice Triglav Tomaž Taufer.

Zavarovalnica Triglav

Varneje čez prehode na Mirni in v Beli krajini

Za zelo učinkovito rešitev so se izkazali tudi sistemi COPS@rail. Ti preprečujejo nesreče na cestnih odsekih, ki prečkajo železniško progo in so pasivno zavarovani le z andrejevim križem. Teh je v Sloveniji še vedno več kot 400. Na 12 prehodih, na katerih so v vodilni slovenski zavarovalnici skupaj s podjetjem COPS systems že postavili sisteme, eno leto po postavitvi ni bilo nobene smrtne žrtve.

Za boljšo vidnost bodo od zdaj v občinah Mirna, Metlika in Črnomelj s signalizacijo skrbeli trije COPS@rail sistemi, in sicer pri peskokopu Jersovec, ki  se nahaja v neposredni bližini državne ceste v občini Mirna in kjer se je v preteklosti že zgodila prometna nesreča s smrtnim izidom, na nivojskem prehodu v Občini Metlika v bližini naselja Krivoglavice in v naselju Petrova vas v Beli krajini.

Za varnost skrbi že več kot 100 sistemov

»V želji po počasnejši vožnji na nevarnih odsekih, še posebej na tistih, kjer so najbolj izpostavljeni pešci, v Zavarovalnici Triglav skupaj s Siproniko in COPS systems tudi letos nadaljujemo z akcijo Skupaj za prometno varnost. Načrtujemo postavitev 12 novih pametnih prikazovalnikov hitrosti 'Vi vozite' in še 12 novih sistemov COPS@rail. Skupaj jih bo torej po vsej Sloveniji že več kot 100,« je ambiciozne načrte na področju cestne preventive opisal Tomaž Taufer iz območne enote Novo mesto Zavarovalnice Triglav. V slednji so v preteklih treh letih pod okriljem akcije Skupaj za prometno varnost postavili že pet prikazovalnikov hitrosti. Ti umirjajo promet v Novem mestu na Seidlovi cesti in v Šmihelu ter občinah Trebnje, Šmarješke Toplice in Kostel.

Skupna prizadevanja za varnost v cestnem prometu so danes podprli tudi eni izmed ambasadorjev projekta po Sloveniji, člani Košarkarskega kluba Krka. »Na tekmah sta pomembni hitrost, uigranost in natančnost. Pri vožnji skozi naselje pa košarkaši stavimo na umirjenost, potrpežljivost in pozornost. Zato smo se z veseljem priključili Turneji mobilnosti in projektu Skupaj za prometno varnost,« so poudarili v uspešnem dolenjskem klubu.

Zbrane podatke in rezultate raziskave v sklopu Turneje mobilnosti bodo v Zavarovalnici Triglav javnosti predstavili predvidoma jeseni.