Terminala ne bo: Mali delničarji Aerodroma Ljubljana zavrnili 57 milijonov evrov vredno investicijo
16. sep. 2013 13:03 Osveženo: 10:00 / 09. 8. 2017


Mali delničarji so na današnji skupščini Aerodroma Ljubljana, na kateri država ne sme glasovati, po informacijah STA zavrnili 57 milijonov evrov vredno investicijo v nov potniški terminal na brniškem letališču. Proti je bila velika večina delničarjev z glasovalno pravico.
Predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir je na skupščini predstavil investicijo in spomnil, da bi morali lastniki o njej odločati že na junijski skupščini, a je uprava to zaradi najavljene privatizacije tedaj umaknila z dnevnega reda. Vendar se država glede prodaje Aerodroma Ljubljana še vedno ni izjasnila, je po informacijah STA opozoril Skobir.
Nov terminal na Letališču Jožeta Pučnika bi se po načrtih razprostiral na površini 32.000 kvadratnih metrov, končan pa naj bi bil leta 2015. Prevzel naj bi operativni del potniškega prometa, medtem ko bi bil stari terminal namenjen komercialni dejavnosti, trgovinam in zabavi.
Za gradbena in obrtniška dela naj bi odšteli 35,1 milijona evrov, ostale stroške do približno 57 milijonov evrov pa je oprema. Gre za pogodbo na ključ, odstopanj od cene pa naj bi bilo za maksimalno deset odstotkov navzgor ali navzdol. Doslej so v projekt vložili 2,375 milijona evrov.
Aerodrom Ljubljana bi predvidoma 55,3 odstotka vrednosti projekta financiral iz lastnih sredstev, 23,5 odstotka iz nepovratnih evropskih sredstev, ki so že zagotovljena, preostalih 21,2 odstotka vrednosti projekta pa z bančnimi posojili.
V Aerodromu Ljubljana so prepričani, da je investicija potrebna, saj je obstoječi terminal dotrajan, število potnikov pa naj bi v prihodnjih letih precej naraslo. Večina malih delničarjev je do investicije po drugi strani skeptična, saj jih skrbi ekonomska upravičenost naložbe. Večji del delničarjev, zbranih okoli društva Mali delničarji Slovenije, projekt sicer podpira.
Država naj bi bila glede investicije razdeljena. Minister za infrastrukturo Samo Omerzel je investiciji naklonjen, Slovenska odškodninska družba (Sod), ki do ustanovitve državnega holdinga upravlja z deležem države, pa naj bi bila prav tako v dvomih, ali je investicija smiselna.
Ko je svet Agencije za trg vrednostnih papirjev v petek odločil, da državi, Sodu in Kapitalski družbi (Kad) na skupščini ne dovoli glasovati, je postajo jasno, da ima projekt danes malo možnosti. Država, Sod in Kad so skupaj 64,85-odstotni lastniki Aerodroma Ljubljana.
Med preostalimi največjimi lastniki so še Zavarovalnica Triglav (3,98 odstotka), Publikum Trezor (2,72 odstotka), KD Rastko (1,44 odstotka), Salink Limited (1,43 odstotka), Abanka (1,30 odstotka), delniški podsklad NFD 1 (1,07 odstotka) in KD Galileo (0,73 odstotka).
Delničarji bodo v nadaljevanju skupščine odločali še o predlogu Soda, da se izvede revizijo poslovanja Aerodroma Ljubljana v prvem letošnjem polletju in skrbni pregled poslovanja družbe. To bo podlaga za pogovore z morebitnimi vlagatelji v Aerodrom Ljubljana. Vlada je namreč družbo uvrstila na seznam prvih 15 podjetij, ki so predvidena za privatizacijo.
Aerodrom Ljubljana je v prvem polletju ustvaril več prihodkov in dobička, prek letališča pa je potovalo več potnikov. Prihodki so se na letni ravni zvišali za 1,9 odstotka na 14,84 milijona evrov, čisti dobiček pa za 50,3 odstotka na 2,98 milijona evrov, kar je nad načrti.
Kot so danes prek spletnih strani Ljubljanske borze ločeno sporočili iz družbe, se pozitivni trendi na področju prometa nadaljujejo tudi v poletnih mesecih. Od januarja do konca avgusta so oskrbeli 860.000 potnikov, kar je sedem odstotkov več kot v enakem lanskem obdobju in pet odstotkov več od načrtov.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke